חדשות טלוויזיה / סדרות

"המדובב": ביקורת פרקי הפתיחה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
"המדובב" היא דרמת הפשע החדשה של yes על מדובב שנהג לדובב פושעים בכלא וחוזר לביתו לאחר 17 שנה. הכתבת ליטן לשינר צפתה בשני פרקי הפתיחה ומסבירה מדוע למרות קאסט מצוין עם אור בן מלך, עמוס תמם וציפי שביט כראש משפחת פשע, עדיין מדובר רק בסדרה טובה ולא בסדרה מצוינת
אם יש משהו שיס עושים נהדר בשנים האחרונות, אלו סדרות המקור. כעת הם מביאים לנו את סדרת הפשע החדשה "המדובב", שזכתה השבוע בפרס התסריט בפסטיבל ברלין לסדרות. הבעיה היא שהם הרגילו אותנו לרף כה גבוה עד שהם לעיתים מתקשים לעמוד בו וזה בדיוק המקרה של "המדובב". זו סדרה טובה, אבל למרות כל הקאסט הנהדר שיש לה עדיין מרגיש שמשהו בה קצת חסר. עם זאת, נראה שהיא הולכת בכיוון הנכון ואני מאוד אופטימית לגביה.

הסיפור של "המדובב" הוא די מגניב, ומציג צד שלא יצא לנו כל כך לראות בסדרות ישראליות, צד מרתק למדי. המדובב הוא בחור צעיר בשם אסא (אור בן מלך הנהדר), שבמהלך שהותו בכלא במשך 17 שנה, נהג לדובב פושעים, כלומר להוציא מהם הודאה לאחר שהמשטרה לא הצליחה לעשות זאת. אחרי השחרור הוא חוזר אל הקריות, לבית של אחיו דוד (עמוס תמם), יזם נדל"ן שמתעסק בדברים לא חוקיים ואשתו סופי (אניה בוקשטיין). למרות כל ניסיונותיו להתקרב אל העסק המשפחתי של אחיו, הוא נתקל בדחייה וסירובים רבים מצד אחיו ומחליט להמשיך לעבוד כמדובב במשטרה.

[*]

נקודה נוספת לטובת יוצרי הסדרה היא הליהוק המעולה. עמוס תמם יושב על הטייפקאסט של הבחור המפוקפק. אניה בוקשטיין מזכירה לנו את השורשים הרוסים שלה ואת הסיבה למה היא נבחרה לשחק ולו לרגע קטן בסדרת מופת של HBO, כשלצערי היא לא מקבלת מספיק זמן מסך. אור בן מלך מצליח לסחוב על גבו באופן מוצלח במיוחד סיפור שלם. הוא לקח על עצמו תפקיד קשה, בייחוד שסצנות שלמות קמות ונופלות על יכולות הגמגום שלו, והוא מוכיח לנו שהוא לגמרי הבחור ששווה לדבר עליו.

דיברתי מקודם קצת על הומור ויש לציין את ציפי שביט שעושה פה עבודה מדהימה. במשך שנים התרגלנו לראות את היצור השמח והעליז הזה מתזז ומפזז בכל מקום אפשרי ומעלה חיוכים רק מלהגיד שלום (וכך היה גם בהשקה, היא לגמרי הייתה מסמר הערב לכל מי שהיה לו ספקות.) ואז, מישהו גאון החליט ללהק את ציפי שביט לתפקיד ראש משפחת פשע ואני מודה לו על כך. מלבד העובדה שהיא משכנעת ועושה עבודה מצוינת בתפקיד, ישנו עדיין אלמנט קל של הומור וכשהיא הופיעה על המסך לראשונה, רצינית ככל שתהיה, כל האולם צחק. היוצרים עושים בה שימוש מעולה כשהם נותנים לה משפטים שהיא יכולה להגיש בצורה רצינית אך מצחיקה בו זמנית, וזה עובד מעולה.

אני מודה שבשלב מסוים היה לי קצת קשה להמשיך ולהישאר מרוכזת כי קו העלילה הוא פשוט סיפור אחד ארוך מדי שנמשך גם כשהוא לא צריך. אין בו משהו מרתק או מלהיב מספיק כדי לגרום לך להישאר בשיא הריכוז. אך ב"המדובב" יש הרבה דברים טובים והיא צריכה להתמקד בלחזק אותם. כמו הרגעים הקטנים של אסא שעובר על החומר המשטרתי ואז צועד במסדרון לעבר תא המעצר כשאנחנו עדים לתהליך בו הוא נכנס לדמות, משמיע קולות בכי והופך לבחור ששפיותו מוטלת בספק. היא לא מהסדרות שתופסות אותך מהפרק הראשון, אלא יותר בכיוון של להיאבק על לראות את 3 הפרקים הראשונים בתקווה שהיא תתפוס תאוצה.

זה שונה בדרך כלל ממה שיס עושים. הם מייצרים סדרות שתופסות אותך מהפרק הראשון כי בינינו למי יש כוח להיאבק על סדרה. אבל זו עדיין סדרה טובה, פשוט לא טובה מספיק, וכדי להיות הדבר הכי חם שכולם מדברים עליו היא תצטרך לעבוד קצת יותר קשה ממה שהיא עשתה בשני הפרקים הראשונים.

"המדובב" משודרת בימי חמישי ב-22:00 ב-יס אקשן, יס VOD ובסטינג TV . לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
ליטן לשינר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט