חדשות קולנוע וסרטים

השחקן לואי גארל ובמאי "חיות אמריקאיות" יגיעו לפסטיבל הסרטים הערבה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל הסרטים השביעי לסרטים בערבה יארח שורת אורחים מסקרנים בהם השחקן לואי גארל ואשתו השחקנית לטיסיה קאסטה שיציגו את סרטם החדש "הגבר הנאמן" ובארט לייטון - במאי להיט האינדי "חיות אמריקאיות" • המערבון "האחים סיסטרז" של הבמאי הצרפתי ז'אק אודיאר בכיכובו של חואקין פיניקס יפתח את הפסטיבל. בין הסרטים שיוקרנו בו תחת כיפת השמיים יהיה זוכה פסטיבל קאן "המשפחה שלי" והקלאסיקה "אודיסיאה בחלל"
"האחים סיסטרז" של הבמאי הנודע ז'אק אודיאר ("נביא", "חלודה ועצם"), שזכה לאחרונה בפרס הבימוי של פסטיבל הסרטים בוונציה, יפתח את פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה- 7 בערבה שיתקיים השנה בין התאריכים 8-17 בנובמבר 2018. עלילת הסרט בהשתתפות חואקין פיניקס וג'ון סי ריילי מתרחשת בשיא הבהלה לזהב במערב הפרוע ועוקבת אחר שני אחים, אקדוחנים, הרודפים אחרי קרבנם על פני מחצית היבשת האמריקאית.

פסטיבל הסרטים בערבה הוא אירוע יוצא דופן בעולם פסטיבל הקולנוע. הוא יתנהל כולו בשעות הערב והלילה, תחת כיפת השמיים, בלב המדבר, באמצע הדרך בין ים המלח לים סוף, ליד הישוב "צוקים" הסמוך לשמורת הטבע עשוש, בערבה. במהלך הפסטיבל, יוקרנו מדי ערב שלושה סרטי קולנוע באורך מלא. הצפייה בסרטים תתקיים על מסך גדול, במרחב הפתוח, בלב המדבר, באתר שיוקם במיוחד לאירוע.

[*]

(תמונה מתוך הסרט "האחים סיסטרז" שיפתח את הפסטיבל. צילום: יח"צ)

אורח מיוחד בפסטיבל יהיה הבמאי והשחקן הצרפתי לואי גארל שיגיע יחד עם אשתו השחקנית והדוגמנית לטיסיה קאסטה לקראת הקרנת הבכורה בפסטיבל של הסרט "הגבר הנאמן", אותו הוא ביים ובו שניהם מככבים. הקומדיה הרומנטית שזכתה בפרס התסריט בפסטיבל סן סבסטיאן, מציבה את הגיבור שלו, אותו מגלם גארל בעצמו, בין שתי נשים, במהלך תקופה של כמה שנים.

אורח נוסף בפסטיבל יהיה הבמאי הבריטי בארט לייטון שיציג את אחד הסרטים האמריקאים המקוריים ביותר של השנה, "חיות אמריקאיות", המספר על אחד ממעשי השוד הביזאריים ביותר שידעה אמריקה בעשורים האחרונים, תוך שילוב סרט עלילתי המשחזר את המעשה עצמו עם פרקי הערות תיעודיים המשתלבים באמצע. לייטון, שזכה לביקורות נלהבות אחרי חשיפת הסרט בפסטיבל סאנדנס ועוטר בפרס בפסטיבל דוביל, הוא אחת הדמויות הבולטות בעולם הטלוויזיה הבריטי וממנהלי חברת ההפקות המצליחה RAW.

בין הסרטים שיוצגו בפסטיבל השנה יהיה זוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן השנה, "המשפחה שלי" של הבמאי היפני הגדול הירוקאזו קורה-אדה ("סיפור משפחתי", "המשאלה" ועוד) שעוקב אחר הקשר ההדוק בתוך משפחה שאינה משפחה של ממש ואחר הנוקשות של החוק היפני. סרט נוסף שיוקרן בערבה הוא, "אהבת אמת" של הבמאית הצרפתייה הצעירה קלר בורג'ה. הסרט מספר על אב שצריך לטפל בשתי בנותיו המתבגרות לאחר שאשתו שקצה בחיי הנישואין עוזבת את הבית כדי לארגן מחדש את חייה. הסרט זכה בפרס הראשון במסגרת "סרטי הבמאים" בפסטיבל ונציה.

[*]

(תמונה מתוך הסרט "המשפחה שלי". צילום: יח"צ) כמו כן יוקרן הסרט שעומד לייצג את גרמניה בתחרות פרסי האוסקר של השנה, "Never Look Away" של פלוריאן פון דונרסמארק ("חיים של אחרים"). זוהי סאגה באורך שלוש שעות המקפלת בתוכה את תולדות מזרח ומערב גרמניה החל מערב מלחמת העולם השנייה ועד לאמצע שנות השישים. במרכזה שתי דמויות ראשיות, צייר צעיר המחפש את דרכו בעולם האמנות וגניקולוג שמרני חמור סבר ובעל עבר מפוקפק שמצליח לתמרן את דרכו דרך כל שינויי מערכות השלטון שאותן הוא משרת.

בעזרתו של המכון הצרפתי לתרבות, יציג הפסטיבל מחווה מיוחדת ליצירתו של הבמאי הצרפתי המנוח קלוד סוטה. להצגת שלושה מסרטיו של הבמאי :"וינסן, פרנסואה, פול והאחרים", "לב בחורף" ו"נלי ומר ארנו", יגיע מי שהיה סוכנו וידידו של סוטה במשך שנים רבות וגם הפיק אחד מסרטיו ("לב בחורף"), ז'אן-לואי ליווי, אחד המפיקים המובילים בצרפת, שהפיק בין היתר סרטים של אלן רנה, אריק רוהמר, קלוד מילר, נעמי לבובסקי, ז'אק אודיאר ואחרים. ליווי יספר על היוצר שאותו הכיר מקרוב ועל עבודתו הקולנועית הבלתי נשכחת. ואם כבר מדובר במחוות, אחד הסרטים הגדולים בתולדות הקולנוע, "2001 – אודיסיאה בחלל" יוצג אף הוא בהקרנת מחווה תחת כיפת השמיים.

מסגרת אחרת בפסטיבל מוקדשת לקולנוע הטורקי, ובה יוצג סרטו הקלאסי של נורי בילגה ג'לאן "מרחק" (2003), שלא הופץ מעולם בישראל. הסרט זכה בפרס הגדול של צוות השופטים בקאן והשחקן הראשי בסרט, מוזאפר אוזדמיר, זכה בפרס השחקן הטוב ביותר. אוזדמיר יגיע לערבה כדי להציג הן את סרטו של ג'לאן והן את הסרט שהוא עצמו ביים "בית" משנת 2011. סרט טורקי נוסף שיוקרן במסגרת האירוע הקולנועי הזה, הוא סרט חדש בשם "אחים", אותו יציגו בפסטיבל הבמאי אומור אטאי ושני השחקנים הראשיים. חגיגות המסגרת הטורקית יגיעו לשיאן בהופעה חיה ומלאה של להקת המוסיקה הפסיכדלית הטורקית "באבא זולה".

[*]

(תמונה מתוך הסרט "בית". צילום: יח"צ)

שני הסרטים הישראליים העלילתיים שיוצגו השנה בפסטיבל הם "הצלילה" של יונה רוזנקיאר (פרס ראשון בתחרות הסרטים הישראליים בפסטיבל ירושלים) ו"תל אביב על האש" (פרס ראשון בתחרות הסרטים הישראליים בפסטיבל חיפה). כמו כן יציג הפסטיבל בבכורה עולמית את שני הסרטים הקצרים שהופקו על ידו וצולמו בשלמותם, בערבה במסגרת "קצר במדבר 6" - פרויקט הפקת סרטים קצרים של הפסטיבל.
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט