חדשות קולנוע וסרטים

היסטוריה באוסקר: "פרזיטים" הקוריאני זכה בפרס הסרט הטוב

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסרט הדרום קוריאני היה לזוכה הגדול של הערב עם 4 זכיות - לסרט הטוב ביותר, לבמאי, לתסריט המקורי וגם לסרט הזר. זהו הסרט הראשון שאינו בשפה האנגלית שזוכה בפרס המרכזי בטקס. בפרסי המשחק המרכזיים זכו חואקין פיניקס על "ג'וקר" ורנה זלווגר על "ג'ודי", וגם אוסקר ראשון בקריירה על משחק לבראד פיט
טקס האוסקר ה-92 שנערך הלילה בלוס אנג'לס היה ארוך ומתיש למדי ולא ייזכר בזכות נאומים יוצאי דופן, הופעות מרשימות או הנחייה מוצלחת (כי לא היה מנחה). מה שכן יזכרו ממנו זו את העובדה הבאה - זהו הטקס הראשון בהיסטוריה של הוליווד בו זכה סרט בשפה זרה בפרס הסרט הטוב ביותר. אמנם נכון ש"הארטיסט" הצרפתי זכה כבר בשנת 2012 בפרס זהה, אך היה מדובר בסרט אילם עם משפטים בודדים שנאמרו בשפה האנגלית.

לקראת הטקס, האקדמיה האמריקאית לקולנוע זכתה לקיתונות של ביקורת בשל אי מועמדות לבמאית בקטגורית הבימוי ומועמדות אחת בלבד לשחקנית אפרו אמריקאית מתוך 20 מועמדויות המשחק. בטקס עצמו הבחירות המוזיקליות היו מוזרות (למה נזכרתם עכשיו להעלות את אמינם עם "Lose Yourself"?), ההעמדה הייתה בנאלית והאורך של הטקס נדמה בלתי נגמר.

אולם למרות כל זאת, דווקא הבחירה בפרס הסרט הטוב הוכיחה עדכניות וחדשנות של מצביעי האקדמיה עם בחירה בסרט הזר הראשון אי פעם ועוד סרט מטריד, מבריק ולא שגרתי שהוא גם הסרט הקוריאני הראשון אי פעם שהיה מועמד בקטגוריית הסרט הזר. סוף סוף הקולנוע הקוריאני המצוין זוכה לכבוד הראוי לו, באיחור ניכר, אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם.

[*]

(הבמאי בונג ג'ון הו מקבל את פרס הבימוי. צילום: רויטרס)

את פרס הסרט הטוב העניקה ל"פרזיטים" השחקנית הוותיקה ג'יין פונדה. בנוסף זכה הסרט הקוריאני בעוד 3 פרסים מרכזיים - הסרט הזר, התסריט המקורי והבמאי לבונג ג'ון הו, פרס שמבסס אותו כאחד הבמאים הנחשבים בעולם אחרי הצלחות קודמות כמו "אוקג'ה" ו"זיכרונות מרצח". "אם האקדמיה הייתה מאפשרת, הייתי רוצה להשיג מסור, לפצל את גביע האוסקר לחמישה חלקים ולשתף אותו עם כולכם", אמר הבמאי תוך שהוא מודה לבמאים האחרים שהתחרו מולו בהם מרטין סקורסזה וקוונטין טרנטינו. "פרזיטים" כזכור זכה בפרסים רבים גם טרם האוסקר בהם פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן, פרס גילדת השחקנים וכל פרס אפשרי בקטגוריות הסרט הזר בטקסים השונים ואף היה לשובר קופות ברחבי העולם עם הכנסות של 165 מיליון דולר.

המתחרה הגדול של "פרזיטים" וזוכה גלובוס הזהב "1917" הסתפק בזכיות בפרסים משניים כמו הצילום לרוג'ר דיקינס הענק עם פרס אוסקר שני (אחרי "בלייד ראנר 2049" ו-14 מועמדויות בסך הכל), האפקטים המיוחדים ומיקס סאונד. קוונטין טרנטינו לא עלה לבמה, וכך פספסנו אותו פונה שוב לדניאלה פיק בעברית ואומר "תודה גברת", ו"היו זמנים בהוליווד" הסתפק בפרס אוסקר ראשון למשחק לבראד פיט כשחקן משנה (הוא זכה בעבר באוסקר על הפקת "12 שנים של עבדות") ולעיצוב ההפקה. בפרס השחקן הראשי זכה כצפוי חואקין פיניקס על "ג'וקר", עם זכייה ראשונה לאחר 3 מועמדויות קודמות. זהו השחקן השני שמגלם את הג'וקר שזוכה באוסקר על התפקיד לאחר שהית' לדג'ר זכה לאחר מותו על "האביר האפל". פיניקס הודה בנאומו כי היה בעברו פרובלמטי ולא נעים על סטים ואמר: "אנחנו במיטבנו כשאנחנו תומכים זה בזה. לא כשאנחנו מבטלים זה את זה בגלל טעויות בעבר, אלא כשאנחנו עוזרים אחד לשני לצמוח, כשאנחנו מחנכים אחד את השני, כשאנחנו מדריכים אחד את השני לקראת הגאולה". בקטגוריית השחקנית זכתה רנה זלווגר בפסלון אוסקר שני בקריירה על תפקידה כג'ודי גרלנד בסרט "ג'ודי - מעבר לקשת". את שחקנית המשנה קטפה לורה דרן בפרס היחיד בערב בו זכה "סיפור נישואים".

[*]

(חואקין פיניקס עם אוסקר ראשון בקריירה על "ג'וקר". צילום: רויטרס)

זוכים בקטגוריות מרכזיות נוספות הם סרט התעודה של נטפליקס "מפעל אמריקאי" בהפקת הזוג ברק ומישל אובמה, סרט האנימציה "צעצוע של סיפור 4" של דיסני-פיקסאר שגבר על זוכה גלובוס הזהב "מיסטר לינק" ו"ג'וג'ו ראביט" שזיכה את טאיקה וואיטיטי בפרס התסריט המעובד. היסטוריה עשתה גם המלחינה האיסלנדית של "ג'וקר" שהייתה לאישה השנייה אי פעם שזוכה בפסלון בקטגוריה זו. "פורד נגד פרארי" הסתפק בזכיות על עריכה ועריכת סאונד.

בין המאוכזבים בטקס, בנוסף על "היו זמנים בהוליווד" ו-"1917", ניתן למנות את "האירי" של מרטין סקורסזה שלא זכה ולו בפסלון אחד מתוך 10 מועמדויות, ייתכן גם בשל האיבה בין מצביעי האקדמיה הוותיקים לנטפליקס שיצאה מהטקס עם שני פסלונים בלבד, זאת שנה לאחר שנשדדה מזכייה בפרס הסרט הטוב עבור "רומא". גם "נשים קטנות" של גרטה גרוויג הסתפק בפסלון אחד ופחות משמעותי בקטגוריית עיצוב התלבושות.

בחלק האמנותי פרט להופעה התמוהה של אמינם, קיבלנו גם הופעה של אלטון ג'ון שזכה בפרס השיר הטוב ביותר (אותו הגישה גל גדות שלנו לצד סיגורני ויבר וברי לרסון), את רבל ווילסון וג'יימס קורדן מפגינים הומור עצמי ומגישים פרס לבושים בתחפושות של הפלופ שנוא הביקורות והקהל בו כיכבו "קאטס", מונטאז' ארוך של שירים מפורסמים מהסרטים ואת הכוכבת העולה בילי אייליש ששרה את "Yesterday" לצד רשימת האמנים המכובדת שהלכה לעולמם השנה בהם קובי בראיינט (שזכה למחווה מהבמאי ספייק לי בתלבושת), קירק דאגלס, טרי ג'ונס, פיטר פונדה, אנייס ורדה ועוד.

יש לציין כי אם פספסתם את הטקס, לא הפסדתם הרבה. העניין בו הוא יותר בזכות רשימת הזוכים המוצלחת למדי באשר בטקס המשמים והדי מיושן שנדמה שצריך לחדש את עצמו כדי להישאר רלוונטי בעתיד. אם בכל זאת תרצו לצפות, הגרסה הערוכה והמתורגמת של הטקס תשודר ב-yes1 וב-STINGTV בשלישי ה-11/2 בשעה 21:30.

[*]

(גל גדות, ברי לרסון וסיגורני ויבר מגישות את פרסי הפסקול והשיר. צילום: רויטרס)
רשימת הזוכים:

הסרט הטוב: "פרזיטים"

שחקן: חואקין פיניקיס, "ג'וקר"

שחקנית: רנה זלווגר, "ג'ודי - מעבר לקשת"

בימוי: בונג ג'ון הו, "פרזיטים"

תסריט מקורי: בונג ג'ון-הו, "פרזיטים"

תסריט מעובד: טאיקה וואיטיטי, "ג'וג'ו ראביט"

הסרט הבינלאומי: "פרזיטים"

סרט אנימציה: "צעצוע של סיפור 4"

סרט תיעודי: "מפעל אמריקאי"

שחקן משנה: בראד פיט, "היו זמנים בהוליווד"

שחקנית משנה: לורה דרן, "סיפור נישואים"

צילום: רוג'ר דיקינס, "1917"

עריכה: "פורד נגד פרארי"

אפקטים : "1917"

פסקול: הילדור גואנטדור, "ג'וקר"

עיצוב הפקה: "היו זמנים בהוליווד"

עיצוב תלבושות: "נשים קטנות"

סרט קצר: The Neighbors' Window

עריכת סאונד: "פורד נגד פרארי"

מיקס סאונד: "1917"

איפור ועיצוב שיער: "פצצה"

שיר: I’m Gonna Love Me Again "רוקטמן"

סרט תיעודי קצר: "Learning to Skateboard in a Warzone"

סרט אנימציה קצר: "Hair Love"

לכניסה למתחם האוסקר עם כל המועמדים והזוכים: לחצו כאן

הצביעו מהו הסרט המועדף עליכם מבין המועמדים לאוסקר?

מי המועמד המועדף עליכם מבין המועמדים לאוסקר 2020? פרזיטים היו זמנים בהוליווד ג'וקר 1917 האירי סיפור נישואים נשים קטנות ג'וג'ו ראביט פורד נגד פרארי
שלח/י
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט