אי שם, בשלהי שנות ה – 70 יצאה לאוויר העולם קומדיה נפלאה בשם "הרולד ומוד" שהתבססה על הרומן של קולין היגינס.
עד מהרה הפכה להיות אחת מקומדיות הפולחן הגדולות של כל הזמנים, שהושפעה מרוח הסיקסטיז. הקומדיה סיפרה על אהבתם הבלתי אפשרית של בחור צעיר, עשיר ומשועמם, המתמחה בבימוי ההתאבדויות של עצמו, ואישה מבוגרת ומלאת חיים שנותנת לו פרספקטיבה וגוררת אותו להרפתקאות נפלאות. האל אשבי ביים במיומנות רבה ועיטר את הפסקול במוסיקה של קאט סטיבנס ועל המסך בחר שיככבו: באד קורט (המוכר מ"עמוק במים"), רות גורדון ("תינוקה של רוזמרי") וטום סקריט ("הנוסע השמיני").
[*]
לימים, הרחק מארץ המקור והגרסה המצולמת החליטה יוצרת ירושלמית בשם אירינה גורליק, להעניק לרומן הנפלא הזה אינטרפרטציה בימתית מקורית ויוצאת דופן. היא תיבלה את המחזה במוזיקה אותנטית בביצוע חי תוך שילוב של מיניאטורות פלסטיות עסיסיות, טקסטים שנונים ותפאורה קסומה - כל אלו יוצרים מציאות תיאטרלית מהפכנית. גורליק היא המקימה והמנהלת האומנותית של תיאטרון ירושלמי אותנטי בשם 'מיקרו' המציג את ההצגות שלו במתחם תיאטרון החאן ומציע רפרטואר מכובד מהמחזאות העולמית והמקומית.
לגרסה הבימתית של 'הרולד ומוד' בחרו לקרוא "הזכות להיות אידיוט" וכמו בסרט, מוצגת לדברי התיאטרון, " מעשייה אחת על אהבה שפרצה בין גברת עליזה בגיל הזהב לבין איש צעיר ומר רוח."
'תיאטרון מיקרו' הנוהג להציג בירושלים, מגיע במוצ"ש הקרוב, ה- 5 בפברואר, לתיאטרון גבעתיים עם ההצגה המדוברת בכיכובם של אולגה קטאייבה, מיכאל גורודין, איתי בלייברג, אנה ביחובסקי ויתר חבריהם המלווים בהרכב של ארבעה נגנים עם מוסיקת לייב.