חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל הקולנוע ירושלים 2023: ההמלצות והאזהרות של רון פוגל

פסטיבל הקולנוע ירושלים 2023: ההמלצות והאזהרות של רון פוגל
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לקראת פסטיבל הקולנוע ירושלים, שמתחיל מחר (חמישי) ויימשך עד ה-23 ביולי עם תכנית אמנותית הכוללת יותר מ-200 סרטים מ-50 מדינות, מבקר האתר רון פוגל בוחר את הסרטים המסקרנים ששווה לכם לראות וגם מזהיר מפני הסרטים שעדיף לוותר עליהם
המלצות

על עשבים יבשים - הסרט החדש של גאון הקולנוע הטורקי נורי בילג׳ה ג׳יילן הוא סאגה מונומנטלית בת שלוש וחצי שעות שמתרחשת באמצע הישימון התורכי הקפוא. שני מורים נחשדים בהתנהגות בלתי הולמת לשתי תלמידות שלהן. אז נכנסת לתמונה מורה בבית הספר שעברה תאונה וכעת משתמשת בפרוטזה. האם מי מהמורים החשודים יזכה בליבה?

למי שיצלח את השעה ראשונה והלא מספיק ממוקדת מצפה שירה אמיתית. ג׳יילן הוא לטעמי אחד מגדולי הבמאים החיים היום והיו כמה קטעים בסרט שנשמתי ממש נעתקה והתרגשתי עד עמקי נשמתי. סרט נפלא. צילום נפלא עם המון הגיגים על הקיום האנושי והרבה פורטרטים שצצים ונעלמים לאורך הסרט. קולנוע שהוא שירה.

הפילגש - סרטה המקסים של היוצרת מעיין ריף מציג את דאנה איבגי כאלה, מלבישה בתיאטרון המקיימת רומן עם אסף, מחזאי מוערך אך נשוי. כשהוא נפטר במפתיע, היא האחרונה לשמוע על כך. כולם יודעים שהיא הייתה המאהבת של אסף, אבל אף אחד לא חשב שהיא תעז להופיע בביתו לצד שאר האבלים. היא מוצאת את עצמה מגיעה שוב ושוב לשבעה ופוגשת את אלמנתו של הבמאי (אניה בוקשטיין) ומתקרבת באופן אינטימי לדן, אחיו, שמזכיר לה את אהובה המת. סרט מאוד ייחודי ומוצלח. אין ספק שמעיין ריף היא יוצרת סופר מוכשרת.



נעורים - סרטו של הבמאי הסיני המהולל וונג בינג באורך 212 דקות עוסק בחייהם של עובדי דחק בתעשיית הטקסטיל של סין וצולם במשך למעלה מחמש שנים. יצאתי ממנו בהרגשה מדופרסת לגמרי ואכן הסרט מעורר מחשבות נוגות על המדינה המאוכלסת השנייה בגודלה בעולם ועל קפיטליזם ישן בסין הכביכול קומוניסטית. חמש שנים לקח לבמאי לצלם את סרט התיעודי המונומנטלי הזה.

למרות אורכו הסרט לא משעמם לרגע. לפני הצופה מתגלה עבדות מודרנית במלוא עוזה וכיעורה כולל מערכת סופר קפיטליסטית של תגמול ותמריצים וויכוחים אינסופיים על שכר העובדים. בתת תנאים ,בלי שירותים ראויים עם שעות עבודה שלא נגמרות במבנים מוזנחים מלאי אשפה עובדים צעירי סין הכפרית, שנדמים כילדים תמימים שחיים בעולם ללא תקווה. מהפנט ומזעזע. ובסוף אלו הבגדים שכולנו מזמינים ברשת. אנטומיה של נפילה - הזוכה הגדול בפסטיבל קאן. זו הפעם השלישית בלבד שבה במאית זוכה בפרס דקל הזהב, אחרי ג'יין קמפיון על "הפסנתר" וז'וליה דוקורנו על "טיטאן". ואיך הסרט? טוב אבל לא מדהים בעיני. הוא עוסק במותו של אדם באזור מרוחק באלפים. אשתו מואשמת ברצח והסרט מתאר בדקדקנות היצ'קוקיאנית איך מנסים עורכי הדין לחשוף את האמת בין כותלי בית המשפט. את האלמנה מגלמת השחקנית הנפלאה סנדרה הולר, הזכורה כגיבורת ״טוני ארדמן״ הנהדר. הסרט יופץ בהמשך השנה בבתי הקולנוע בישראל ע"י קולנוע חדש.



התיאוריה של מרגרט - סרט שעוסק במתמטיקאית מחוננת וניסיונותיה לפצח נוסחה בלתי אפשרית. סרט בהחלט חביב והשחקנית הראשית, אלה רמפף, כובשת. הוא מתאר באופן רגיש ומעניין את השינוי שעוברת הגיבורה שהופכת מחנונית מתמטיקה לאדם שמסוגל לתפקד בסביבתו ואגב כך גם לאדם שמצליח להתקדם ולהתפתח מבחינה אינטלקטואלית.

אזהרות

בריכת האינסוף - סרטו החדש של ברנדון קרוננברג (בנו של הבמאי המהולל דיוויד קרוננברג) מתחיל מעניין ומבטיח ואז מתפזר לכל הכיוונים וקורס לתוך עצמו . אלכסנדר סקארסגארד הנאה הוא סופר בחופשה עם אשתו. תיירת (מיה גות' הנהדרת, כוכבת "אקס" ו"פרל" בין היתר) שגם נופשת במקום פונה אליהם ומשכנעת אותם לצאת לבילוי מרובע מחוץ לאתר הנופש איתה ועם בעלה. בדרכם חזרה מהבילוי הם דורסים מישהו ונעצרים ואז מתברר להם שבמדינה שבה הם נמצאים יש דרך לכפר בעזרת הרבה כסף על כל חטאיהם - והכל קורה בבריכת האינסוף המסתורית. אבל זוהי רק התחלת הפנטזיה הארוטית והפרועה שרוקח קרוננברג. סרט שמנסה כל הזמן להתחכם ולרוב לא מצליח ובסופו של דבר מאכזב קשות.



באנל ואדמה - סרט בהפקה צרפתית שמצולם אי שם באפריקה ומספר על אהבה של שני בני כפר קטן ונידח בלב המדבר. כמו בהרבה סרטים מאפריקה הסרט מאופיין בשילוב של צילומים נוגים על גבול הקיטש והרבה מיסטיקה ואמונות בעולם שמעבר. מודה שקצת נמנמתי בתחילה ואליי אישית הסרט לא ממש דיבר.

חדר משלו - סרטו החדש של מתן יאיר ("פיגומים") המבוסס על ספרו. אורי העגמומי מנסה לתמרן בבית צר מידות, לאחר שאביו עזב את התא המשפחתי וממאן לחזור. משחק מצוין של נטע רוט, ירדן בר כוכבא ובעיקר של התגלית גלעד לדרמן בתפקיד הראשי. אבל בסופו של דבר מדור בסרט שהותיר אותי די אדיש ברובו.
בקיץ האחרון– רימייק לסרט דני של הבמאית הצרפתייה קתרין ברייה. מדובר בסרט משעמם על עורכת דין הבוגדת בבעלה עם בנו המתבגר מנישואיו הקודמים. לאה דרוקר הזכורה לטוב מ״קירבה״, באמת מתאמצת אבל הסרט צפוי למרחקים.



לה צ'ימרה – קשקוש מקושקש שהתחפש ליצירה קולנועית. סרטה של הבמאית אליס רורוואכר, שאני לא נמנה עם מעריציה, עוסק בגונבי יצירות אמנות באיזה חור באיטליה ואני מודה שממש לא הבנתי על מה ולמה הסרט ובקושי הצלחתי להחזיק את כולו. איזבלה רוסליני הוותיקה קצת מצילה את המצב וכרגיל אחותה של הבמאית משתתפת בסרט. שאלוהים ישמור אותנו מסרטים כאלה.

מועדון האפס - הסרט החדש של ג׳סיקה האוזנר בכיכובה של מיה וסיקובסקה הנפלאה. סרט על מורה מסתורית שגורמת לתלמידיה להצטרף למועדון האפס - כלומר להפסיק לאכול. סרט מעניין שהוא בסופו של דבר לא יותר מתעלול שטחי שבעצם אין מאחוריו הרבה. הצילום מדהים וזהו בערך.

רק את ואני - סרטה של הבמאית ולרי דונזילי בכיכובה של וירג'יני אפירה עוסק במערכת יחסית רעילה בין בעל קנאי לאשתו. אפירה כובשת כהרגלה, למרות שהסרט צפוי, קלישאתי ולטעמי מפוספס לחלוטין.

לפרטים מלאים, מועדי הקרנה והזמנת כרטיסים באתר הרשמי של הפסטיבל . לכל הכתבות מפסטיבל ירושלים 2023 >> לחצו כאן
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש יולי
 
חיפוש בארכיון 2023
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט