חדשות קולנוע וסרטים

סיכום 2021: הסרטים הכי טובים שלא הופצו בבתי הקולנוע

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
רגע לפני שאנחנו מגיעים ל-30 סרטי השנה, ביקשנו מ-32 מדרגי המשאל לבחור את הסרט הכי טוב שלא הופץ השנה בבתי הקולנוע. הסרטים כוללים סרטים שהוצגו במהלך השנה בפסטיבלי קולנוע, בטלוויזיה ובשירותי הסטרימינג, חלקם צפויים לעלות מסחרית בבתי הקולנוע בשנת 2022
הנהגת של מר יוסוקה - יעלה ברשת לב ב-23 במרץ 2022

"זו הייתה השנה של ריוסוקה המגוצ'י עם 'גלגל המזלות' המוצלח ו'הנהגת של מר יוסוקה' המופתי שזרח מעל כל דבר שראיתי השנה בקולנוע ומחוצה לו. יצירה הומנית, שמתפתחת קדימה ולצדדים במשך 3 שעות שעוברות ביעף, חושפת צדדים חדשים בגיבוריה וגורמת לנו לעבור מסע רגשי ומזכך של התבגרות של טראומות העבר יחד איתם. קולנוע בשיאו". (אלעד שלו, סרט)

"עם משחק משובח של הידטושי נישיג'ימה בתפקיד הראשי מעובד סיפורו של הרוקי מורקמי ("יער נורווגי") לסרט עדין ורגיש שמצולם נפלא. התסריט המצוין מדגים הבנה אנושית במקום הכי בסיסי שלה, ומדגיש זאת באמצעות שימוש בשפות דיבור שונות והתעלות על המחסום הזה". (גל סדלנסקי, אידיבי)

"יצירה מושלמת עם כל כך הרבה רבדים, הבמאי ריוסוקה המג'וצי מגיש שלוש שעות של עיסוק מתוחכם ונוגע ללב בקיום האנושי דרך אמנות התיאטרון והקולנוע .לאור זאת גם החלטתי להעניק לו את פרס 'פיפרסקי' בפסטיבל קאן האחרון בקטגוריה של התחרות הראשית". (רון פוגל, סרט)



צלילי המטאל - זמין לצפייה ב'אמזון פריים' וב-yes

"באמצעות עבודת סאונד תקדימית, בכורת הבימוי של דריוס מרדר אודות מתופף (ריז אחמד) להקת מטאל שהולך ומתחרש הוא סרט 'התמודדות עם קשיים' שמועבר ע"י אנשים מהקהילה (ולא רק שחקנים, המעמידים פני חירשים), שמפסיק עם רומנטיזציה מיותרת שלרוב מתלווה לסרטים שכאלו ומראה שאולי גם ניתן לחגוג בעיות שכאלו". (דניאל עמיר, סרט)

"סרט שמזכיר לנו את היכולת הייחודית והמופלאה של הקולנוע להעביר לנו תחושה וחוויה עוצמתית בעלת מסר חשוב וראוי באמצעות אמנות הסאונד והפסקול, כמעט וללא דיאלוגים ובעיקר באמצעות תנועות גוף אקספרסיוניסטיות המבטאות קשת שלמה של רגשות עזים". (אור טילינגר דה קרבליו, סרט)

"סרט נפלא ומעורר מחשבה בהובלתו של ריז אחמד הפנומנלי, שראוי לכל אחד ואחד מהשבחים הרבים שלהם הוא זכה. נראה אתכם שלא מכמירים לב בכמה מהרגעים המרגשים ביותר שנראו על המסך בשנים האחרונות". (ערן איצקוביץ, סרט)



משפחת מיטשל ומלחמתה במכונות - זמין לצפייה בנטפליקס

"קומדיה נוגעת ללב המועברת דרך אנימציה יפהפייה לא פחות, שמציגה את מסעם של משפחה שמוצאת את עצמה כתקווה היחידה של המין האנושי, אחרי שרובוטים מאיימים להשתלט על העולם. הסרט מציג בהומור וברגישות את הקשיים העולים בכל משפחה, ומבלי ליפול לקלישאות או לקיטשיות מיותרת מציג את הריחוק והשינוי המתלווים להתבגרות וההתגברות על הקשיים יחד למרות הכל". (מישל צ'יקו, סרט) "מסע פרוע, חדשני וקורע מצחוק לכל המשפחה, על טיול משפחתי שכולל גם מלחמה ברובוטים. הסרט בנוי פאנץ' אחר פאנץ' ללא הפסקה וההומור שבו פונה לכל הגילאים. יוצרי הסרט מציגים גם כמה קטעים רגישים ומרגשים. השנינות החזותית גונבת את ההצגה". (נמרוד שובל, סרט)



קרעים של אישה – זמין לצפייה בנטפליקס. "לא מדובר בסרט מושלם, אבל הדקות הראשונות שלו כל-כך עוצמתיות, כל-כך מרגשות, שהסרט כולו הופך לחוויה בלתי-נשכחת. צפייה לא פשוטה אך הכרחית בשביל אלו שרוצים להבין באופן עמוק יותר את הכאב של לידות שקטות". (מתי לנג, סרט)

רגע אחד – "לא ראיתי השנה סרט שהתקרב לאמוציות, למשחק הממזרי, לבימוי המדויק ולוויזואליה של ז'אנג יימו כמו הסרט הנ״ל. העלילה בנויה בצורה אינטימית ומעוררת הזדהות בתוספת בניית הרקע האפי שיימו יודע ליצור". (מתן יניב, סרט)

לברוח – יעלה ב-10 במרץ 2022 ברשת לב. "'לברוח' מספר סיפור שאנחנו מכירים מהחדשות על מהגרים בצורה שגורמת לנו לראות באמת את הדמויות ואת ההתמודדויות שלהן, ממש סרט מבריק". (חנה בראון, ג'רוזלם פוסט)



מגרש משחקים – "כניסה לתוך מצב נפשי של ילדה באופן שמרגיש מוכר באופן כואב ומלמד אותנו משהו על ילדות, בריונות והקשבה. עולם שלם בפחות משעה ורבע". (עופר ליברגל, סריטה)

לאן את הולכת אאידה – הסרט ייצא בבתי הקולנוע ב-13 בינואר 2022. "סרט מעורר צמרמורת על מלחמה שבו שני הצדדים הורגים האחד את השני וכמובן שכולם מפסידים. אחד הסרטים האנטי מלחמתיים הטובים ביותר שראיתי". (אלברט גבאי, סינמאקשן)
הבלדה על הפרה הלבנה - "סרט יפה ומרגש שמהווה הצצה מטלטלת על החיים הקשים של הנשים באיראן. היד הנשית מורגשת מאוד והיא אחראית על מלאכת הבימוי הרגיש (מרים מוגהדאם שגם משחקת את התפקיד הראשי)". (מיכל ליבר רונן, סרט)

טלה –"אגדה איסלנדית מכשפת ומוזרה על הגבול בין האדם לטבע, הפרדה שלא תמיד ברורה ולא תמיד ידו של האדם על העליונה". (הלמינה גרופר, סרט)



ספינת עץ – "אחת ההפתעות הנעימות של השנה. דרמה אישית מפעימה על אדם שנקרע בין האהבות הכי גדולות שלו – הדיג ומשפחתו. הבימוי האדיר, הפסקול והנהדר והופעה כריזמטית במיוחד של יסמארק שיקולנה הופכים את הסרט הזה לאחד הטובים שראיתי השנה". (זוהר צלח, מאקו)

חוצה את הקו – זמין לצפייה בנטפליקס. "סרט חכם ויפה, מצולם בשחור-לבן מסוגנן, על שאלת הקו הדק בין 'לבן' ל'שחור' בארצות הברית של שנות ה-20 שרלוונטית מאוד גם בימינו. הסיפור על שתי חברות אפרו-אמריקניות, שאחת מהן 'חוצה את הקו' בהתחזות לאישה לבנה ואף מתחתנת עם גבר לבן וגזען, שאינו מודע ל'דם השחור' שלה, מדגים באופן מצמרר את ההשלכות של חלוקת אנשים לקטגוריות על פי גזע". (יעל מאורר, סרט)

חופש מוחלט – "סרטו הארוך השני של הבמאי והתסריטאי האוסטרי סבסטיאן מייזה, שגם זכה בפרס חבר השופטים של מסגרת 'מבט מסוים' בפסטיבל קאן האחרון, הוא מלאכת מחשבת קולנועית הכוללת הופעה יוצאת דופן ונדירה בעוצמתה של פרנץ רוגובסקי בתפקיד הראשי". (יאיר הוכנר, סרט)



בו בונהאם: בפנים – זמין לצפייה בנטפליקס. "סרטו של בו בונהאם הוא דיוקן מרהיב ומדויק של מציאות היוצר והאומן בצל תקופת הקורונה הקשה. בונהאם בוחן את גבולות הז'אנר ביצירתיות שמעטים מסוגלים לה". (מישאל רוברט, סרט)

ולווט אנדרגראונד – זמין לצפייה באפל TV+. "סרט שנראה ומרגיש כמו המוזיקה שהוא מספר עליה". (בועז ארמוני, במאי – "המחשמלים")

טיל אדום - "סרטו של שון בייקר על כוכב פורנו שחוזר לעיירת הולדתו בטקסס עם הזנב בין הרגליים הוא דיוקן פרוע, מצחיק ומתסכל של שולי החלום האמריקאי - אתה סולד ממייקי סייבר (סיימון רקס בהופעה נדירה) אבל אתה לא יכול להוריד ממנו את העיניים, אתה רוצה שהוא יסתדר אבל אתה חרד מהמזימות שלו. בייקר הוא אחד היוצרים האמריקאים הייחודיים של זמננו וראוי שכמה שיותר יכירו את הקולנוע שלו". (דין קליין, סרט)

לכל כתבות סיכום 2021 >> לחצו כאן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ הנהגת של מר יוסוקה (עמוד סרט)
חץ לברוח (עמוד סרט)
חץ צלילי המטאל (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט