חדשות קולנוע וסרטים

ראיון עם מפיקת הסרט "ג'ונגל" המבוסס על "בחזרה מטואיצ'י"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לאחר שהמפיקה הישראלית המתגוררת בלוס אנג'לס דנה לוסטיג קראה את ספר הקאלט של יוסי גינסברג על הישרדותו בג'ונגלים של בוליביה, היא החליטה שהיא חייבת לעבד אותו לסרט. לכבוד הקרנת הסרט בפסטיבל חיפה, התראיינה לוסטיג לאתר וסיפרה על הקושי בצילומים בג'ונגלים והבחירה בדניאל רדקליף לתפקיד הראשי
כמעט כל ישראלי שטס לטיול הגדול אחרי הצבא בדרום אמריקה מכיר את ספרו של יוסי גינסברג שהפך לקלאסיקה "בחזרה מטואיצ'י". הספר משחזר את סיפורו הלא ייאמן של הצעיר הישראלי, שיצא למסע בג'ונגלים של בוליביה עם שני חברים שפגש בטיול, מרקוס וקווין, ובהדרכתו של קרל, מדריך מפוקפק שהבטיח להם למצוא זהב ושבטים אינדיאנים לא ידועים. המסע המלהיב הופך לסיפור הישרדות יוצא דופן לאחר שיוסי נסחף במים לבדו ונאלץ לשרוד בכוחות עצמו בג'ונגלים האימתניים במשך כשלושה שבועות עד להצלה המיוחלת.

לאחר שנים רבות שגינסברג ניסה להפוך את ספרו לסרט, קראה המפיקה הישראלית דנה לוסטיג את ספרו והחליטה כי זה חייב להיות הפרויקט הבא שלה. נדרשו לה מספר שיחות שכנוע עם גינסברג על מנת שיפקיד בידיה את הזכויות לעיבוד הספר המצליח לסרט שנקרא "ג'ונגל". לוסטיג הגיעה לפסטיבל חיפה עם שהוקרן בהקרנת בכורה השבוע. לכבוד ההקרנה היא התיישבה עמנו לראיון.

למה בחרת לעבד דווקא את הספר הזה?

"כולנו עוברים משברים בחיים, דברים שאנו צריכים להתגבר עליהם, מכשולים ולב שבור. כשאני קראתי את הספר לפני הרבה שנים, הוא פשוט עורר בי השראה ונתן לי תקווה. אני חושבת שסרטים זה ההצלה שלי. הרגשתי שיש פה סיפור קולנועי במהות שלו וגם שיש לו משמעות והוא נותן תקווה לאנשים".

[*]

("הספר עורר בי השראה". דנה לוסטיג, צילום: גלית רוזן)

עד כמה יוסי גינסברג היה מעורב מאחורי הקלעים?

"הוא היה מעורב מאוד בעשיית הסרט. יוסי קרא כל דראפט של התסריט, נתן המון הערות. רצינו את המעורבות שלו ואת ההשראה שלו. יוסי הוא מספר סיפורים כל החיים. היו לו תיאוריות שלמות לגבי האפיונים של כל דמות והיה לו חשוב לשמור על האינטגריטי שלהן. הוא גם מאוד עזר גם בעיצוב ההפקה ובהלבשה כדי לשמור על האותנטיות".

סרטים שנעשו בעבר במעמקי הג'ונגלים כ"אגירה, זעם האלים" ו"אפוקליפסה עכשיו" נודעו כסיוט של הפקה. לא היה לך חשש?

"הצילומים לא היו קלים, אבל למזלי זה לא היה סיוט. צילמנו ברדיוס של 10 ק"מ מהנחשים המסוכנים בעולם אבל האוסטרלים רגילים לזה, פשוט מישהו לוקח את הנחש, תופס וממשיכים לצלם. הרבה פעמים אנחנו נכנסים להרפתקאות וחוסר המודעות הזו הוא ברכה כי אחרת לא היינו עושים את זה".

לתפקיד הראשי של יוסי גינסברג הצליחה לוסטיג לגייס את הכוכב הבריטי דניאל רדקליף, הזכור כמובן מגילומו את הארי פוטר בסרטי הסדרה ושיחק לאחרונה בסרטים "קרניים" ו"האשליה 2". רדקליף אף סיגל לעצמו מבטא ישראלי מרשים באנגלית בסיועה של המפיקה שלימדה אותו לתרגל את חיתוך הדיבור.

למה החלטתם שהוא ידבר כל הסרט באנגלית ולא יצוין שהוא ישראלי?

"זו הייתה בחירה לא פשוטה אבל כשאתה עושה סרט בין לאומי בכזה תקציב וגודל הפקה אז יש אילוצים. היו גם עניינים של קונים מארצות ערב, אז פשוט לא יכולנו. הם יודעים שמדובר בסיפור על ישראלי, אבל ככה הם יהיו יותר פתוחים לראות את זה".

איך הבאת כוכב בסדר גודל הזה לתפקיד?

"זה לא פשוט, במיוחד בגלל שזה לא הפקה הוליוודית. לשחקן ברמה הזו חשוב לדעת שהאנשים שעומדים מאחורי הסרט הם רציניים, שיש לך רקורד מוכח עם שחקנים ובמאים ושיש מועד בטוח לצילומים. זה היה תפקיד מאוד תובעני לדניאל. היינו מצלמים כל היום וכשכולם ישבו לאכול הוא נכנס לקרוואן שלו בשביל לא לראות את האוכל כי הוא היה צריך לרזות לתפקיד. הוא היה בצום מטורף".

על מנת לקבל הטבות וסיוע כספי לסרט הוא צולם בחלקו באוסטרליה ובחלקו בקולומביה. כחלק מכך היו צריכים בהפקה לבחור בבמאי ובתסריטאי ממוצא אוסטרלי. לתפקיד נבחר במאי האימה גרג מקלין ("הניסוי של בלקו", "עמק הזאבים") והוא אכן ממלא את הסרט בסצנות לא פשוטות לצפייה הממחישות את הכאב הפיזי והעינוי הגופני של ההישרדות בג'ונגל.

[*]

למה בחרתם במאי שמזוהה עם ז'אנר האימה לסרט?

"כולם התפלאו איך לוקחים במאי ז'אנר לסרט מסוג זה, אבל אם תהיו חצי שעה בג'ונגל לבד, תבינו שמדובר בסרט אימה. אני חשבתי שזה יכול להיות מעניין אם הוא יביא את האלמנטים של הז'אנר לתוך התסריט".

"ג'ונגל" ייצא ב-20 לאוקטובר בבתי הקולנוע וב-VOD ברחבי העולם ובהמשך השנה יופץ בישראל ע"י סרטי שובל. כעת עובדת לוסטיג על הפקה נוספת הקשורה בעקיפין לקולנוע הישראלית, כאשר היא מפיקה את הסרט האמריקאי הראשון של הבמאי אסף ברנשטיין ("החוב"). החלום שלה לאחר סיום ההפקה הוא לטוס בעצמה לראשונה לג'ונגלים של בוליביה. "אני מתה לטוס לשם. לסרט יש נגיעה משמעותית למקום של טבע בחיים שלנו והוא עשה לי חשק לחקור את זה בעצמי", היא מודה.

הסרט "ג'ונגל" יוקרן פעם נוספת בפסטיבל ביום חמישי הקרוב (12.10) בשעה 19:15 בסינמטק חיפה. ללוח הקרנות הפסטיבל: לחצו כאן

אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט