חדשות קולנוע וסרטים

יחידת הנבלים: הרשעים הגדולים בסרטי הקומיקס

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הרעים בסרטי קומיקס הם במקרים רבים הסיבה האמיתית לצפות בסרטים אלו. לעיתים הם כל כך מטורפים עד שהם מאפילים על העניין שיש לנו בגיבורים. השבוע יוצא הסרט המצופה "יחידת המתאבדים", שמאגד את הנבלים הגדולים של הקומיקס לסופר-גרופ אחד. לכבוד צאת הסרט הבאנו בפניכם חמישה רעים, שאתם צריכים להכיר לא פחות טוב מהגיבורים שהם עומדים מולם
5. לקס לות'ור

המיליארדר שתמיד משום מה קירח וקצת לא מוברג היטב, וגם הנבל המרכזי בסיפורי סופרמן. לכותבי הקומיקס של סופרמן יש נטייה לפעמים ללכת לאיבוד עם הרעים – הרי היגיון אומר שרק יצור כל-יכול, כמו סופרמן, יוכל לגבור עליו. כתוצאה מכך מביאים לנו הכל באופן גדול מהחיים. קחו למשל את דומזדיי שנוצר כל כולו כדי להשמיד את סופרמן, או את דארק-סייד שמייצג את מקור כל הרוע. בסופו של יום האיש שהותיר את חותמו מעל כולם הוא דווקא בן-תמותה פשוט. איש עסקים עם מוח זדוני ומוסר מעוות שרואה בסופרמן כנבל הסיפור, הצליח פעמים רבות לגבור על הגיבור שלנו, כשכל מה שמניע אותו זו קנאה אנושית.

ללקס אין כוחות (ברוב הסיפורים) והוא אינו שונה מאיתנו, כשהרגשות המורכבים שמניעים אותו גם הם פרי יצירה אנושית. במרוצת השנים הדמות התאימה את עצמה לתקופה המשתנה, החל מאיש מטורף עם מהות מוגזמת וצ'יזית, ועד לאיש העסקים הקר והמחושב שאנו מכירים כיום. לקס בלתי נשכח לא כי הוא גדול מהחיים, אלא דווקא כי הוא חלק מהחיים, והוא מוכיח שהדרך הטובה להאפיל על הגיבור היא עם תושייה אנושית וידע.

[*]

4. הדחליל

פנתאון הרעים של באטמן מלא בבאד-גאיז שראויים לאזכור (וכולנו יודעים שנבל אחד שלו יגיע לכל רשימה כמו זו, ועליו נדון תכף) אך יש עוד אחד שראוי לציון, שלא תמיד מוערך. הרעים מצטיינים לרוב בדבר אחד – לשקף לנו את הצד השני של אותו המטבע. באטמן לקח על עצמו לחימה בפשיעה באמצעות טרור והפחדה כדי לפצות על היעדר כוחות על. כעת מגיע הדחליל, דמות שמצליחה לשבור את באטמן באמצעות השימוש בכלי העיקרי שיש לו כנגדו.

זו לא דמות שאי פעם יישמה איזו תכנית ענק להשתלט על העולם, אבל היא תפסה את ברוס ויין דווקא ברגעי החולשה, ושברה אותו באמצעות שבירה של רוחו. "באטמן מתחיל" החליט להתמודד חזיתית עם נושא הפחד, ולכן אנחנו לא מופתעים שדווקא הדחליל קיבל זכות ראשונים בסאגה שהחייתה את באטמן מחדש. הדחליל עובד מהסיבה הפשוטה שהוא נותן לנו הצצה מה הידיים הלא נכונות יכולות לעשות עם אותו נשק של פחד.

צפו במערכון של קולג' הומור על באטמן נגד הדחליל:



3. מגנטו

אולי אחד הרעים המורכבים ביותר שיצאו מבין דפי הקומיקס. הדמות, שאומרים שמקורה בהשראת מנהיג זכויות האזרח השחור מלקולם X חולקת גם קווי דמיון רבים עם 'מנהיגים' מבית כמו כהנא. הסכנה בדמות של מגנטו היא לא בכוחות המטורפים או בתכניות רבו שלבים מורכבות, אלא כי לפני הכל, הוא אפילו לא מכיר בכך שדרכו מסוכנת. טרגדיה אישית וניסיון מר עם רדיפה של מיעוטים בשואה הובילו את מגנטו להאמין בעליונות של עצמו על פני הרודפים ודומיהם. הרי אם האקס-מן הם השלב הבא באבולוציה, איפה הצורך ביתר האוכלוסייה?לדמות זו גם חיבור נוסף לסיפור בכך שהוא מהווה חבר לשעבר של מנהיג האקס-מן, פרופסור אקס. הסרטים הבינו מהר מאוד, שהחיבור הזה הוא שיביא לרגעים סוחטי אמוציות וידעו לנצל זאת, כשבראשם "אקס-מן: ההתחלה", שמציג את תחילת דרכם ואת ההידרדרות המהירה של מגניטו. זו דמות שעובדת בכל המישורים ומציעה מהכל לסיפור – רעיונות גדולים, כוחות מטורפים, וחיבור אישי לגיבורים שלנו.

[*]

2. הוונום

אתה יודע שדמות הולכת להיות נוראית לגיבור שלנו כשהיא נראית כמו הגיבור שלנו, אם הוא היה עובר מייק-אפ לסרט אימה. הוונום, כמו כל הנבלים הגדולים, הוא התגלמות הרעיון שמוביל את הדמות של ספיידרמן - "עם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה". פיטר שכח מהמסר הזה, כשישות מהחלל (בתצורה של חליפה) העניקה לו כוח רב, כוח אותו ספיידרמן ניצל לרעה.

כשפיטר הצליח להיפרד מהחליפה סוף סוף, הוא הותיר אחריו ישות חייזרית שלא בדיוק מחבבת אותו. לאחר שנפטר ממנו, הישות מצאה את עצמה מתלבשת על דמות אחרת, אדי ברוק, ששונא את פיטר באותה מידה. השילוב ההרסני הזה הוביל למוות והרס, כולם פרי תוצרתו של פיטר והיוהרה שלו. מגניב סך הכל לא?



1. הג'וקר

ידעתם שזה מגיע, ובצדק. זו דמות בלתי נשכחת, שחוצה דורות, קהילות מעריצים ומודעות תרבותית. הדמות מבטאת את כל מה שגיבורנו באטמן מנסה למנוע. איפה שאחד רוצה סדר, השני מחפש אנרכיה. האחד עובד עם מסגרת חוקים, לשני החוק היחיד שמניע אותו זה היעדר החוקיות. הג'וקר מלא בהפתעות במובן הכי סדיסטי של המילה. הכול - החל מהפעולה הבאה שלו ועד לדברים הגדולים כמו מקור הדמות וההיסטוריה שלו - זה טריק אחד גדול שנועד להסיח את דעתך, כדי שהוא יוכל לקבל את מבוקשו.

הדמות שברה את באטמן מנטלית פעמים רבות בקומיקס, הרגה לו מקורבים, ובסרטים הוא נבל הקומיקס היחיד שאי פעם הצליח באמת במזימה שלו. "האביר האפל" נגמר בכך שבאטמן צריך לשקר בשביל הארווי ולברוח מהאנשים אותם מנסה להציל, כי הג'וקר הצליח לקיים את המילה שלו. הוא הוכיח לצופים ולגיבור שכל אחד מאיתנו מושחת, גם האצילים ביותר. אם זה לא סימן היכר של נבל מוצלח, אני לא יודע מה כן.

ובונוס לסיום - הכירו את הנבלים מ"יחידת המתאבדים":

הארלי קווין



הג'וקר



דדשוט

רז דנון - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט