חדשות קולנוע וסרטים

שרלוט גינסבורג מגיעה לישראל - והיא ממש לא מגיעה לבד

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל הקולנוע ירושלים הכריז על רשימת האורחים שלו שכוללת עשרות אנשי ונשות קולנוע מוכרים מרחבי העולם, בהם: השחקנית והזמרת שרלוט גינסבורג לצד בעלה הבמאי איוואן אטאל ובנם השחקן בן, הבמאי זוכה דקל הזהב רובן אוסטלונד ("הריבוע", "משולש העצבות"), הבמאי המקסיקני מישל פרנקו ("סדר חדש"),הבמאי הגרמני הוותיק פולקר שלנדורף ("תוף הפח"), הבמאי לזלו נמש ("הבן של שאול"), המפיקה פמלה קופלר ("בנים אינם בוכים"), מנהלת פסטיבל ברלין מרייטה ריזנביק והבמאי (ואחיה של גווינת'), ג'ייק פאלטרו • לרשימת האורחים המלאה
שורה ארוכה של יוצרים ואנשי קולנוע מובילים יגיעו לפסטיבל הקולנוע ה-39 ירושלים, שייפתח ביום חמישי ה-21 ביולי, בהקרנת בכורה חגיגית של הסרט "משולש העצבות". כפי שפורסם בשבוע שעבר, אירוע הפתיחה יתקיים במעמד במאי הסרט רובן אוסטלונד ("כוח עליון", "הריבוע"), שזכה השנה בפעם השנייה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן. בפתיחה יוענק לו אות הוקרה מיוחד ובפסטיבל תוצג רטרוספקטיבה של כל סרטיו. לצד אירוע הפתיחה, יתקיימו בפסטיבל שני מפגשים עם רובן אוסטלונד. ב-22 ביולי יתקיים אירוע השקת הרטרוספקטיבה בהקרנת הסרט "כוח עליון" ולאחריו שיחה על עבודותיו. ב-23 ביולי תתקיים הקרנה נוספת של "משולש העצבות" ולאחריה יענה הבמאי על שאלות הקהל.

השחקנית והזמרת המוכרת שרלוט גינסבורג תגיע לראשונה לפסטיבל יחד עם בן זוגה, הבמאי איוואן אטאל, ובנם, השחקן בן אטאל. ביחד הם יציגו את סרטו החדש של איוואן אטאל "האשמה" (The Accusation) בו מככבים גינסבורג ובן אטאל בתפקידים הראשיים, לצד מתייה קסוביץ ופייר ארדיטי. ההקרנות בהשתתפותם יתקיימו בתאריכים 22 ו-23 ביולי. גינסבורג מככבת גם בשני סרטים נוספים שיוקרנו בפסטיבל - "ציפורי הלילה" של מיכאל הרס ו"שקיעת החמה" של מישל פרנקו.

[*]

(שרלוט גינסבורג בסרט "האשמה". צילום: ג'רום פרבואה)

פרנקו, קולנוען מקסיקני מוערך, יגיע גם הוא לפסטיבל כחבר בצוות השיפוט. בין סרטיו המוכרים - "כרוניק" (פרס התסריט בפסטיבל קאן 2015), "בתה של אפריל" (פרס חבר השופטים במבט מסוים, קאן 2017), "אחרי לוסיה" (פרס מבט מסוים, קאן 2012), "סדר חדש" (פרס חבר השופטים בפסטיבל ונציה 2020) ו"שקיעת החמה" (פסטיבל ונציה 2021).

הבמאי הגרמני המוערך פולקר שלנדורף, מי שנחשב לאחד ממייסדי הקולנוע הגרמני החדש וביים בין השאר את "תוף הפח" המופתי שזיכה אותו בדקל הזהב ובפרס האוסקר, יגיע לירושלים כדי לעמוד בראש צוות השיפוט של התחרות הישראלית. שלנדורף גם יציג בפסטיבל את סרטו התיעודי החדש "בורא היערות" ויקיים כיתת אמן על עבודה עם שחקנים. הבמאי הקמבודי עטור הפרסים ריתי פאן, שהיה מועמד לאוסקר לפני מספר שנים על "התמונה החסרה", יגיע לפסטיבל כדי להציג את סרטו החדש "הכול יהיה בסדר" שזכה מוקדם יותר השנה בדב הכסף לתרומה אמנותית יוצאת דופן בפסטיבל ברלין.

ג׳ייק פאלטרו, אחיה של כוכבת הקולנוע גווינת' פאלטרו, ומי שביים לפני מספר שנים את הסרט על בריאן דה פאלמה לצד נואה באומבך, יגיע לפסטיבל כדי להציג את סרטו "יוני אפס" המשתתף בתחרות הישראלית. לבכורה החגיגית ב-23 ביולי יגיע גם הקולנוען הישראלי-אמריקאי המוערך אורן מוברמן, שנמנה עם מפיקי הסרט.

[*]

(הקרנת הפתיחה של פסטיבל הקולנוע ירושלים. צילום: איתמר גינזבורג) בצוותי השיפוט של הפסטיבל ישתתפו אנשי קולנוע בכירים רבים, ביניהם: פמלה קופלר, מי שייסדה ב-1995 עם כריסטין ואשון את בית ההפקה האגדי "קילר פילמס" והפיקה כמה מהסרטים האמריקאים העצמאיים הטובים של השנים האחרונות, כמו "קרול", "הרחק מגן עדן", "עדיין אליס", "בנים אינם בוכים", "הדוויג והשארית העצבנית" ו"אני לא שם". מרייטה ריזנביק, מנהלת פסטיבל הקולנוע של ברלין, אחד משלושת הפסטיבלים החשובים בעולם. מהדמויות הבכירות בתעשיית הקולנוע הגרמנית.

לזלו נמש, הבמאי ההונגרי שהחל את דרכו הקולנועית בעבודה עם בלה טאר ובהמשך ביים את "הבן של שאול", שגרף שלל פרסים בינלאומיים כמו הגרנד פרי בפסטיבל קאן, גלובוס הזהב, הבאפט״א ופרס האוסקר לסרט הזר. רונאר רונארסון, במאי קולנוע איסלנדי עטור פרסים. הוא היה מועמד לאוסקר על סרטו הקצר "החווה האחרונה" (2004) וסרטו הארוך הראשון "הר געש" (2011) הוקרן בבכורה בפסטיבל קאן. סרטו "דרורים" זכה בפרס הראשון בפסטיבל סן-סבסטיאן.

בנוסף, בצוותי השיפוט ישתתפו הבמאי הצרפתי כריסטוף קונייה ("בגלל שהייתי צייר"); הבמאית המקדונית טאונה סטרוגר מיטבסקה ("יש אלוהים, קוראים לה פטרוניה"); העורך הצרפתי המוערך ז'אק קומטס, מישל זאנה מחברת ההפצה הצרפתית סופי דולאק; הצלמת הישראלית-אמריקאית דניאלה נוביץ שזכתה בפרסים רבים על "אסיה"; המפיקה מאיה פישר ("פיגומים"); והבמאית הדס בן-ארויה ("מישהו יאהב מישהו").

הקרנת הבכורה הישראלית של הסרט התיעודי המדובר "הללויה: ליאונרד כהן, מסע, שיר", שמגיע לירושלים לאחר הקרנות בפסטיבלים של ונציה וטלורייד, תתקיים במעמד הבמאים דניאל גלר ודיינה גולדפיין. לפסטיבל יגיע גם רוברט קורי, מי שאמון על ניהול הנאמנות של ליאונרד כהן. הבמאי הפורטוגזי ז'ואאו פדרו רודריגז ("האורניטולוג"), שישפוט בתחרות סרטי הביכורים, יציג את סרטו החדש "צל התעתועים" שהשתתף במסגרת שבועיים של הבמאים בפסטיבל קאן האחרון וזכה לשבחי הביקורת.

[*]

(פסטיבל הקולנוע ירושלים. צילום: איתמר גינזבורג)

הבמאית והשחקנית הגרמנייה ניקולט קרביץ ("פרא") תגיע לירושלים להציג את סרטה החדש "אלף-בית של אהבה" שמשתתף בתחרות הבינלאומית. לבכורה הישראלית יגיע גם השחקן הראשי, מילאן הרמס. הבמאית ההולנדית אוקה הוכנדייק ("רמברנדט שלי") תציג את סרטה החדש "האוסוויץ". הבמאי האמריקאי דניאל ריים יציג את סרטו "הכנר במסע להוליווד". הבמאית הסרבית נטשה אורבן, תציג את סרטה "ליקוי החמה", הזוכה הגדול בפסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי בקופנהגן. הבמאי הטורקי אמרה קייס יציג את סרטו עטור הפרסים "הנמר האנטולי". הבמאי ההונגרי לזלו צ'ויה יציג את סרטו "עדינה", שהוצג בבכורה בפסטיבל סאנדנס.

כמו כן, בפסטיבל ישתתפו עשרות דמויות מפתח מתעשיית הקולנוע הבינלאומית, בהם מפיקים, מפיצים, נציגי קרנות קולנוע וערוצי שידור, שייקחו חלק בשלל אירועי התעשייה המתקיימים בפסטיבל, בהם הפיצ'פוינט, חממת הקולנוע של סם שפיגל והפאנלים השונים.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט