חדשות קולנוע וסרטים

מספר לסרט – 5 סדרות הסרטים המוצלחות ביותר – חלק ב'

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המשך דירוג הסדרות הגדולות:

3.טרילוגיית "משחקי הרעב"

[*]

מכל הספרים ברשימה, טרילוגיית "משחקי הרעב" של סוזן קולינס היא הסדרה החדשה ביותר.

הספר הראשון בסדרה, "משחקי רעב", יצא ב - 2008. הספר השני- "התלקחות" - יצא ב - 2009 והשלישי, "עורבני חקיין", ב - 2010.

הטרילוגיה, שמכרה מעל 50 מיליון עותקים ברחבי העולם, מתרחשת בעולם הפוסט-אפוקליפטי של פאנם, בה כל שנה-על חורבות מה שהייתה פעם יבשת צפון אמריקה- המנהיגים בבירה העשירה, הקפיטול, מחייבים כל מחוז משניים עשר מחוזותיה של פאנם לשלוח בן ובת להתחרות במשחקי הרעב. בחלקם בידור מעוות, בחלקם טקטיקת הפחדה של הממשלה, משחקי הרעב הם אירוע טלוויזיוני ארצי בו "המובלים למנחה" חייבים להילחם אחד בשני עד השורד האחרון.

[*]

העלילה מתרחשת בשנה בה פרים, אחותה של גיבורת הספר, קטניס אוורדין (ג'ניפר לורנס), נבחרת לייצג את מחוז 12 וקטניס מתנדבת להחליפה ולהתחרות בעצמה "במשחקי הרעב".

קטניס נאלצת להתמודד בקרב מול 23 אנשים ממחוזות אחרים, כולל פיטה (ג'וש האצ'רסון) בן מחוזה.

הסרט הראשון שיצא ב - 2012 הכניס 691 מיליון דולר כאשר ההמשך, "התלקחות", זכה להצלחה גדולה יותר והכניס 870 מיליון דולר.

הסרטים זכו לביקורות חיוביות מאוד, כאשר הסרט הראשון קיבל 84% ביקורות חיוביות באתר "Rotten Tomatoes". הסרט השני בסדרה עומד על 89% ביקורות חיוביות.

הספר השלישי, "עורב חקייני", פוצל לשני סרטים (בדומה לסרט האחרון בסדרת "הארי פוטר"), והראשון צפוי להגיע למסכים בנובמבר השנה.

אם לשפוט ע"פ שני הסרטים הראשונים, מדובר בסדרת סרטים מוצלחת במיוחד.

[*]

הסיפור בבסיסו הוא סיפור מצויין שמעובד בצורה מצוינת לקולנוע. אנו מקבלים עולם פוסט אפוקליפטי קודר, שמשחק בחכמה על הבדלי המעמדות הניכרים, בקריצה ברורה לאקטואליה של העולם שלנו.

למרות היותו סרט שמיועד לקהל צעיר יחסית, הסרט מלא ביקורת שמופנית בעיקר לעולם הריאליטי. בסרט חבורה של צעירים שהופכים לכוכבים ברגע ולרגע, מתאמנים, מתראיינים ומתייפיפים לפי הרצון של מארגני התכנית - ולבסוף מוקרבים להנאת ולדרישת הצופים והממסד. אומנם הסרט לוקח את זה למקום המוקצן יותר של מוות פיזי של משתתפי התכנית, אך הביקורת ברורה.

ג'ניפר לורנס, כוכבת הסרט, מצליחה להפוך את קטניס לאחת הדמויות הנשיות החזקות והשלמות ביותר שראינו על המסך הגדול בשנים האחרונות- הישג לא קטן בתקופה שבה הקולנוע מציג לנו בעיקר גיבורים בעלי כוחות על.

בחרתי למקם את הסדרה במקום השלישי בגלל ששתי הסדרות שמקדימות אותה פשוט טובות יותר. אבל מי יודע, אולי עוד שנתיים,לאחר ששני הסרטים האחרונים בסדרה יצאו,"משחקי הרעב" תדורג גבוה יותר.

2. סדרת סרטי "הארי פוטר" -

[*]

סדרת הספרים של ג'יי קיי רולינג היא המצליחה בהיסטוריה. הסדרה מכרה מעל ל450(!) מיליון עותקים.

הסדרה עוקבת אחרי הארי (דניאל רדקליף), ילד יתום שגר אצל דודיו. ביום הולדתו ה - 11 מגלה הארי שהוא קוסם ושהוא יכול לפתח את היכולות שלו בבית הספר לקוסמים הוגוורטס.

בנוסף לכך, הארי מגלה שהוריו נהרגו ע"י הלורד וולדמורט, קוסם האופל הגדול ביותר בכל הזמנים ושהארי עצמו הוא היחיד שהצליח להנצל מקללת המוות שוולדרמורט ניסה להטיל עליו- וכך בעצם וולדמורט איבד את כוחו.

[*]

להארי מצטרפים רון (רופרט גרינט) והרמיוני (אמה ווטסון). במהלך לימודיהם בבית הספר, העלילה מסתבכת כשוולדמורט צובר כוחות והארי צריך להתמודד מולו בכל שנה מחדש.

סדרת סרטי "הארי פוטר", בדיוק כמו סדרת הספרים היא המכניסה ביותר בהיסטוריה של הקולנוע. שמונת סרטי הארי פוטר הכניסו סכום דמיוני של 7.7 מיליארד(!) דולר. הסרט האחרון בסדרה שיצא ב - 2011 הוא כמובן המצליח ביותר עם הכנסה של 1.34 ונכון להיום מדורג רביעי ברשימת שוברי הקופות של כל הזמנים.

מעבר להצלחה המטורפת בקופות, הסרטים זכו לביקורות חיוביות מאוד והסדרה כולה עומדת על ממוצע של 85% ביקורות חיוביות באתר "Rotten Tomatoes".

[*]

לדעתי מדובר באחת מסדרות הסרטים המוצלחות ביותר וזה בראש ובראשונה בגלל הספר עצמו.

העולם הקסום, העלילה והדמויות שכתבה ג'יי קיי רולינג הם בסיס מעולה לסרט.

מבחינת העיבוד הקולנועי, הבמאים עשו עבודה נפלאה בבניית העולם בו מתרחש הסיפור והצגת הדמויות. נקודה חיובית נוספת שיש לציין היא שהבמאים הצליחו לצמצם את הספרים הארוכים לעיבוד קולנועי מבלי לפגוע במיוחד בעלילה והנרטיב של הסיפור.

כל זה יחד עם הקאסט הקאסט המצוין (בחירות מעולות של הארי, רון והרמיוני) והפסקול המדהים שמצליח להוסיף עוד מימד של קסם לסרט הופכים את "הארי פוטר" לאחד העיבודים המוצלחים ביותר בקולנוע. על כן, אני ממקם את הסדרה במקום השני.

1.טרילוגיית "שר הטבעות" –

[*]

הטרילוגיה האפית של טולקין, שנחשבת לאחת מהטרילוגיות הגדולות בכל הזמנים, זכתה לעיבוד קולנועי מאוחר במיוחד. בעוד הספר הראשון בטרילוגיה יצא ב1954, הסרט הראשון יצא 47 שנים אחרי, ב - 2011 (זאת, כמובן בהתעלמות מכוונת מעיבוד האנימציה הנשכח להפליא מ - 1978). על העיבוד הקולנועי אחראי פיטר ג'קסון, שזהו הפרויקט הגדול הראשון שלו.

הסרט עוקב אחרי פרודו בנסיונו להשמיד את הטבעת האחת אותה חישל שר האופל, סאורון, בכדי לשלוט בארץ התיכונה. במהלך שלושת הסרטים אנחנו עוקבים אחרי פרודו (אלייז'ה ווד), סאם, (שון אוסטין) אראגורן (ויגו מורטנסן), גנדלף (איאן מק'קלן), לגולאס (אורלנדו בלום) ושאר אחוות הטבעת במסע הארוך להר דום, כשבדרך הם עוברים שלל הרפתקאות, קרבות ומלחמה אפית גדולה אחת.

[*]

חשוב לציין ששלושת הסרטים צולמו באותו זמן בתקציב ענק של 281 מיליון דולר, השקעה גדולה במיוחד שהתבררה כנכונה.

הסדרה זכתה להצלחה מסחררת בקופות, כאשר שלושת הסרטים הכניסו 2.9 מיליארד דולר ברחבי העולם. הסרט האחרון בטרילוגיה, "שיבת המלך", מדורג שישי ברשימת שוברי הקופות של כל הזמנים עם הכנסות של 1.12 מיליארד דולר.

מעבר להצלחה בקופות, זכתה הטרילוגיה גם בביקורות מדהימות והיא עומדת על ממוצע של 94% ביקוריות חיוביות באתר "Rotten Tomatoes".

ביקורות אלה תורגמו ל - 17 פרסי אוסקר לטרילוגיה כולה כאשר הסרט האחרון בטרילוגיה, שיבת המלך, זוכה ב - 11 פרסים ומחזיק בשיא הזכיות לערב אחד יחד עם "טיטאניק" ו"בן חור".

[*]

לדעתי האישית, לא רק שמדובר בעיבוד הקולנועי הטוב ביותר אלא בלא פחות מיצירת מופת קולנועית מהגדולות בתולדות הקולנוע.

פיטר ג'קסון הצליח להפיח חיים בעולם הדמיוני הקסום של טולקין בצורה מושלמת. הלוקיישן המדהים בניו זילנד, התפאורה המעולה ועבודת האפקטים המושלמת בסרט גרמו לכך שהעולם של טולקין נראה בדיוק כמו שאנחנו מדמיינים אותו בספר.

הפסקול המדהים שמלווה את הסרט ומוסיף המון לתחושה האפית שלו, הצילום הנפלא שמגיע לשיאו בסצנת הדיאלוג בין סמיגול לאלטר אגו שלו גולום, סצנות הקרב המרהיבות וגם ההומור שמגיע במינון נכון (בעיקר בסצנות של לגולאס וגימלי בויכוח על מספר ההרוגים הגבוה ביותר) והקאסט המדהים (בחירות מצוינות לכל תפקיד ותפקיד) הופכים את "שר הטבעות" לעיבוד הקולנועי הגדול ביותר לא רק בשנות האלפיים, אלא מאז ומעולם.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט