חדשות קולנוע וסרטים

"המפלצות נמצאות בינינו" - ראיון עם כוכב "הומלנד" סבסטיאן קוך

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
השחקן הגרמני סבסטיאן קוך הגיע השבוע כאורח פסטיבל הקולנוע בחיפה לכבוד הקרנת סרטו החדש "ערפל באוגוסט". בין לבין הוא ישב לראיון עם עורך האתר על "הומלנד", העבודה עם ספילברג ב"גשר המרגלים", ההצלחה הגדולה ב"חיים של אחרים" והסיבה בגללה הוא ממשיך לגלם תפקידים של נאצים
יכול להיות שאתם מכירים אותו כאוטו דורינג מהעונה החמישית של "הומלנד", כמחזאי לו מאזינים אנשי השטאזי בסרט זוכה האוסקר הזר "חיים של אחרים", כרשע ב"מת לחיות 5" או מתפקידיו לאורך השנים בסרטים כ"גשר המרגלים", "הנערה הדנית" ו"זהות לא ידועה", מה שבטוח - סבסטיאן קוך הוא מהשחקנים הגרמניים הבולטים בזירה הבינלאומית. השבוע הוא הגיע לפסטיבל חיפה להציג את הסרט החדש בכיכובו, "ערפל באוגוסט", העוסק בתכנית ההשמדה הסודית של הנאצים (T4) של המוגבלים והנכים, שאינם עומדים בקנה המידה הארי.

קוך מגלם בסרט, הראשון שעוסק באופן ישיר בתכני ה-T4, את ד"ר וייטהאוזן, הרופא הראשי של המרכז ל"המתת חסד" שאחראי על המתת המטופלים. "זה כל כך קל להגיד שזה רק הנאצים עשו וזה לא חלק מאיתנו, אבל המפלצות לא נראות בזמן שאתה שם. מה שניסיתי לעשות עם הדמות של הדוקטור זה להפוך אותו לאדם שמאמין בדרך שלו ובמטרה שלו - הוא אהב את הילדים שלו אבל היה לו ברור לו שמי שאין לו צ'אנס צריך למות. זו הייתה גאולה עבורו ולא רצח", אומר קוך.

ניסית לא להיות שיפוטי כלפי הדמות שאתה מגלם?

"כן, זה קשה לגרום לאנשים להבין שהם האמינו בדבר הלא נכון בזמנו. הוא היה רופא אינטליגנטי, לא היה לו מצפון לגבי מה שהוא עשה כי הוא האמין במטרה וכך זה קשה להאמין שאתה עושה משהו רע. הוא לא ראה את עצמו כבחור הרע וזה מה שמפחיד. לכן רציתי שהסיפור לא יהיה סביב נאצים, זה קל מדי להאשים אותם ולהרחיק את עצמנו מכך".

[*]

(סבסטיאן קוך בחיפה, צילומים בכתבה: גלית רוזן)

מה הלקח שמבחינתך ניתן לקחת מהסרט להיום?

"מה שרציתי הוא לעשות גשר להיום, כשיש בדיקות לפני לידה של הפלות של עוברים בעלי פגם. זה דבר מסוכן להחליט למי מגיע לחיות. עבדתי עם ילדים נכים ומוגבלים בסרט, כשדיברתי עם ההורים על מה שהם עברו כשקיבלו את האבחנה הם סיפרו כי הרופאים לחצו אותם לא לעבור את הלידה. החברה שלנו כה דוחפת לשלמות שכל מה שהוא לא מושלם אנו דוחפים אותו החוצה. זו אחת הסיבות מבחינתי שעשיתי את הסרט. ההחלטה צריכה להיות אצל ההורים. הרופאים לא צריכים להחליט אלא רק לייעץ רפואית. אף הורה שדיברתי איתו לא אמר שלא היה מביא את הילד לעולם, למרות כל הבעיות".

מה לדעתך היית עושה אם היית יודע שאשתך בהריון עם ילד בעל מוגבלות?

"אין לי מושג מה הייתי עושה אם היה לי ילד כזה. ברגע ההוא אתה יודע מה היית מסוגל לעשות ואתה יודע אינסטינקטיבית מה לעשות, לכן רופאים לא צריכים להתערב יותר מדי בהחלטות. זה כמו שאתה רואה חבורה של אנשים מרביצה למישהו ובאותו רגע אתה מחליט אם לקפוץ או לא. עשיתי את זה פעמיים בחיי ועצרתי את זה. אבל היו סיטואציות שלא עשיתי את זה. אני לא מעז להגיד מראש אם הייתי אמיץ או לא. אתה מגלה את האני האמיתי שלך ברגע האמת". זו אינה הפעם הראשונה שקוך מגלם דמות של נאצי, לאחר שגילם את דמותו של מפקד אושוויץ רודולף הס בסרטו של קוסטה גברס "אמן", את דמותו של קצין נאצי שמתאהב ביהודייה בסרטו של פול ורהובן "ספר שחור" ואת שר החימוש של היטלר אלברט שפר במיני-סדרה גרמנית.

מה גורם לך לחזור ולשחק דמויות מסוג זה?

"מעניין אותי לגלם דמויות כאלו כי זה קל להגיד שהם מפלצות ואנחנו לא כאלה וזה היה רק בעבר. המפלצות עדיין נמצאות בינינו, צריך למצוא אותם, להרגיש את המערכות הלא נכונות. המסקנה שלי כשחקן היא שאנו לא יכולים להגיד שזה נגמר - זה לעולם לא נגמר. עדיין יש טראומות שמלוות את הצדדים. אבל בכל אימה יש צ'אנס ואני מאמין שכשפותחים דיון על הנושא, ניתן להתגבר על זה עם הזמן ולא לנסות להחביא את זה".

[*]

קוך החל את הקריירה בתחילת שנות ה-80 כשחקן תיאטרון וטלוויזיה. הוא שיחק בסרטים גרמניים ובמספר הפקות בינלאומיות כ"נפוליאון" לצד ז'ראר דפרדייה ו"אמן" אך את הפריצה הגדולה השיג בזכות התפקיד הראשי בסרט "חיים של אחרים" אודות מחזאי מזרח גרמני, שזוכה למעקב של אנשי השטאזי המתקינים ציתות בדירתו. הסרט זכה באוסקר לסרט הזר הטוב ביותר והזניק את קוך לשורה של תפקידים בינלאומיים בסרטים נחשבים.

עד כמה "חיים של אחרים" היה נקודת מפנה בקריירה שלך?

הסרט הזה סייע לשוק האמריקאי להיפתח עבורי ונתן לי אפשרויות להיות יותר בררן ומדויק בבחירות שלי. אני אוהב את האפשרויות השונות של קולנוע לספר סיפור וכמובן ש'מת לחיות' זה שונה לחלוטין מסרט ארט-האוס אבל כעת יש לי אופציה לבחור את שניהם. אני שמח שאני יכול לבחור מה שאני רוצה, זו מתנה גדולה עבורי".



איך היה לעבוד עם במאי בסדר גודל של ספילברג ב"גשר המרגלים"?

"לעבוד עם ספילברג היה עונג גדול. הוליווד זה שם נרדף לעוצמה ולכוח גדול אבל בסופו של דבר מה שמשנה זה הרגע על הסט מול המצלמה, הרגע היצירתי הזה שהוא זהה בסרט סטודנטים או בסרט הוליוודי. ספילברג מצליח להעניק מרווח גדול ליצירתיות ולתת לשחקן לנסות דברים וליצור דברים ביחד איתו. זה לא משנה גודל ההפקה, מה לנסות לספר את הסיפור בדרך חדשה מנקודת המבט שלך ומהאינסטינקט שלך ולא לחקות מישהו אחר".
בשנה האחרונה כיכב קוך בעונה החמישית של דרמת הריגול "הומלנד". הוא גילם את דמותו של אוטו דורינג, מיליארדר גרמני, שמשפחתו עשתה את הונה במלחמת העולם השנייה וכעת מנסה לכפר על העבר באמצעות קרן פילנתרופיה אותה הוא מנהל, אשר מעסיק את סוכנת ה-CIA לשעבר קרי מתיסון כראש מחלקת האבטחה. קוך יחזור לתפקיד זה גם בעונה השישית של "הומלנד" שאת צילומיה סיים לאחרונה.



איך העבודה בסדרת טלוויזיה גדולה לעומת הקולנוע?

"הגעתי למסקנה שאני לא בנוי לעלילות מסוג זה שאין להן סוף. אני אולי אולד פאשן אבל אני מעדיף סיפורים סגורים על סדרה פתוחה שאתה לא יודע מתי ואיך תסתיים. עונה אחת הספיקה לי במובן מסוים אבל אני משתתף גם בעונה השישית. 'הומלנד' היא סדרה טובה שמתמודדת עם מה שקורה עכשיו וזה דבר מצוין אבל זמן ההכנה הוא לא מספיק עבורי כשחקן. אני מעדיף קולנוע".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ חיים של אחרים (עמוד סרט)
חץ גשר המרגלים (עמוד סרט)
חץ אמן (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט