חדשות קולנוע וסרטים

אוסקר 2020: ההימורים של מבקרי וכתבי האתר

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
טקס פרסי האקדמיה האמריקאית לקולנוע ה-92 ייערך ביום ראשון בלילה ונדמה שהשנה התחרות על פרס הסרט הטוב ביותר הינה צמודה ופתוחה למדי, בעוד קטגוריות אחרות כבר נדמות חתומות לחלוטין. מבקרי וכתבי האתר מציגים את הימורי האוסקר שלהם לטקס הקרוב. גם אתם מוזמנים להיכנס למתחם האוסקר שלנו, לנחש את הזוכים ולזכות בפרסים
הסרט הטוב ביותר

1. 1917 ( 7 קולות) - זוכה גלובוס הזהב לסרט הדרמה, הבאפט"א הבריטי, גילדת המפיקים ועוד עשרות פרסים נדמה כמועמד המוביל לזכייה, וכך גם לדעת מחצית מכתבי האתר שהשתתפו בדירוג. סרטו של סם מנדס מדמה שוט אחד רציף בתיאורו משימה נועזת של שני חיילים בעורף האויב במלחמת העולם הראשונה. האם ההישג הטכני יוצא הדופן גם יזכה אותו בפרס הסרט הטוב?

• "צילום סרט מלחמה בשוט אחד הוא מעשה מכונן ופורץ דרך – נעשה פה תכנון מדויק וצילום מרהיב. (מיכל ליבר רונן)

• "יצירה מפעימה. אין כמעט נרטיב אבל יש חזותיות מדהימה והצופה חש שהוא עצמו משתתף בעלילה בגלל טכניקת הצילום בוואן שוט". (רון פוגל)

• "הפלא של סם מנדס הוא לא רק שיעור בקולנוע ונמצא כמה רמות מעל שאר המועמדים, הוא גם הבחירה הקלה ביותר עבור חברי האקדמיה שמהססים להצביע לסרטים נועזים כמו 'ג'וקר' או 'פרזיטים'". (יבגני גרינברג)

• "המתכון המדויק לתוצר המושלם. ממשחק עד צילום, מתסריט עד פסקול, הסרט פשוט סימן וי על כל אחת מהתיבות. הוא התשובה שלי בשנה הקרובה לשאלה- 'למה את אוהבת קולנוע?' (ליטן לשינר)

• "לדעתי, הסרט הטוב ביותר חייב להיות הסרט המשפיע והבולט של אותה השנה. '1917' הוא סרט שהתגובה הראשונית שלי אליו היא פשוט 'וואו'. אם נעזוב לרגע את הפן הוויזואלי המרשים בהחלט, מדובר בסיפור מלחמה פשוט אך מפתיע". (מתן יניב)



2. היו זמנים בהוליווד ( 2 קולות) – "השנה אני באמת מאמינה שזה יקרה- טרנטינו יזכה בפרס הסרט הטוב ביותר. מעבר לקסם שמועבר על המסך ביכולת השחזור המעניינת של טרנטינו את התקופה של סוף שנות ה-60 בהוליווד, הוא מציג סרט שונה בנוף היצירה הקולנועית שהפכה לכה מזוהה איתו לאורך הקריירה ובחר בדרך מרגשת לחתום ולסמל את אהבתו לקולנוע ומקומה של הוליווד בחייו". (מישל צ'יקו)

"הוליווד אוהבת סרטים שעוסקים בתעשייה ולבמאי בשיעור קומתו של טרנטינו מגיע אוסקר לסרט הטוב ביותר. ייתכן ונחזור על מקרה מרטין סקורסזה בו לאו דווקא סרטו המוצלח ביותר של הבמאי הוא הזוכה". (אלעד שלו)



ג'וקר (2 קולות) -"שובר קופות שגם זכה לביקורות חיוביות ואפילו היה לסרט הקומיקס הראשון שזוכה בפסטיבל קולנוע גדול. הגיע הזמן שיעשה היסטוריה בז'אנר גם באוסקר". (בן קבסה)

"'ג'וקר' הוא סרט עוצמתי ויוצא דופן. יוצר חוויית צפייה מצמררת ומהפנטת." (אורטל אדיב) 3. פרזיטים (קול אחד) - "יש לי תחושה שהאקדמיה תפתיע ברגע האחרון. 'פרזיטים' הוא סרט זר שהצליח להשתחל לקטגוריה המרכזית של הטקס ועוסק במעמדות חברתיות באופן מושלם. אחרי שקטף כל כך הרבה כתרים ומחמאות (פסטיבל קאן, גלובוס הזהב, איגוד השחקנים)– הזכייה בפרס תהיה סגירת מעגל שמגלמת בתוכה מסר כלפי השונה והזר. ובינינו, אם יש דבר אחד שהוליווד במיוחד אוהבת – זה להניף אצבע משולשת לעבר טראמפ". (אביב עגיב)

האירי (קול אחד) – "מערכת היחסים המורכבת ויוצאת הדופן בין האירי (דה נירו) לג'ימי הופה (אל פצ'ינו) היא מרגשת, וכך גם התהליך שעובר 'האירי' בסרט המאפיה. לפעמים מה שמתקדם לאט, בסופו של דבר גם עובד הכי טוב". (נמרוד שובל)



שחקן: חואקין פיניקס, "ג'וקר" (13 קולות) - תמימות דעים בין כל המדרגים – חואקין פיניקס יזכה באוסקר לשחקן הטוב ביותר במועמדות הרביעית שלו. את תואר שחקן העשור במשאל הבמאים והמבקרים של אתר סרט הוא כבר הרוויח.

שחקנית: רנה זלווגר, "ג'ודי – מעבר לקשת" (11 קולות) , סירשה רונאן, "נשים קטנות", סקרלט ג'והנסון, "סיפור נישואים" (קול אחד) - גם כאן תמימות דעים כמעט מוחלטת. רנה זלווגר תזכה באוסקר שני שלה, וראשון לתפקיד ראשי, על גילומה את שחקנית וזמרת העבר ג'ודי גארלנד.



במאי: סם מנדס, "1917"– (7 קולות), קוונטין טרנטינו – "היו זמנים בהוליווד", טוד פיליפס –"ג'וקר", מרטין סקורסזה – "האירי". כמו בקטגוריית הסרט, מחצית מהכתבים חושבים שסם מנדס יזכה בתואר הבמאי. במקום השני יש תיקו בין אוסקר ראשון לקוונטין טרנטינו/טוד פיליפס או אוסקר שני למרטין סקורסזה על "האירי".

תסריט מקורי: פרזיטים (6 קולות), רצח כתוב היטב, היו זמנים בהוליווד (3 קולות) - האם סרטו של בונג ג'ון הו יצליח להפתיע בקטגוריות נוספות מלבד הסרט הזר? מחצית מהכתבים סבורים שכן. "היו זמנים בהוליווד" של טרנטינו ו"רצח כתוב היטב" של ריאן ג'ונסון מסתפקים בשלושה קולות כל אחד.

תסריט מעובד: נשים קטנות, ג'וקר, ג'וג'ו ראביט (4 קולות) - עוד קטגוריה שלפי הכתבים הינה פתוחה לחלוטין עם תיקו מוחלט בהצבעות בין "נשים קטנות", "ג'וקר" ו"ג'וג'ו ראביט"

סרט זר: פרזיטים (13 קולות) - עוד קטגוריה שנדמית סגורה. מאז זכייתו בדקל הזהב בפסטיבל קאן זכה הסרט הקוריאני בכל פרס אפשרי והוא אמור לנצח בקטגוריה זו בהליכה.



סרט אנימציה: צעצוע של סיפור 4 (9 קולות), מיסטר לינק (3 קולות) - זוכה גלובוס הזהב "מיסטר לינק" זכה לשלוש קולות בלבד, בעוד מרבית הכתבים חושבים כי החלק הרביעי בסדרת סרטי האנימציה המצליחה של פיקסאר יזכה בפרס הגדול.

שחקן משנה: בראד פיט - "היו זמנים בהוליווד" (9 קולות), אל פצ'ינו – "האירי" (3 קולות), טום הנקס – "יום יפה בשכונה" (קול אחד) - האם בראד פיט יזכה באוסקר ראשון על משחק (אחד כבר יש לו כמפיק "12 שנים של עבדות") על סרטו של טרנטינו? מרבית הכתבים סבורים שכן. שלושה מהמרים על אוסקר שני לאל פצ'ינו על ואחד לאוסקר לטום הנקס.

שחקנית משנה: לורה דרן – "סיפור נישואים" (8 קולות), סקרלט ג'והנסון –"ג'וג'ו ראביט" (3 קולות), מרגו רובי- "פצצה", קתי בייטס – "ריצ'רד ג'ול" (קול אחד) - לורה דרן קטפה את מרבית הפרסים בעונת הפרסים האחרונה וכך גם 7 מהכתבים מהמרים עליה על תפקידה ב"סיפור נישואים". סקרלט ג'והנסון אחריה עם על "ג'וג'ו ראביט" ושני כתבים אופטימיים לגבי סיכוייהן של מרגו רובי וקתי בייטס.



צילום: 1917 (10 קולות), ג'וקר (2 קולות) – נדמה שאי אפשר יהיה לקחת את הפרס מהעבודה המדהימה שעשה רוג'ר דיקינס ב"1917". שני כתבים עדיין מאמינים בסיכוייו של "ג'וקר".

מוזיקה: ג'וקר (4 קולות), 1917, נשים קטנות (2 קולות), סיפור נישואים (קול אחד) - קטגוריה פתוחה לחלוטין לפי המדרגים עם אפשרות לזכייה היסטורית של אישה בקטגוריה זו על הפסקול של "ג'וקר".

חושבים שיודעים מי יזכה באוסקר? היכנסו למתחם האוסקר המיוחד של האתר עם כל המועמדויות, נחשו מיהם הזוכים בכל קטגוריה והגיבו בתחתית המתחם בשדה תגובות הפייסבוק. הזוכה שינחש את מספר הניחושים הגדול ביותר יזכה בשלושה כרטיסים זוגיים לסרטים לבחירתו מבין המבצעים באתר.
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט