חדשות קולנוע וסרטים

הגיע הזמן: בתי הקולנוע חוזרים לפעילות בסוף השבוע הקרוב

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הבשורה המיוחלת הגיעה: אחרי יותר משנה של השבתה בשל מגפת הקורונה, הגיעו הקומפלקסים הגדולים להסדר מול משרד הבריאות לגבי הכנסת ילדים ובני נוער לאולמות - ואנחנו נוכל סוף סוף לחזור ולראות את הסרטים הגדולים בעולם על המסך הגדול
המועדונים מלאים עד אפס מקום, במסעדות קשה להזמין שולחן, באולמות האירועים חזרו לחגוג ורק חובבי בתי הקולנוע המתינו עד עתה אחרונים בתור כשהקומפלקסים הגדולים של יס פלאנט, סינמה סיטי, רב חן והוט סינמה נותרו סגורים והותירו את האפשרות לראות סרטים על מסך גדול רק בסינמטקים ברחבי הארץ, ברשת מובילנד ובהקרנות מצומצמות ברשת לב. כעת אנו מתבשרים כי סוף סוף לאחר יותר משנת קורונה (החל מסגירת בתי הקולנוע ב-15 במרץ), נוכל לחזור ולראות את הסרטים הגדולים בעולם על המסכים הגדולים בישראל כבר מיום חמישי הקרוב – 27 במאי.

הסיבה העיקרית שמנעה את פתיחת בתי הקולנוע הגדולים עד עתה הייתה איסור הכנסת ילדים ובני נוער שאינם מחוסנים לאולמות ללא בדיקת קורונה. כמעט מחצית מהקהל של הרשתות הגדולות נמנה על אוכלוסייה זו, ומאחר וביצוע בדיקות מהירות באולמות אינו כלכלי והנחת היסוד שהורים לא ימהרו לבצע בדיקות לילדיהם לפני כל יציאה לקולנוע, המתינו בקומפלקסים עד שיגיעו להסכמה חדשה מול משרד הבריאות בנושא.

לאחרונה הגיעו הצדדים להסכמה ובימים הקרובים צפוי לפרסם משרד הבריאות מתווה חדש שיאפשר הכנסת ילדים ונוער מתחת לגיל 16 ללא בדיקה תחת מגבלות תפוסה מסוימות. יחד עם זאת, נכון לעתה ישנו עדיין איסור של הכנסת מעל 50 איש לא מחוסנים לאולם, נושא שעדיין נמצא בדיונים מול משרד הבריאות. הצופים המחוסנים יוכלו לבחור האם לצפות בסרטים באולמות תחת מגבלות התו הירוק (למחוסנים בלבד) או התו הסגול (כניסה מוגבלת גם ללא מחוסנים). בכלל אולמות הקולנוע יישמר מרווח של כיסא בין כל הזמנה.

[*]

(יס פלאנט. צילום: אייל תגר)

נושא הקהל הצעיר אינו הגורם היחיד שגרם לדחיית חזרתם של הקומפלקסים לפעילות. ראשית הייתה הבעיה של איסור מכירת מזון, שמהווה חלק ניכר מהכנסות הרשתות. לפני כחודשיים הושגה פשרה לפי מתווה האירועים במסגרתו יוכלו הרשתות להכניס קהל בתפוסה של עד 50% לאולמות, מקסימום עד 300 איש, ולמכור אוכל במזנונים. אם יבחרו במתווה התרבות, יוכלו להכניס יותר אנשים – אך ללא מכירת אוכל. ועדיין העדיפו ברשתות הגדולות להמתין עד להסדר לגבי הכנסה ללא בדיקות של האוכלוסייה הצעירה, החזרת מספיק עובדים מחל"ת, ארגון והשמשת בתי הקולנוע לפעילות תחת מגבלות הקורונה והיצע מספיק של שוברי קופות בינלאומיים שימשכו צופים לבתי הקולנוע לאורך זמן. כעת לאחר שרוב הנושאים הללו נפתרו, פרט לעניין החל"ת כאשר חלק גדול מהעובדים עדיין לא יחזור לעבודה עם פתיחת האולמות, נוכל לחזור סוף סוף ליהנות מצפייה בשוברי הקופות הגדולים על המסך הגדול. בין הסרטים שצפויים לפתוח את בתי הקולנוע נמצאים שוברי קופות שכבר יצאו מזמן ברחבי העולם כמו "טנט" של כריסטופר נולאן, "וונדר וומן 1984" בכיכובה של גל גדות, סרט האקשן "סתם אחד" בכיכובו של בוב אודנקירק ("סמוך על סול"), הקומדיה "מלחמה עם סבא" בכיכוב רוברט דה נירו, "גנב עם כבוד" בכיכובו של ליאם ניסן, סרטי ילדים כמו זוכה אוסקר האנימציה "נשמה", "טרולים: מסביב לעולם" ו"טום וג'רי", סרטי איכות כמו זוכה האוסקר "ארץ נוודים" והמועמדים "האב" ו"אישה צעירה מבטיחה" וגם סרטים ישראליים רבים שמחכים מעל לשנה על המדף, כאשר הראשון שייצא להקרנה מסחרית כבר בחמישי הקרוב הוא הסרט "בגידה" בכיכובו של אקי אבני.



"לאחר יותר משנה שבה הקהל הישראלי נאלץ לוותר לגמרי על חווית הקולנוע, אנחנו נערכים סוף סוף לפתיחה", מספרת ליעד קרימברג, מנהלת השיווק של רשת Yes Planet. "כבר מספר שבועות אנו פועלים להכין את מתחמי בתי הקולנוע של Yes Planet ו-'רב חן' לקראת קהל הצופים שיגיע. קיבלנו כל כך הרבה פניות חמות מהקהל בשנה האחרונה ואנחנו שמחים לחזור ולארח את כולם בבתי הקולנוע של הרשת. כמובן שנפעיל את אולמות הקולנוע תוך שמירה הדוקה על הנחיות משרד הבריאות לטובת בטיחות ובריאות המבקרים".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ נשמה (עמוד סרט)
חץ וונדר וומן 1984 (עמוד סרט)
חץ טנט (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט