ההגדרה המילונית של קוגרית היא אישה בוגרת המעדיפה גברים צעירים ממנה בשנים רבות. למרות שאנו מתוודעים לכך לעיתים רחוקות על המסך הגדול, נשים בוגרות עדיין יכולות להיות סקסיות ונחשקות כפי שמראה גם הסרט החדש "אף פעם לא מאוחר" בכיכובה של אמה תומפסון. הנה כמה מהנשים שהוכיחו שגיל זה רק מספר - מסמנתה ב"סקס והעיר הגדולה" ועד אמא של סטיפלר ב"אמריקן פאי"
לואיסה קורטס – "ואת אמא שלך גם"
לפני תהילת עולם עם הסרטים "כוח משיכה", "רומא" ומבול של אוסקרים, אלפונסו קוארון היה במאי מקסיקאי מבטיח וביים סרטים בעלי תקציב צנוע שהגיעו רחוק. דרמת ההתבגרות "ואת אמא שלך גם" קבעה שיא של הכנסות בבתי קולנוע במקסיקו והכתה גלים בגלל התכנים הנועזים שבה. הסרט עוקב אחרי שני חברים (גאל גרסיה ברנאל ודייגו לונה שהפכו לכוכבים בינ"ל לאחר מכן) ולואיסה (מריבל ורדו), אישה מבוגרת יותר שהיא קרובת משפחה מרוחקת ונשואה של אחד מהם, בדרך לחוף מבודד שלא בהכרח קיים.
בדרכם לשם, השלושה עוברים מסע של גילוי עצמי, רגשי ומיני זה עם זה. לואיסה, שלה מניעים משלה בטיול הזה, משמשת לשניים כמורה לחיים בוגרים, אהבה וסקס, כשהיא עצמה הייתה רוצה להיות צעירה יותר וחסרת דאגות כמוהם. למרות השערוריות ודירוג 18+ בבתי הקולנוע, סרטו הבא של הבמאי אחרי "ואת אמא שלך גם" היה "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן".
סמנתה ג'ונס – "סקס והעיר הגדולה"
סמנתה בגילומה של קים קטרל היא הקוגרית האולטימטיבית בסדרת הטלוויזיה המפורסמת והסרטים שהגיעו אחריה. סמנתה, המבוגרת מבין ארבעת הגיבורות, ידועה בתיאבון המיני הבריא שלה וחיבתה לגברים צעירים. במהלך שש עונות מבדרות היא מצליחה לשים את ידיה על רשימה מכובדת ומגוונת של צעירים מאושרים, כשהיא מובלת על ידי עיקרון של לנסות כל דבר פעם אחת ולרוב לא מבלה יותר מדי זמן עם אותו פרטנר. סמנתה מבוססת על דמות אמיתית, חברתה של מחברת הספר עליו מבוססת הסדרה, והיא בתורה שימשה השראה ללא מעט נשים אחרות בהיותה אישה מצליחה, שוברת מוסכמות ובטוחה בעצמה שיודעת בדיוק מה היא רוצה.
נורמה דזמונד – "שדרות סאנסט"
לא תמיד הקוגרית רוצה בהכרח את הגבר הצעיר עצמו, אלא את מה שהוא יכול לעשות בשבילה. כוכבת קולנוע אילם בחיים האמיתיים, גלוריה סוונסון, מגלמת את בת דמותה בקלאסיקה הזו של בילי ויילדר. נורמה דזמונד מאמצת אל חיקה ואל אחוזתה את ג'ו (ויליאם הולדן), תסריטאי כושל שאיבד את דרכו. ג'ו זוכה לפינוקים מהשוגר מאמא ומקבל מקום מפלט מהדאגות בחייו. אבל הוא לא אוהב אותה וגם היא לא באמת אוהבת אותו.
כל מה שמעניין אותה זה תשומת לב וחזרה לאור הזרקורים. נורמה מסרבת להבין שזמנה עבר, למרות שאיש אינו רוצה ללהק אותה ומכתבי המעריצים שהיא מקבלת נכתבים על ידי המשרת שלה. האובססיה שלה מעבירה אותה על דעתה והיא מנצלת כל הזדמנות שבה המצלמות מופנות אליה. גם כשנער השעשועים שלה כבר לא לצדה והיא הגורם לכך, מה שחשוב זה שהיא נמצאת בתוך פריים של מצלמה ו"מוכנה לקלוז-אפ שלה".
אמא של סטיפלר – "אמריקן פאי"
התפרצות ההורמונים של נוער אמריקאי על המסך הגדול קרתה בשלהי שנות ה-90 בסרט שהפך לסמל ונשאר בתודעה של כל מי שחווה אותו, לטוב ולרע. לקראת סיום תיכון והאירוע המכונן של כל נער ונערה אמריקאיים – נשף הסיום, כל החשקים יוצאים החוצה והילדים מתחילים לטפס על הקירות מחרמנות. ההורים אפילו לא מנסים לעצור את השיטפון כי הם בעצמם היו כאלה לא מזמן.
מגדילה לעשות אמו של בריון השכונה, סטיפלר, שהופכת למושא תשוקה של אחד הגיבורים החנונים, שלמרות גילו הצעיר כבר יודע מה הוא מעדיף. ג'ניפר קולידג' השופעת (שעשתה השנה קאמבק עם "הלוטוס הלבן") הייתה להתגשמות הפנטזיות של נערים רבים וההשראה למטבע הלשון MILF שנמצא בשימוש מאז ועד היום. אם לצטט את האמא הבודדה ומשועממת, "בן 18, כמו שאני אוהבת", כשהיא מדברת על ויסקי אבל מתכוונת גם למשהו אחר.
[*]
גברת רובינסון – "הבוגר"
"גברת רובינסון, את מנסה לפתות אותי?"
"האם תרצה שאפתה אותך?" עם כל הכבוד לאמא של סטיפלר, גברת רובינסון כל כך מפורסמת שרק השם שלה הפך לשם נרדף לאישה בוגרת שמפתה גברים צעירים. דסטין הופמן הצעיר במלוא פגיעות נעוריו הוא הקורבן המושלם לתוקפנות החושנית של אשת שותפו העסקי של אביו. המבט חסר האונים שלו למראה הרגל העטופה בגרביון של אן בנקרופט בשוט הנצחי ההוא, הוא הביטוי הקולנועי המושלם לציד מוצלח של קוגרית.
התוקפנות והרכושנות מתגברים כאשר הוא צובר ניסיון וביטחון בזרועות האם ואז מתחיל לצאת עם בת גילו, שהיא גם בתה של גברת רובינסון. הבחור הצעיר עומד בפני דילמה קשה ולמרות הניסיון המיני שצבר אין לו מושג איך להתמודד עם הסיטואציה, שלא לדבר על דרך להיפרד מאישה מבוגרת ממנו. הסרט הפך לתופעה תרבותית, כשהוא עד היום מצוטט ומוזכר בסרטים, סדרות ושירים רבים וכמובן שהשירים האלמותיים של סיימון וגרפונקל שמשובצים בסרט הפכו לנכס צאן ברזל של ממש.