חדשות קולנוע וסרטים

10 הסרטים הטובים ביותר המבוססים על סטיבן קינג

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בימים אלו, סטיבן קינג סוגר מעגל: העיבוד השני לספרו הראשון בקריירה, "קארי", יצא לקולנוע. מעל 100 מסיפוריו וספריו של סטיבן קינג הפכו לסרטים. מדובר בשיא גינס שרק הולך וגדל משנה לשנה מבלי שיהיה סופר אחד שיתקרב אליו. חלק מהעיבודים למסך הגדול היו מוצלחים מאוד, אחרים היו די מיותרים. לכבוד העיבוד החדש ל"קארי" דירגתי את עשרת הסרטים הטובים ביותר לדעתי המבוססים על ספריו של סטיבן קינג.

10. הנרדף

כאשר ספר הופך לסרט, במקרים רבים הוא עובר לא מעט שינויים. ”הנרדף", התבסס באופן מאוד חלקי על "The Running Man" ובכל זאת היה אחד מהעיבודים היותר בולטים. ב"נרדף" שוורצנגר גילם שוטר שהפך לאסיר נמלט. הוא אולץ להשתתף בתוכנית ראליטי בעולם אפוקליפטי. תכנית בה הוא נאלץ להילחם עד המוות כדי לשרוד. נשמע מוכר? כן, זה כמעט אותו הקונספט של "משחקי הרעב" רק שהספר של קינג יצא ב 1982, הסרט יצא ב 1987 ואילו הספר של סוזן קולינס ב 2008.

9. חלון סודי

[*]

חלק מהדמויות של סטיבן קינג היו סופרים שנקלעו למשבר כלשהו. "חלון סודי" היה סרט קטן וצנוע ויחד עם זאת נתן לג'וני דפ הזדמנות לגלם עוד דמות צבעונית - מורט רייני. הסופר נקלע לכמה קונפליקטים: סופר אחר (ג'ון טורטורו) מאשים אותו בפלאגיאטיזם, גירושים מכוערים מאשתו ומשבר כתיבה מלווה בהתמוטטות נפשית. המפגש בין דפ לטורטורו הוציא הרבה ניצוצות משניהם.

8. לוכד החלומות

[*]

תקופת הילדות היא חלק בלתי נפרד מלא מעט מספריו של קינג. תמיד מדובר בחבורת ילדים עם דמויות די דומות. לפעמים הוא נשאר באותה תקופת ילדות ולפעמים הוא קופץ לתקופת הבגרות. בלוכד החלומות הוא קפץ בין שניהם. בסרט זה הוגש פחות. העלילה הושפעה באופן לא מוסתר מסרטי "הנוסע השמיני". "לוכד החלומות" עסק בקבוצת חברי ילדות. הם יצאו לחופשה משותפת ומצאו את עצמם באמצע פלישת חייזרים. החייזרים השתמשו בבני אדם כפונדקאים. אחד מאותם סרטי פלישה שאינם מהווים סרט אסונות של פיצוצים, אלא משהו הרבה יותר מעניין ושונה עם עלילות משנה עשירות.

7. תלמיד מצטיין מידיי

ילד הופך לחברו של זקן חביב שגר לידו. זה ממש לא סיפור חברות קלאסי בין מבוגר לילד. די מהר הילד מגלה שמדובר בפושע נאצי לשעבר. במקום להסגיר אותו, הילד סוחט אותו ומתעלל בו. מין סיפור נקמה של ילד אכזרי באדם שפעם היה אכזרי אבל היום הוא בסך הכל זקן חסר אונים. כמו במקרים רבים, הנובלה לא הייתה קלה לקריאה ובדרך לקולנוע היא עודנה מעט.

6. הניצוץ

[*]

כנראה אחד החיבורים המטורפים ביותר שנעשו בין במאי לסופר. לכל אחד מהם סגנון מובהק משלו. אב מגיע לבית מלון רדוף רוחות עם משפחתו כדי לשמור עליו ושם הוא מאבד את שפיותו. העלילות של סטיבן קינג והבימוי ההזוי של סטנלי קובריק הפכו את "הניצוץ" לסרט קריפי, בין היתר דרך הסצנה הבלתי נשכחת בה ג'ק ניקולסון שובר את הדלת, מציץ וצועק "Here's johnny". ספר ההמשך, "ד"ר סליפ", יצא לאור לא מזמן באנגלית.

5. הערפל

3 מהסרטים בדירוג הזה שייכים לבמאי פרנק דרבונט ולטרילוגיית סטיבן קינג שלו. ב"הערפל", ניסוי סודי של הצבא גורם לקרע בין כדור הארץ לעולם מקביל, דרכו יוצא ערפל סמיך. הערפל מלא כולו ביצורים אכזריים שרוצים לחסל כל מה שזז. העלילה מתרחשת ברובה בתוך סופרמרקט בו נתקעו אנשים. זה בעצם סרט על אמונה. בתוך כל האסון הזה חלק מהאנשים מאמינים באלוהים, שהוא בלתי נראה ואין הוכחה על קיומו, אך מתקשים להאמין בעל טבעי ובכך שיש יצורים בתוך הערפל. סוף הסרט הוא אחד הסופים היותר מזעזעים שקיימים.

4. מיזרי

[*]

גם לרוב ריינר יש יותר מסרט אחד בדרוג הזה: מעולם חוסר אונים של אדם אחד לא בא לידי ביטוי בצורה טובה כל-כך בקולנוע. סופר נפצע בתאונת דרכים ומוצא את עצמו כאסירה של אחת המעריצות שלו. היא מאלצת אותו לכתוב ספר המשך, למרות שהרג את הגיבורה בספר הקודם. הסופר המסכן, שלא יכול לזוז יותר מידי, מוצא את עצמו במאבק עם עצמו ומול המעריצה שלו - אנני וילקס. קתי בייטס, זכתה באוסקר על תפקידה.

3. אני והחבר'ה

עוד סרט מצוין של רוב ריינר. סיפור ילדות קלאסי של סטיבן קינג, על חבורת ילדים שיוצאת למצוא גופת ילד שנדרס ע"י הרכבת. המסר הוא די פשוט, מה שחשוב בחיים היא לא היעד אלא המסע. זה היה אחד הסרטים בהם ויל ויטון, ג'רי אוקונל, קורי פלדמן וריבר פינקס המנוח עשו את צעדיהם הראשונים בקולנוע.

2. חומות של תקווה

[*]

בדירוג גולשי האתר IMDB, סרטו של פרנק דרבונט עומד יציב כבר זמן רב בתור סרט הקולנוע האהוב ביותר בכל הזמנים. מדובר בסרט כמעט מושלם. סיפור גאולה של אסיר שנכלא על פשע שלא ביצע - רצח אשתו ומאהבה - ובריחתו מהכלא. עם טים רובינס ומורגן פרימן. סטיבן קינג אומנם היה סופר אימה, אבל גם בסיפורי דרמה הוא היה גאון לא קטן.

1. גרין מייל

[*]

לעולם לא אשכח את תגובת הקהל בעולם הקולנוע בסוף "גרין מייל". כבר ראיתי כמה סרטים מרגשים ואמוציונליים בחיי, אבל אף אחד לא התקרב לסרט הזה. מעולם לא שמעתי כל-כך הרבה אנשים בוכים בקולנוע. הסרט עסק בג'ון קופי, אסיר גדול, רפה שכל ובעל כוחות על טבעיים באגף הנידונים למוות. גם הוא נכלא על פשע שלא ביצע. זהירות, ספויילר - בסוף הסרט, כאשר מוציאים את ג'ון קופי להורג על הכיסא החשמלי וכל הסוהרים לא מצליחים למנוע מעצמם לבכות, גם הקהל בעולם לא ממש הצליח. מעולם לא בכיתי בסרט, אבל אשקר אם אומר שלא עמד לי גוש בגרון. הסרט הטוב ביותר של פרנק דרבונט ולדעתי גם הסרט הטוב ביותר בכל הזמנים.
תגובותהוסף תגובה
3גל שלום, ההערה תוקנה בגוף הידיעה, תודה רבה צוות "סרט" מערכת "סרט" (0) | 27/10/2013 09:12:42
2הנרדף סרט פשוט כיף רצוף . עשוי מושלם . הסרט הטוב ביותר של שוורצנגר . והיום הוא אפילו נראה אמיתי ומראה עתיד אפשרי . מדהים . הקדים זמנו . אבירם (37) | 27/10/2013 01:35:52
1חוסר אונים מאייתים ב-א'. כתב שסטיבן קינג היה סופר אימה. הוא עדיין חי ועדיין כותב ספרי אימה. בקיצור, עריכה! בתור אחד שקרא כמה ספרים שלו, הסרטים הרבה יותר טובים... רק אלו שמדורגים באבעת המקומות הראשונים נחשבים עבורי כטובים, השאר בכלל לא משהו לדעתי. גרין מייל העלה גם לי גוש לגרון. סרט מעולה ומרגש. גל סדלינסקי (27) | 26/10/2013 20:03:30
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט