חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל הקולנוע בטאלין: סיקור הימים האחרונים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מבקר האתר רון פוגל חזר מפסטיבל הקולנוע הגדול בצפון אירופה. בימים האחרונים בפסטיבל הוא צפה בסרטים מאלבניה, קולומביה וקוריאה, נפגש עם הבן של מוחמד בכרי ועם שגריר ישראל באסטוניה וערך מספר ראיונות מסקרנים שיתפרסמו בהמשך באתר • דיווח אחרון מטאלין
את היום החמישי לשהייתי בפסטיבל הלילות הלבנים פתחתי בראיון עם צוות הסרט האוסטרלי המצוין "סלאם". השחקן הראשי בסרט הוא לא אחר מאשר אדם בכרי, בנו של השחקן מוחמד בכרי. לשמחתי הראיון התקיים באווירה ידידותית ואדם (שאחיו התפרסם כשכיכב ב"ביקור התזמורת") אף ציין כי לא תהיה לו בעיה להופיע בסרט ישראלי למרות שהוא רואה את עצמו כפלסטינאי לכל דבר ועניין.

הרוח בחוץ מתגברת והופכת כל יציאה למשימה לא נעימה. מינוס שמונה מעלות מרגיש כפול. אני ממהר להקרנת עיתונאים לסרט הקוריאני "ליל חורף" של הבמאי וו ג'ין יאנג. סרט מינימליסטי עד כאב שמספר על זוג שנתקע בעיירה שכוחת אל בליל חורף מקפיא ואז האישה יוצאת לחפש את עצמה בשלג (בסופו של דבר גם הבמאי וגם השחקנית הראשית יזכו בפרסים הראשיים בתחרות פרסי הפסטיבל).

[*]

(רון פוגל וצוות הסרט האוסטרלי "סלאם" בהם אדם בכרי והשחקנית רייצ'ל בלאק)

הערב יורד על טאלין (בשלוש!). אני מגיע להקרנת הבכורה העולמית של הסרט האלבני "מקלט בין העננים" העוסק בחיים בעמק מרוחק באלבניה שבו חצי מהתושבים מוסלמים וחצי נוצרים ומה קורה כשמתגלה שהמסגד המקומי שימש בעבר ככנסייה. בשאלות והתשובות שאחרי ההקרנה מספר הבמאי כי המקומיים היו מאוד חשדניים כשהוא הגיע לצלם את הסרט ואף חלקם ניסו למנוע את הצילום והיה צורך בהתערבות ראש העיר המקומי ובהרבה אנרגיה כדי שהסרט בסופו של דבר יצא לפועל. בלילה אני מגיע למסיבה הנורדית שמתקיימת באזור תעשייתי שהופך עכשיו למרכז חיי הלילה של טאלין. כל שגרירי סקנדינביה באסטוניה הגיעו למסיבה וכולם משבחים את הקולנוע הנורדי. עוד יום גדוש עבר לו בטאלין. למחרת ביומי השישי אני הולך לצפות בסרט הקולומביאני "נערה נודדת" שזוכה לשבחים מקיר לקיר (ובסופו של דבר יזכה בתחרות הראשית, ובצדק). סרט מסע על ארבעה אחיות שאבלות את מות אביהן. זהו סרט רגיש ונוקב על החברה הקולומביאנית ועל נשיות. הסרט מייצג את הרוח של פסטיבל הלילות הלבנים: לא מסחרי, לא מתפשר ומרהיב להגיע לגבהים אמנותיים נישאים.

אחר הצהרים אני מגיע למלון" בלו רדיסון" כדי להיפגש עם כבוד שגריר ישראל לטאלין ואסטוניה דב שגב שטיינברג. אנחנו מגלים שלמדנו באותו תיכון ואצל אותם מורים (בבליך ברמת גן) ומנסים לחשוב איך לקדם את הקולנוע הישראלי באסטוניה ובסביבתה. בערב אני ממשיך לפזז במסיבה הפולנית המשובחת ומתחיל להיפרד מכל החברים החדשים שהכרתי בטאלין המקסימה.

[*]

(רון פוגל ושגריר ישראל באסטוניה דב שגב שטיינברג)

בשעה טובה ויום לפני טקס הסיום אני עוזב את טאלין אבל לפני כן מספיק לקיים שני ראיונות: האחד עם המפיקה של הסרט הרוסי "מירה" (שזכה בסופו של דבר בקטגוריית "מורד עם סיבה"). מסתבר שנטליה המפיקה כבר ביקרה בישראל ואנחנו מיד מתחברים. הראיון השני מתקיים עם הבמאי הקירגיזי אייבק דיירבקוב שסרטו "אהבה לעץ" הוא מערבון מוזיקלי (!) וזוכה להצלחה אדירה במדינות ברית המועצות לשעבר. זהו זה, כמה תמונות פרידה מהצוות המסור של הפסטיבל. שבוע שלא יאמן הסתיים בטאלין. בתקווה שאשוב לכאן גם בשנה הבאה.

[*]

(רון פוגל ואחראי התקשורת בפסטיבל האנס אווה)
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט