חדשות קולנוע וסרטים

כוכב נולד: חמישה רעיונות לסרטים המבוססים על כוכבים מוזיקליים

כוכב נולד: חמישה רעיונות לסרטים המבוססים על כוכבים מוזיקליים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
המאבק של טיילור סוויפט על זכויות יוצרים, המסע המוזיקלי והאבולוציה האסתטית הנועזת של דיוויד בואי, המסע של אדל מברים קטנים באנגליה לכוכבות על, הדרך לחירות אישית של בריטני ספירס והנוכחות פורצת הגבולות של פרינס - אור טילינגר עם 5 הצעות לביוגרפיות מוזיקליות שעוד לא ראינו
"טיילור סוויפט נגד העולם: המאבק על זכויות היוצרים"

טיילור סוויפט לא רק כבשה את תעשיית המוזיקה אלא גם הפכה לקול הבולט במלחמה על זכויות אמנים, במיוחד בכל הנוגע לנושאי זכויות יוצרים. בשנת 2006, הוציאה סוויפט את אלבום הבכורה שלה, שהציג לעולם את השילוב הייחודי שלה של קאנטרי ופופ. האלבום השני של סוויפט, "Fearless", שיצא ב-2008, הקפיץ אותה למעמד כוכבת על וזיכה אותה במספר פרסי גראמי, כולל אלבום השנה, מה שהפך אותה לאמנית הצעירה ביותר אי פעם שזכתה בפרס באותה תקופה.

אך מלבד היותה כוכבת על, לאורך הקריירה שלה, סוויפט מצאה את עצמה בין כותלי בית המשפט כשהיא נלחמת על זכויות היוצרים שלה להגן על עבודתה היצירתית ועל זכויות האמנים בעידן הדיגיטלי. אחד ממאבקי זכויות היוצרים הבולטים שהייתה מעורבת בהם היה ב-2014 כאשר משכה את כל קטלוג המוזיקה שלה משירות הסטרימינג של Spotify ושלחה מסר רב עוצמה על החשיבות של זכויות האמנים והצורך בפיצוי הוגן בתעשיית הסטרימינג. עמדתה של סוויפט בנושאי זכויות יוצרים בלטה עוד יותר ב-2015 כאשר כתבה מכתב פתוח לאפל מיוזיק על יחסה הלא הוגן לאמנים ואיימה למנוע את הפצת אלבומה "1989" בפלטפורמה. בתגובה למכתבה של סוויפט ולזעקה הציבורית מצד אמנים אחרים, אפל מיוזיק הפכה את מדיניותה והסכימה לשלם לאמנים במהלך תקופת הניסיון החינמית, מה שמוכיח את כוחם של אמנים לחולל שינוי בתעשיית המוזיקה.

בנוסף לתמיכה בפיצוי הוגן לאמנים, טיילור סוויפט גם הגנה על זכויות הקניין הרוחני שלה ע"י סימון מסחרי של ביטויים ושל כותרת אלבום. בכך סוויפט ביקשה למנוע מאחרים להרוויח מעבודתה היצירתית ללא הסכמתה ולשמור על שליטה על המותג והתדמית שלה. גם ההחלטה שלה להפיץ בעצמה את סרט ההופעה של דרך רשת בתי קולנוע שינתה את עולם ההפצה, הזניקה את הביקוש לסרטי הופעות חיות והכניסה לה סכום עצום.



(מתוך הסרט Taylor Swift The Eras Tour‏)

דיוויד בואי - "הזיקית של עולם הרוק"

המסע המוזיקלי של בואי החל בגיחות לז'אנרים שונים, מפולק ועד רוק, לפני שמצא את הנישה שלו בסצנת הגלאם רוק המתפתחת של תחילת שנות ה-70. הפרסונה של בואי, זיגי סטארדאסט, כוכב רוק חייזרי אנדרוגני ראוותני, כבשה את הקהל ברחבי העולם. באמצעותה בואי קרא תיגר על הנורמות החברתיות, התריס נגד מוסכמות של מגדר ומיניות, וסלל את הדרך לקבלה ופתיחות גדולה יותר של הגיוון באמנויות.

מעבר ליכולת המוזיקלית שלו, השפעתו של בואי התרחבה לתחומי האופנה והאמנות החזותית. המוזיקה שלו יחד עם חוש הסגנון האוונגרדי שלו, השפיעו על דורות של אמנים, מעצבים ויוצרים כאחד. מאיפור הברק האייקוני שלו ועד להצהרות האופנה הנועזות, האבולוציה האסתטית של בואי שיקפה את שלבי ההתפתחות האמנותיים שלו. כשרונו חצה גבולות, והוביל אותו להביע את יכולותיו גם במשחק, ציור וכתיבה. המרדף חסר הפחד של בואי אחר ביטוי אמנותי, יחד עם נכונותו לחבק את הלא נודע, העניקו השראה לאנשים ברחבי העולם לרדוף אחר תשוקותיהם. זה רק מתבקש שנזכה לראות סרט ביוגרפי על דיוויד בואי.

אדל – "הקול בגדול"

אדל כבשה קהלים עצומים ברחבי העולם עם קול הנשמה הגדול, הטקסטים הנוקבים והכנות הרגשית שלה. מגיל צעיר, אדל הפגינה כישרון טבעי לשירה, קולה מלא הנשמה וההגשה הקולית הבלתי מתאמצת שלה זיכו אותה בתשומת לב מיוחדת ושבחים. בתחילת דרכה אדל מסרה לחבר טוב שלה עותק של דמו שהקליטה והוא העלה את השיר לאתר מייספייס. הצלחת השיר הביאה עימה הצעה מצד חברת הקלטות. היא החלה להופיע בברים קטנים באנגליה, כשבסופו של דבר באוקטובר 2007 יצאה למסע הופעות ראשון ברחבי בריטניה.

אלבום הבכורה של אדל, "19", שיצא ב-2008, הציג לעולם את הצליל הייחודי שלה והעומק הלירי בשיריה. האלבום זכה לשבחי הביקורת ופרסים רבים, כולל פרס הגראמי לאמן החדש הטוב ביותר. אולם, האלבום השני של אדל, "21", שיצא ב-2011, הוא שהזניק אותה למעמד כוכבת על בינלאומית. בהשראת פרידה סוערת, האלבום עורר הזדהות בקרב המאזינים ברמה רגשית עמוקה, והוליד להיטים אדירים. היכולת של אדל לתעל את החוויות האישיות שלה לשירים הובילה להזדהות של מעריציה ברחבי העולם, והפכה את "21" לאחד האלבומים הנמכרים ביותר בכל הזמנים.

תוך טרנוספורמציה במראה החיצוני שלה, אדל הוציאה את אלבומה השלישי, "25", ב-2015, וחיזקה עוד יותר את מעמדה כמעצמה מוזיקלית. הסינגל המוביל של האלבום, "Hello", הפך לסנסציה מיידית. בין השנים 2019- 2021 חוותה אדל משבר בנישואיה שהסתיים בגירושים מאב בנה. אדל שיתפה לא מעט אודות התהליך הרגשי שחוותה בעקבות המשבר בנישואיה, לרבות הסיבות שהובילו לכך. למרות התהילה העצומה והצלחתה, אדל נשארת עדכנית, אמיתית וכנה בזכות ההומור, הענווה והיושר שלה. אם בהוליווד עוסקים בסרטי הגשמת חלומות, הרי שהדרך של אדל להגשים את חלומה מנערה שנאבקה לא אחת עם דימויי גוף, מערכות היחסים שלה ותפקיד האימהות בחייה – הופכת את זה לעניין של זמן עד שנזכה לראות סרט על חייה.

בריטני ספירס- "הדרך לחירות אישית"

בריטני ספירס זכתה לתהילה כסנסציית פופ בסוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים. המסע שלה אל הכוכבות עורר שיח רב על תהילה, בריאות נפשית והמורכבות של תעשיית הבידור. בגיל שמונה היא עברה אודישן ל"מועדון מיקי מאוס", ממה שהניח את הבסיס לקריירה העתידית שלה בתעשיית הבידור. בשנת 1997, ספירס חתמה עם Jive Records והחלה להקליט את אלבום הבכורה שלה.

שנתיים לאחר מכן היא פרצה לזירת המוזיקה עם סינגל הבכורה שלה, "...Baby One More Time", שהפך לסנסציה בינלאומית. האלבום הנלווה באותו השם הזניק את ספירס למעמד של כוכבת על, וזיכה אותה במספר פרסים ומועמדויות. לאורך שנות ה-2000 המוקדמות, ספירס המשיכה לשלוט במצעדי הפזמונים עם להיטים רבים. עם זאת, מאחורי הזוהר וההצלחה, ספירס עמדה בפני ביקורת ציבורית על חייה האישיים. המאבקים שלה עם בריאות הנפש, מערכות יחסים ולחצי התהילה נוצלו לרעה על ידי כלי התקשורת והצהובונים.
בשנת 2007, ספירס חוותה התמוטטות מתוקשרת. בתוך הלחץ והביקורת הגוברים, היא איבדה זמנית את המשמורת על ילדיה והושמה תחת הפיקוח של אביה, ג'יימי. המשמורת, שנועדה להגן על האינטרסים והנכסים של ספירס, נמשכה במשך למעלה מעשור. בשנים האחרונות, מצבה המשפטי של ספירס זכה לתשומת לב מחודשת, הניזונה על ידי תנועת #FreeBritney בראשות מעריצים ותומכים. ביוני 2021, ספירס פנתה לדיון בבית המשפט בנוגע למעמד שלה, התבטאה נגד ההגבלות שהוטלו עליה והביעה את רצונה שהאפוטרופסות עליה תסתיים. בנובמבר 2021, ניצחה בריטני וזכתה במאבק להשבת זכויותיה והוחלט כי לא תצטרך יותר אפוטרופוס וכי כל נכסיה וכספה יועברו לקרן נאמנות. חייה הגדושים של בריטני מכילים די בשביל ליצור טרילוגיית סרטים על תקופות חייה השונות ולספר את סיפורה של הזמרת שכל חייה חלמה להיות עצמאית בזכות עצמה.



(מתוך הסרט "לשחרר את בריטני")

פרינס – "הנסיך"

פרינס נחשב לאחד האמנים החדשניים והמשפיעים ביותר בהיסטוריה של המוזיקה הפופולרית. מהמיזוג פורץ הדרך שלו של ז'אנרים ועד לבחירות האופנה הנועזות שלו ולחזון האמנותי הבלתי מתפשר, ההשפעה של פרינס על המוזיקה והתרבות היא עצומה. ההשפעות האקלקטיות שלו, החל מפאנק ו-R&B ועד לרוק ופופ, הניחו את הבסיס לסאונד הייחודי. מסעו המוזיקלי של פרינס החל עם יציאת אלבום הבכורה שלו, "For You", בשנת 1978. האלבום הציג את הכישרון המופלא של פרינס כמוזיקאי, כותב שירים ומפיק, וזכה בשבחי הביקורת וביסס אותו כבעל מעמד עולה ככוכב בתעשיית המוזיקה. לאורך שנות ה-80, פרינס זכה להצלחה חסרת תקדים עם שורה של אלבומי להיטים וסינגלים.

אלבומו מ-1984, "Purple Rain", מלווה בסרט האיקוני באותו השם, הפך אותו לתופעה תרבותית וביסס את מעמדו של פרינס כסמל בתרבות הפופ. השילוב של האלבום של רוק, פאנק ופופ, יחד עם הנוכחות הבימתית המחשמלת של פרינס והאופנה פורצת הגבולות, כבשו את הקהל ברחבי העולם וזיכו אותו במספר פרסי גראמי. מעבר ליכולת המוזיקלית שלו, השפעתו של פרינס התרחבה לתחומי האופנה, הקולנוע ופעילויות אקטיביזם. הסגנון האנדרוגיני שלו, המאופיין בתלבושות ראוותניות ונוכחות בימתית פרובוקטיבית, קרא תיגר על תפיסות מסורתיות של מגדר ומיניות, והעניק השראה לדורות של אמנים ומעריצים לאמץ אינדיבידואליות וביטוי עצמי.

בשנת 1993, הוא שינה את שמו לסמל במחאה נגד חברת התקליטים שלו, Warner Bros., והאילוצים של חוזה ההקלטות שלו. המהלך, שזכה לכינוי "האמן שנודע בעבר כנסיך", זכה לתשומת לב רחבה ועורר דיונים על זכויות האמנים והשליטה היצירתית בתעשיית המוזיקה. לאורך הקריירה שלו, פרינס המשיך לדחוף את גבולות המוזיקה ולאתגר את הנורמות החברתיות באמצעות האמנות והאקטיביזם שלו. הוא השתמש בפלטפורמה שלו כדי לתמוך במטרות של צדק חברתי, כולל שוויון גזעי וזכויות לקהילת הלהט"ב ויצא במחאה נגד מוזיקה פיראטית ושירותי סטרימינג. באפריל 2016, העולם התאבל על אובדנו של פרינס, שהלך לעולמו בגיל 57. סרט ביוגרפי-מוזיקלי על חייו של הנסיך יחשוף את שיריו וחייו יוצאי הדופן לדורות הבאים.
אור טילינגר דה קרבליו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ Taylor Swift The Eras Tour (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט