ספק אם נשאל היה הסופר לואיס קרול מה היה חושב על מציאות תלת מימדית נוסח "אוואטר" לספרו המצליח "עליסה בארץ הפלאות", היה מהנהן בהתרגשות, רץ לחטוף משקפיים שחציים אדומים וחציים כחולים, מתיישב במהירות על הכיסא וחוטף קערית פופקורן דשנה. במציאות של היום אם היה חי, כנראה שהשאלה הזו לא הייתה מופרכת כל כך.
[*]
הסיפור המופלא מ – 1865, על הנערה אליס ומעלילותיה הביזאריות בעולם שכולו פלאות, הפך כבר לפני זמן רב לממתק עבור מיטב מוחותיהם הקודחים של הפיזיקאים, חובבי הפנטזיה הרכה ואפילו לאלו שעל פניו נראים קצת פחות מקורקעים או יש שיאמרו במצב של "היי" (חלק מהטענות סבורות שהסופר לואיס קרול בעצמו היה תחת השפעת חומרים כאלו או אחרים בעת כתיבת שורותיו) – לכן פלא שמכל הבימאים, דווקא טים ברטון ("צ'ארלי בממלכת השוקולד") הוא זה שזכה להפיח חיים במעשיה.
הסיפור השנה זוכה לפריצת דרך יוצאת דופן – גרסה קולנועית תלת מימדית.
[*]
חייבים להודות שקשה לבחור אפשרות אחרת לניצוח על המעשייה הסבוכה הזו מלבד טים ברטון, שזה מכבר דרס את כף רגלו החדשנית במציאות הקולנועית המודרנית. עם סרטים כמו "המספריים של אדוארד" ו - "הפלישה ממאדים" ועד "סוויני טוד", הוכיח מספר רב של פעמים כי עשייה קולנועית יכולה להיות מבדרת, אך עם זאת שונה להחריד מהנוף הממוצע.
"ביטל ג'וס", סרטו הראשון של ברטון שזכה להכרה רחבה, הפך מהר מאוד לאחד מסרטי הקאלט המדוברים ביותר בתעשיית הקולנוע, הודות לעשייה אפלה ולנקודות אור חדשות אותן שפך על הז'אנר. משם - הדרך לליבו של הקהל הבוגר והצעיר הייתה קצרה.
[*]
החודש, אחרי חודשים ארוכים של ציפייה ומתח, טריילרים וטיזרים, יוצא אצלינו ב – 18 למרץ, שיתוף הפעולה השביעי במספר של הבמאי המוערך, טים ברטון לפמלייתו הבלתי מעורערת, ג'וני דפ – "אליס בארץ הפלאות".
סיפור "אליס בארץ הפלאות" הידוע, מספר על עלילותיה של אליס, בחורה צעירה, כבת 19, החוזרת לעולם ההרפתקאות שליווה אותה בתור ילדה, בו היא חוברת מחדש לחבריה ולומדת על ייעודה החדש בחיים– לשים קץ לשלטונה הארור של מלכת הלבבות המרשעת.