עם קרדיטים במשחק כמעט כמספר גילה, סנדרה בולוק, שנולדה לאם זמרת אופרה ואב מורה לפיתוח קול (ואינה יודעת לשיר), גדלה בגרמניה, למדה משחק בארצות הברית, התחילה לשחק בגיל 23 בשורת סרטים כושלים, וכמעט פרשה מהתחום. היום, עם אוסקר ביד, ולאחר שכבר התמקצעה פחות או יותר בכל ז'אנר אפשרי, בולוק חוצה עשור משמעותי בחייה שמעלה זיכרונות לדרך שהביאה אותה עד הלום. אלו רק 5 סרטים מיני רבים, שמספרים את סיפורה
ספיד (1994)
סרט ה"פצצה-על-האוטובוס", שהולל לא מעט על היותו אחת מקלאסיקות האקשן הגדולות בכל הזמנים, היה גם המקפצה הגדולה ביותר בקריירה של שני כוכביו - קיאנו ריבס וסנדרה בולוק. בדרך ל"ספיד" בולוק הספיקה להופיע בתפקידים שוליים רבים, שספק אם הביאו יותר תועלת מנזק למוניטין שלה. כשהגיעה להיבחן לסרט היא לא הייתה אחת מבחירותיה הראשונות של ההפקה, ואת תודתה על קבלת התפקיד היא חבה בעיקר לעובדה ש"ספיד" היה פרויקט לא אטרקטיבי, בלשון המעטה, לכמעט כל אדם בתעשייה שהוצע לו לקחת בו חלק. בניגוד לכל הציפיות הסרט נחל הצלחה מסחררת שהקפיצה את השם של ריבס ובולוק לכל הכותרות, והפך אותם בקיץ אחד לשניים מהשחקנים המוכרים ביותר בהוליווד.
בזמן שישנת (1995)
הקומדיה הרומנטית של ג'ון טרטלטאוב ("אוצר לאומי") על מוכרת הכרטיסים המצילה את חייו של בחור שנכנס לתרדמת, ובבית החולים מזוהה על ידי משפחתו כארוסתו, הייתה בשלבי פיתוח מוקדמים זמן מה לפני יציאת "ספיד". בדומה לסרט האקשן, לתפקיד הראשי של לוסי נשקלו לא מעט שמות גדולים לפני בולוק; ביניהם ג'ינה דיוויס, דמי מור, ואפילו ניקול קידמן. עם יציאת "ספיד" בולוק סוף סוף צצה ברשימה של המלהקים, וקיבלה את התפקיד כמעט מיד לאחר שיצאה מהאודישן. עם יציאתו, "בזמן שישנת" הפך להיות אחד מהסרטים המצליחים של אותה השנה, והרוויח לבולוק את מועמדות גלובוס הזהב הראשונה שלה.
28 ימים (2000)
שנת 2000 הייתה משמעותית לסנדרה בולוק, שצברה תאוצה בשנים מאז "בזמן שישנת" עם סרטים מגוונים ביותר כמו "הרשת", "קסם מעשי" ו"עת להרוג". למרות מקומה המובטח בקומדיות הרומנטיות היא לא הפסיקה לתור אחר הזדמנויות לתפקידים רציניים יותר. אחת מאותן הזדמנויות הגיעה אליה עם הדרמה הקומית "28 ימים". בסרט זה בולוק משחקת את גוון, עיתונאית שחיי הלילה הפרועים ורוויי האלכוהול שלה יוצאים מכלל שליטה והיא נאלצת להיכנס לגמילה בצו בית משפט. הסיפור דמוי "נערה בהפרעה" מביא מעשייה אנושית ומפתיעה עם שלל דמויות צבעוניות וכנות, ונותן לבולוק את אחת מהופעותיה הטובות ביותר. למרבה הצער הסרט זכה למעט הכרה מהקהל והמבקרים ונכשל קופתית. בשלב זה לבולוק נותר לתלות את תקוותיה בלהיט הבא שנועד לצאת באותה השנה.
איזה מין שוטרת (2000)
הסרט שבו בולוק משחקת סוכנת FBI קשוחה שנאלצת להיכנס במסווה לתחרות יופי, טיפס באיטיות לא שגרתית ברשימת שוברי הקופות לאורך כמה שבועות מיציאתו, כשלבסוף גרף 212 מיליון דולר בקופות מסביב לעולם, והפך להיות אחד מסרטיה המכניסים ביותר של בולוק. הצלחת הסרט הובילה להמשך שיצא 5 שנים לאחר מכן, ואמנם לא היה אהוד באותה רמה, אך גם זה לא יצליח לפגוע בעובדה ש"איזה מין שוטרת" נותר אחד מתפקידיה הזכורים ביותר של בולוק.
כוח משיכה (2013)
אחרי "איזה מין שוטרת" בולוק רכבה על רצף ההצלחה של הקומדיות הרומנטיות עם "שבועיים מראש" (2002), לצד יו גרנט, ו"ההצעה" (2009) עם ראיין ריינולדס, אך פעם נוספת, היה זה הסרט השני של אותה השנה, שהפך למשמעותי יותר בקריירה שלה - "הזדמנות שנייה" - שזיכה אותה באוסקר. כשמעמדה של בולוק בתעשייה המשיך להגיע לגבהים חדשים משנה לשנה, הגיע רגע השיא עם סרטו של אלפונסו קוארון "כוח משיכה". הסרט, שנתן לבולוק את מועמדותה השנייה לאוסקר, וגרף 7 פרסים בעצמו, ביניהם על הבימוי, העריכה והצילום, היה אחת מהתופעות המדוברות בקולנוע ב-2013. בסרט משחק ג'ורג' קלוני את האסטרונאוט מאט קוולסקי, והדמות היחידה שמלווה את דמותה של בולוק - המהנדסת ד"ר ראיין סטון עד שהיא נותרת לבדה בחלל לשארית הסרט. סרטו של קוארון הוביל סיטואציית הישרדות מחרידה ומרהיבה בו-זמנית שהותירה את הקהל המום מול הקסם הקולנועי שנוצר.
את השנים הבאות אתם כבר זוכרים. בולוק המשיכה להפגין את יכולותיה המופלאות של משחק מגוון עם סרט האימה "קופסת הציפורים", סרט הדרמה "קלון", והקומדיה שוברת הקופות "העיר האבודה". ובדיוק לאחר יציאת האחרון מביניהם, כשנדמה שהשחקנית לעולם לא תעצור, היא הודיעה שתיקח הפסקה ממשחק כדי לבלות זמן עם ילדיה. לא הרבה יותר משנה לאחר מכן, בקיץ שעבר, בן זוגה מזה 8 שנים בריאן רנדל נפטר לאחר מאבק ב-ALS. מובן שמאז עקבותיה כמעט ונעלמו, אך בחודשים האחרונים מתחילים לצוץ שוב ניצני השמועות המבשרים על שובה למסך הגדול. ראשית עם מותחן בהפקת Lionsgate, ושנית, אמנם עדיין אך ורק בגדר שמועה, עם סרט המשך לפנטזיית הקאלט שלה מ-1998 - "קסם מעשי". מה שבטוח, גם לאחר 60 שנה עמוסות בתהפוכות בקריירה, כמו בחיים האישיים, שום דבר לא יצליח לעצור את סנדרה בולוק.