חדשות קולנוע וסרטים

Seret לסופ"ש: "הכפתן הכחול", "מתחרים", "הקרב על אמריקה" ועוד

מדור Seret לסופ"ש
Seret לסופש: הכפתן הכחול, מתחרים, הקרב על אמריקה ועוד
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
עורך מדור הביקורות באתר יאיר הוכנר עם 5 המלצות צפייה לסוף השבוע: הסרט הגאה ממרוקו "הכפתן הכחול", הדרמה הסקסית "מתחרים" בכיכובה של זנדאיה, סרט המלחמה "הקרב על אמריקה", הדרמה עטורת השבחים "כולנו זרים" שהגיעה לדיסני + והמיני-סדרה התקופתית "שוגון"
הכפתן הכחול (בבתי הקולנוע)

מיועד: לאוהבי קולנוע איכותי. 4 כוכבים

אחד הסרטים הבולטים שהוקרנו במסגרת "מבט מסוים" היוקרתית בפסטיבל קאן 2022 ואף זכה בפרס ה- FIPRESCIבמסגרת זו הוא הסרט המרוקאי "הכפתן הכחול". חאלים ומינה מנהלים חנות לממכר כפתנים מסורתיים באחד הרובעים העתיקים במרוקו. הזמנים השתנו, העבודה על כפתן העשוי במלאכת יד דורשת זמן ועמל רב, וללקוחות אין סבלנות להמתין. כדי לעמוד בדרישות הם מחליטים לשכור עוזר, וכך מגיע יוסף לחנות.

יוסף מסור מאוד, נלהב ללמוד את מלאכת התפירה מחאלים, ומינה מתחילה לשים לב עד כמה בעלה מוקסם מנוכחותו של הצעיר. "הכפתן הכחול" אלגנטי ומעודן לא פחות מהגלימות המרהיבות שמופיעות בסרט. הבמאית מרים טוזאני שוזרת את התסריט העדין במשחק משובח ומגישה סרט רב חסד על סוגים שונים של אהבה ועל החופש להיות נאמן לעצמך. לובנה אזבאל ("תל אביב על האש"), סאלח בכרי ("ביקור התזמורת") והתגלית איוב מיסיואי הם השחקנים המעולים המככבים בסרט הנפלא הזה.



שוגון (דיסני+)

מיועד: לאוהבי היסטוריה ותרבות יפנית. 4 כוכבים

"שוגון" עם אופיו המאופק, המכובד והלא תזזיתי בולט בנוף הטלוויזיה שכולו דרמות המנסות למשוך את הצופים בעזרת הפתעות וסנסציות לעיתים מוגזמות. במיני-סדרה התקופתית של FX יש המון קטעי פעולה נהדרים ועקובים מדם וקנוניות פוליטיות, אבל גם יש עלילה חכמה ואפיון דמויות שנוגע בשלמות. העלילה מתרחשת במאה ה-16 ומבוסס על קורותיו של וויליאם אדמס כאדם הלבן הראשון בעולם שזכה לתואר סמוראי.

בסדרה ובספר שמו ג'ון בלקת'ורן, ימאי אנגלי שנלקח בשבי ביפן והופך ליועצו של שליט חכם. אך כפי שמגלים בפרק העשירי והאחרון הוא לא באמת הגיבור של הסדרה המבוססת על רבי המכר של ג'יימס קלאוול. התפאורה, הביגוד, האיפור והפעלולים נוגעים בשלמות אבל התסריט והבימוי החכם הם שהופכים אותה למעדן אמיתי שמרגש להמתין כל שבוע לראות פרק חדש שלו ולראות אותו מתפתח. ברגע שתתחילו לצפות בסדרה הזאת, יהיה לכם קשה לעזוב.

כולנו זרים (דיסני פלוס)

מיועד: לאוהבי קולנוע איכותי ומרגש. 5 כוכבים

הסרט הבריטי שזכה בשלל פרסים וביקורות מפרגנות מקיר לקיר ונחשב לאחד הסרטים הטובים ביותר לשנת 2023 לא הוקרן באופן מסחרי בבתי הקולנוע בישראל, אלא רק בסינמטקים וגם נבחר לפתוח את פסטיבל הקולנוע הגאה בתל אביב בדצמבר האחרון. צפו ביצירה הייחודית הזאת וכולי תקווה שיש לכם מסך מאוד גדול בבית ומערכת סראונד מטורפת.

אנדרו סקוט ("פליבג", "ריפלי") מגלם את אדם, תסריטאי המתגורר בבניין דירות שלילה אחד מתדפק על דלתו שכן שיכור בשם הארי (פול מסקל מ"אנשים נורמלים", "אחרי השמש") ובין השניים מתפתחת מערכת יחסים ששולחת את אדם להתבונן בחייו. הוא הולך לבקר בבית הוריו שנהרגו בתאונה כשהיה בן 12, ומוצא אותם כפי שהיו כשראה אותם בפעם האחרונה. ג'יימי בל ("בילי אליוט", "סקין") וקלייר פוי ("הכתר") מעולים בתפקידי ההורים, וסקוט מרגש עד מאוד כגבר שמספר להם על חייו אחרי מותם ועדיין נזקק לאישורם. הבמאי/תסריטאי אנדרו היי ("Weekend", "45" והסדרה “Looking”) מספק חוויה בלתי נשכחת ומרגשת עד דמעות.



הקרב על אמריקה | Civil War (בבתי קולנוע)

מיועד: לאוהבי סרטי מלחמה וסרטים דיסטופיים. 4 כוכבים

אלכס גרלנד, התסריטאי של "28 יום אחרי" ו"סאנשיין" והבמאי של "אקס מכינה", "העולם שאחרי: הכחדה" ו"רדופה" מביים סרט חדש שהוא דיסטופי ומצמרר, כמו התסריט של "28 יום אחרי". הוא עוסק בעתיד אבל מדובר בעתיד קרוב ולכן התוצאה מרגישה כאן ועכשיו. עבור הקהל הישראלי זה הולך להיות מאתגר פי אלף, כי המראות בסרט יזכירו לו את אותה שבת ארורה של שמחת תורה, ה-7 באוקטובר.

"הקרב על אמריקה" מנבא את ההשלכות הלא כל כך רחוקות מהמציאות, כאשר נשיא אמריקאי פופוליסט ופאשיסט (טראמפ?) ייבחר בפעם השלישית לנשיאות ויחליט להפציץ מדינות אמריקאיות שלא תמכו בו והן מחליטות למרוד. התוצאה היא סרט בלתי נשכח אך קשה ביותר לצפייה. כמו שיהיה לכם קשה להביט על המסך בחלק מהסצנות, ככה לא תרצו להתנתק מהסרט הזה. לביקורת המלאה - לחצו כאן

מתחרים | Challengers (בבתי הקולנוע)

מיועד: לאוהבי דרמות פסיכולוגיות וארוטיקה. 4 כוכבים

לוקה גואדנינו, הקולנוען האיטלקי הוכיח בסרטיו "אני אהבה", "גלים גבוהים" וכמובן "קרא לי בשמך" שהוא מומחה בסרטים על תשוקה ואהבה. בסרטו החדש, "מתחרים" יש שפע של תשוקה ואהבה, השאלות הגדולות הן למי ולמה? זנדאיה מגלמת כוכבת טניס שחורת עור שנאלצה לפרוש מוקדם בגלל פציעה. שני שחקני הטניס הלבנים הם אלו שנאבקים על ההזדמנות שהיא תבחר בהם גם כדי להיות בת זוגם אבל גם לאמן אותם ולהפוך אותם לאלופים.

מדובר במשולש אהבה, שבו אחת הצלעות אוהבת יותר את המשחק מאשר את המשתתפים. כל פריים בסרט הנוכחי הוא חגיגה של שיכרון חושים: תלתלי השיער שניתזת מהם זיעה, ירכיים שריריות המגיחות מתוך מכנסיים קצרים, יד על חזה גברי בזמן טיפול מסאז', יד אוחזת בירכיים בהפתעה, אפילו אכילת צ'ורוס, כל תנועה בלתי צפויה יכולה להיות ארוטית. התכוננו לסרט הכי סקסי של העונה ואין בו אפילו סצנת סקס אחת. מומלץ מאוד. לביקורת המלאה - לחצו כאן

יאיר הוכנר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט