חדשות קולנוע וסרטים

סיון לוי בראיון: "לאמנות תפקיד מאוד חשוב בחברה שלנו"

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לא נראה שיש מישהו בארץ שעדיין לא יודע מי זו סיון לוי או לא שמע על הסרט "שש פעמים", עליו זכתה סיון בפרס היוקרתי ביותר למשחק בארץ – פרס אופיר. מאז, הסרט בכיכובה, "שש פעמים", בבימויו של יונתן גורפינקל, היה הסרט הראשון שהוקרן בכנסת, הסרט שנאסר להקרנה בבתי הספר – וזכה לסקירה תקשורתית רבה, גם בשל הנושא הרלוונטי שלו אבל בעיקר בשל טיבו.

[*]

לא הרבה יודעים, אבל הקשר של סיון עם עולם הקולנוע החל עוד הרבה לפני "שש פעמים", לאחר שביימה מספר סרטים קצרים. היא אפילו שרה ובימים אלו מביימת פרוייקט חדש לזכרו של עמוס גוטמן.

פגשנו את סיון השבוע בטקס פרסי המדיה הגאה, הראשון מסוגו בארץ, שמתקיים מטעם פסטיבל הקולנוע הגאה של תל אביב, ביום רביעי האחרון (8.1) בו הגישה את פרס השחקן הטוב ביותר לעופר שכטר וערכנו עימה ראיון קצר:

[*]

שלום סיון.

שלום.

ביימת סרטים קצרים, וגם עכשיו את מתחילה לביים פרויקט חדש. למה את מתחברת יותר אחרי החשיפה של "שש פעמים", בימוי או משחק? "ספציפית ב'שש פעמים' החשיפה של הסרט חשובה כשלעצמה בגלל המסר החברתי שהיא מעבירה ואני מאד שמחה וגאה על השיח שהוא עורר ועל השינוי שאני מרגישה שהוא מחולל באנשים מסוימים ואני מקווה שהוא הכין את השטח לשינוי רחב יותר שחייב להתחולל כאן. אך החיבור שלי ליצירה לא תלוי בחשיפה שהיא מקבלת, המקום שלי הוא תהליך היצירה שמספק אותי עד כלות, באם אני משחקת ומרגישה שיכולה לשחרר את המושכות ולהיכנס לתהליכים נפשיים שלא הייתי הולכת אליהם מהחיים הפרטיים שלי ועדיין זוכה ללמוד מהם".

"באם אני מביימת ומעבירה את העולמות והרגשות שיש לי בראש לויזואליה והמושכות בידיים שלי ואני זוכה ליצור את הצבעים, הפריימים, הסאונד והרגש של העולמות שאני רוצה לבטא ובאם אני יוצרת מוסיקה ומתפשטת לגמרי וחושפת את ה'הכי אני שלי', בלי שפיטה. לא מתחברת למשהו אחד יותר או פחות. אני בוחרת את הפרויקטים שלי בקפידה כי יודעת שקופצת למים עמוקים כשלוקחת משהו על עצמי, חשוב לי להיות טוטלית במה שאני עושה ולהרגיש על הבשר שלי כל פרויקט שאני זוכה להיות חלק ממנו".

[*]

היום, עם התפתחות הקולנוע הגאה בארץ, מה את חושבת על המיניות הפתוחה בסרטים? את חושבת שמתחיל איזשהו סוג של שינוי בארץ? טאבו שאפשר להתחיל לדבר עליו?

"אני חושבת שלאמנות יש תפקיד מאד חשוב בחברה שלנו, הוא שיקוף של המציאות, חשוב מאד לאפשר לקולות להישמע, שאנשים יוכלו לבנות לעצמם את המציאות שלהם ולבחור איפה הם מזדהים, ואיפה לא, מה הם רוצים ולא רוצים ואיפה הם מתחברים ומסכימים ואיפה הם חולקים, זה חלק בלתי נפרד מבניית האישיות שלנו כפרט וכחברה. הפסטיבל יוצר הרבה מאד הזדמנויות ליוצרים צעירים ומביא לכדי חשיפה קולנוע איכותי ונדיר ישראלי ובין לאומי שהקהל לא יכול להיחשף אליו אחרת".

[*]

מה דעתך על היוזמה של טקס פרסי המדיה הגאה?

"אני שמחה ונרגשת לראות את הפסטיבל הזה מתפתח, הייתי המעצבת הגרפית של הפסטיבל במשך שנתיים וביימתי את הסרט הראשון שלי (עם אייל ברומברג) במסגרת פרויקט של הפסטיבל שהגיע לפסטיבל ברלין ול - ARTE, ועכשיו אחרי שביימתי עוד שני סרטים קצרים שאחד מהם ״דינה ונואל״ (עם נטלי מלמד) התחרה שנה שעברה בפסטיבל ברלין במסגרת generation 14+, אני שוב מביימת את הסרט הרביעי שלי, בפרויקט של הפסטיבל בשיתוף עם קרן רבינוביץ׳, לזכרו של עמוס גוטמן. יאיר הוכנר וכל השותפים בדבר עושים עבודה נפלאה ומבורכת".
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ שש פעמים (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Home 20231ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story2ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction3מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies4מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט