חדשות טלוויזיה / סדרות

לא רק "צ'רנוביל": המיני סדרות הטובות של השנים האחרונות

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לאחרונה יותר ויותר אנשים מתעצלים לעקוב אחרי סדרות מרובות פרקים ועונות. על הבעיה הזו עונות המיני סדרות שהחלו לכבוש את המסכים בשנים האחרונות ומציגות לנו קו עלילה אחד ארוך למשך מספר בודד של פרקים בלבד. האחרונה מביניהן היא צ'רנוביל, שכבשה את הצופים בכל רחבי העולם וטיפסה למקום הראשון בדירוג הסדרות של כל הזמנים של אתר IMDB. אז לכל העצלנים שבינינו, הכתבת ליטן לשינר אספה עבורכם את 5 המיני סדרות מהשנים האחרונות שחובה לראות.
חפצים חדים

לאחר הרצח המזעזע של נערה צעירה והיעלמותה של נערה אחרת, הכתבת קמיל פרייקר (איימי אדמס), חוזרת בלית ברירה לעיר הולדתה בכדי לסקר ולחקור את הפשעים. היא נאלצת לעבור תהליך עם עצמה דרך הטראומה האישית שלה ומסתכנת בחזרה לדפוסי התנהגות הרסניים שהיו לה בעבר. נוסף לכך היא צריכה להתמודד עם אמה, שמהווה ניגוד מוחלט אליה (פטרישיה קלארקסון) בזמן שהיא מנסה לפענח את התעלומה מאחורי מה שקרה בעיר שלה.

זו סדרה שמוצתת באופן איטי מאוד, אך עושה זאת בצורה גאונית. "חפצים חדים" מצליחה לשמור על האווירה הקודרת יחד עם קאסט מצוין בהובלת איימי אדאמס. זו תצוגת הבימוי האינטנסיבית ביותר של ז'אן מארק ואלה ("מועדון הלקוחות של דאלאס") עד כה. מעט מאוד סדרות בוימו על ידי אדם אחד לאורך כל הדרך וזה אולי מה שמבדיל את "חפצים חדים" מהשאר. המסתורין עושה את העבודה אבל הטון, האווירה והסגנון הם מה שהופכים את הסדרה לכה מעולה.



מלחמה ושלום

רוסיה של שנת 1805. מוצגים בפנינו פייר (פול דנו), נטשה (לילי ג'יימס) ואנדריי (ג'יימס נורטון), צעירים שאפתניים ממשפחות מיוחסות שרוצים למצוא משמעות לחייהם. פייר המגושם אך טוב-הלב, בן לא חוקי של אחד מעשירי רוסיה, רוצה לתקן את העולם. נטשה הנמרצת מחפשת אהבת אמת, ואנדריי הנאה והאצילי, מתוסכל מהשטחיות שבחברה ומחפש לעצמו מטרה נעלה. באותה עת מתקרב נפוליאון עם צבאו לגבולות רוסיה. פייר, אנדריי ונטשה מגלים שחייהם של הרוסים עומדים להשתנות לבלי היכר.

כן, אני יודעת, זה לא נשמע הדבר הכי מרתק בעולם אבל לאחר הרבה מאוד נסייונות שנגמרו בכישלון לקרוא את "מלחמה ושלום", הגיעה הסדרה המעולה הזו שעשתה לי סדר בבלגן וגרמה לי ליהנות מיצירת המופת של טולסטוי. הקאסט הנהדר של הסדרה מבית ה-BBC מצליח להוביל את הסיפור בצבעוניות וכריזמה ולגרום לצופים להיות מרותקים למסך במשך 6 פרקים.



המתופפת הקטנה

סדרת הדרמה, שמבוססת על הרומן בעל אותו השם שכתב ג'ון לה קארה, עוקבת אחר צ'ארלי, שחקנית אנגליה צעירה, אשר מגויסת ב -1979 כמרגלת על ידי מרטין קורץ, סוכן מודיעין ישראלי, במשימה לאיתור והריגת חליל, טרוריסט פלסטיני. צ'ארלי מוצאת את עצמה מהר מאוד ככלי במשחק הריגול של הצדדים, אבל בסופו של דבר מהווה סכנה לשני הצדדים כשהיא מתחילה להזדהות עם הצד שהיא אמורה לנטרל. דרמה מסקרנת שמציגה באמצעות המורכבות של דמויותיה את המורכבות של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. עלילה מצוינת, בימוי אמנותי נהדר וקאסט מצוין (פלורנס פיו, אלכסנדר סקארסגארד ומייקל שאנון) שהופכים את האיטיות שבעלילה לנסבלת ואפילו מהנה ומוכיחים לנו לאורך כל הדרך שהסבלנות משתלמת.



פטריק מלרוז

"פטריק מרלוז" עוקבת אחר פטריק (בנדיקט קמברבאץ'), פלייבוי מצחיק ושובה לב שנולד לבית מיוחס, אבל עבר ילדות טראומטית מאוד בדרום צרפת, דרך התמכרותו הקשה לסמים בשנות ה-20 שלו בניו יורק ועד לגמילתו והשתקמותו בחזרה בבריטניה לאחר מות אביו המתעלל. קמברבאץ' שוב מוכיח לנו שהוא נפלא בכל דבר שהוא עושה, מצליח להרים ולסחוב על כתפיו סדרה עם תסריט לא פשוט ונותן לנו את אחת מתצוגות המשחק הגדולות שלו. הוא נותן לנו טווח רחב של רגשות בצורה אמינה ודייקנית, פיזית ונפשית עד לרמה שאפשר להאמין ואולי אפילו לחשוש שזוהי נפשו של קמברבאץ' ולא של מלרוז.



ליל האירוע

הסדרה המצוינת "ליל האירוע" נפתחת ברצח של בחורה לאחר מפגש עם בחור צעיר בשם נאסר ח'אן (ריז אחמד), שמוצא את עצמו באמצע חקירת הרצח שהוא טוען בתוקף שלא ביצע. בתחנת המשטרה פוגש אותו במקרה ג'ון סטון, עורך דין "רודף אמבולנסים", המתמחה בסיוע לעצורים זוטרים בהגעה לעסקאות טיעון. סטון ששהה במקום כמייצגו של עציר אחר מזהה את חוסר האונים של נאסר ומתחיל לסייע לו.

הסדרה בת ה-8 פרקים נותנת מבט מפורט על חקירות פליליות והמשפט שבא בעקבות החקירה והגזענות הטבועה בשיטה שחוקרת רצח של בחורה לבנה, כשהחשוד העיקרי הוא בחור פקיסטני -אמריקאי. בהתחלה אנחנו עדיין לא יודעים אם הוא הרוצח או לא אבל למען האמת, זה לא באמת הנושא העיקרי שמעניין אותנו כצופים. העיקר פה הוא החקירה וההליכים המשפטיים שהופכים אדם תמים לפושע בעל כורחו. ג'ון טורטורו, שמגלם את עורך הדין בעל חכמת הרחוב, כרגיל מעולה.

ליטן לשינר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט