חדשות טלוויזיה / סדרות

סיכום עשור: הסדרות הישראליות של העשור - מקומות 1-5

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סיכום העשור של אתר Seret ממשיך עם בחירת הסדרות הישראליות שעשו לנו את העשור. מיכל ליבר רונן מסכמת עשור משובח בו הסדרות המקומיות הצליחו להגיע לשווקים בינלאומיים חדשים דרך נטפליקס, זכו בפסטיבלים נחשבים וזכו לקהל מקומי אדוק וגדול במיוחד • חלק שני- מקומות 1-5
5. איש חשוב מאוד (2014 – 2019)

סדרת דרמה בעלת שתי עונות, עטורת שבחים ופרסים, שמבוססת בחלקה על חייו של השחקן הראשי, יהודה לוי. בעונה הראשונה אנו מתוודעים לחייו של הכוכב יהודה לוי: בחיי הזוהר, בקושי למצוא זוגיות באור הזרקורים, בתחזוקת הקריירה, בהוכחת הכישרון ובעיקר בפחדים הרבים שאופפים אותו. בעונה הראשונה יהודה נפרד מבת זוגו ומתחיל קשר עם מלצרית גרושה בשם רונה (אלמה דישי), שאינה מכירה את עולם הזוהר. בעונה השנייה יהודה מנסה להגשים את חלומו בהוליווד. שם הוא מתחיל קשר עם אלי שיין (נטע רסקין המצוינת), ישראלית לשעבר. הוא מגלה האם קורץ לחיים ההוליוודיים או שעליו לחזור לישראל.

הסדרה נכתבה על ידי שירלי מושיוף ("תעשה לי ילד") ובוימה על ידי מושיוף ותומר שני. מדובר בסדרה כתובה ברהיטות, מעניינת, קצבית, עם הומור שחור ועם שחקן ראשי פוטוגני במיוחד. יהודה לוי שבעבר הוגדר כשחקן טלנובלות, זמר פסטיגלים ואף דוגמן מנער מעצמו את התדמית החמדמדה שדבקה בו עם השנים. לוי משחק את תפקיד חייו ומוכיח שהוא לא רק פרצוף יפה. מכיוון שהסדרה מבוססת על חייו, הוא היה מוכן להסתכן ולהגיש את ליבו המדמם לצופים. והתוצאה בהחלט מעוררת השראה.



4. שטיסל (2016-2013)

סדרת דרמה המגוללת את סיפורה של משפחת שטיסל החרדית בירושלים – הצרות, הבעיות והאהבות מנקודת מבט חרדית. הסדרה עוקבת בעיקר אחר שלוש דמויות עיקריות: האב, שולם (דבל'ה גליקמן) אלמן זקן שמלמד ב"חדר". בנו, עקיבא (מיכאל אלוני) - רווק בררן שמתקרב לשנות השלושים לחייו ומגלה כשרון רב בציור. בעונה הראשונה התאהב באלמנה עם ילד ובעונה השנייה התאהב בבת דודתו. בתו, גיטי (נטע רסקין) חווה משבר בנישואיה, קשיים כלכליים ועוד מהמורות. בנוסף אנו מתוודעים גם לבתה של גיטי, רוחמי (שירה האס) שמתבגרת במהירות בעקבות המשבר של הוריה, לליפה (זהר שטראוס) בעלה שחווה משבר אמונה ולבובע (בעונה הראשונה חנה ריבר ז"ל ובעונה השנייה ליא קניג) אמו של שולם אליה כולם הולכים להתייעץ ולשתף.

הסדרה כוללת עיסוק בנושאים דתיים רבים ודיבורים ביידיש ואף צברה לה אוהדים בעולם בעקבות עלייתה בנטפליקס. תכניה נכתבו בצורה מעניינת ואותנטית שמושכת את הצופים לצפות בפרקים בדריכות ואדיקות. על מלאכת הכתיבה הופקדו אורי אלון ויהונתן אינדורסקי ("אוטונומיות") והיא בוימה במיומנות ובעדינות על ידי אלון זינגמן ("המנצח"). הסדרה הכילה שתי עונות מצליחות ועונתה השלישית צולמה אך העלאתה לשידור לוטה בערפל נכון לכתיבת שורות אלה.

3. כפולים (2015 – )

סדרת מתח דרמטית בעלת שתי עונות שנקנתה על ידי חברת פוקס האמריקאית. את העונה הראשונה של הסדרה כתבה מריה פלדמן יחד עם עמית כהן ("תא גורדין") ואת העונה השניה כתבה פלדמן יחד עם ליאורה קמינצקי. את מלאכת הבימוי של שתי העונות הפקידו בידיו של עודד רסקין ("להיות איתה"). בעונה הראשונה אנו מתוודעים לחמישה אזרחים ישראלים שונים (ישי גולן, מגי אזרזר, אניה בוקשטיין, אורנה סלינג'ר ואנחל בונני) שתמונותיהם מפורסמות בכל מקום בתואנה כי הם מרגלים. הם נחשדים כי חטפו את שר ההגנה האיראני בעת ביקור למוסקבה שערכו. למרות הכחשותיהם הנמרצות, מועלים בתקשורת סרטונים שמטילים ספק בהכחשותיהם. לאט לאט מתגלה מידע נוסף לגביהם והקשר בינם לבין שאר האזרחים נחשף.

בעונה השנייה שלושה אזרחים (נטע ריסקין, יוסוף סוויד ומורן רוזנבלט) נחשדים בפיצוץ צינור נפט שנחנך יחד עם שגריר טורקיה. הפיצוץ הקטלני גרם לנפגעים רבים ושלושת החשודים הם היחידים שהוזמנו לאירוע אך לא היו חלק מהמפונים מהאסדה. כמו בעונה הקודמת, החלקים מתחילים להתבהר בכל פרק שמשודר עד הסוף בו הכל נפתר. בעונה זו חזרו דמויות מהעונה הקודמת: איתן קופל (מיקי לאון) החוקר מטעם השב"כ והמוסד ושון טילסון (אנחל בונני) הכפול מהעונה הקודמת. מדובר בשתי עונות מותחות במיוחד עם קצב מהיר וקאסט שחקנים מצוין. לאור הצלחתה בשתי העונות, מתוכננת עונה שלישית שאין עליה כמעט מידע. ידוע שהכותבות יהיו פלדמן וקמינצקי, ושיצטרפו אליה שחקני החיזוק איתן מנסורי ויונתן דואק.



2. פאודה (2015 – )

סדרת אקשן דרמטית שגרפה שבחים וזכתה לפרסים רבים. וב-2016 עשתה לנו כבוד ישראלי כשנרכשה על ידי נטפליקס. לסדרה שתי עונות והשלישית תעלה בסוף דצמבר הקרוב. הסדרה מגוללת את סיפורם של יחידת מסתערבים של השב"כ במאבקם במחבלים וטרוריסטים. מדובר בסדרה קצבית, מותחת ומלאת אדרנלין שכל פרק הוא הנאה גדולה. הסדרה מעלה חלק מרכזי מהמציאות היומיומית הלא נגמרת בה אנו חיים, קרי, המאבק בינינו לבין הפלסטינים. ישנה הסתכלות על שני הצדדים: המסתערבים, הטרוריסטים הפלשתינים וההתנגשות ביניהם.

משמעות השם פאודה בעברית הוא "בלגאן" והיא נכתבה ע"י אבי יששכרוף וליאור רז (שגם מגלם את התפקיד הראשי) על סמך חוויות משירותם הצבאי. בעונה הראשונה ישנה הכרות עם הנפשות הפעילות, בדגש על דורון, מפקד הצוות. דורון היה בעבר מפקד צוות ביחידת מסתערבים שהחליט לשים את העבר בצד ולהתפנות לחיי הנישואים עם גלי (נטע גרטי) ושני ילדיו. הוא מוחזר ליחידה לאחר שמוזרם מידע לפיו המחבל תאופיק חאמד הידוע בתור "הפנתר" בחיים. מכיוון שדורון היה האדם שכביכול חיסל אותו, הוא האדם למשימת המרדף אחריו.
בעונה הראשונה ישנה התמקדות במרדף אחר תאופיק בניסיון לחסלו לפני שיצא לפועל פיגוע גדול עליו השב"כ שמע. במהלך עונה זו עובר דורון תהפוכות רומנטיות ומתגרש מאשתו. בעונה השנייה נוספו דמויות חדשות ובמקביל חלק מהדמויות הוותיקות נרצחות. הפעם המאבק הוא באבו סיף-אל מקדסי. העונה השלישית עוד לוטה בערפל אך ידוע שתתרחש ברצועת עזה עם דמויות חדשות שיצטרפו.



1. הנערים (2019)

סדרת דרמה שהיא קו-פרודוקציה אמריקאית-ישראלית בת עשרה פרקים בהפקתה של HBO. הסדרה נוצרה על ידי שלושה יוצרים: חגי לוי ("בטיפול"), יוסף סידר ("הערת שוליים") ותאופיק אבו ואיל ("עטאש-צימאון"). הסדרה מביאה את האירועים של קיץ 2014 שהובילו לרציחתו של הנער הפלסטיני מוחמד אבו ח'דיר בידי חרדי ושני אחייניו. השלושה רצחו אותו כנקמה על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים: גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח ז"ל. הסדרה מתארת מה קרה בפועל לפני, אחרי ובמהלך הרצח. ישנה התעמקות בהליך החקירה של השב"כ עד מציאת האשמים תוך הצגת נקודת המבט של האשמים ומשפחותיהם ושל הנרצח ומשפחתו.

מדובר בסדרה מותחת ומעניינת שניסתה להעביר את אירועי קיץ 2014 כפי שקרו ושהובילו לרצח הנער הפלסטיני. ניכר שנעשה תחקיר מעמיק מצד הכותבים על מנת להגיע אל האמת הכואבת. ישנו מבט מעמיק אל דמותם של האשמים, בעיקר דמותו של אבישי. בחור חרדי, שמתחבט האם ללמוד בישיבה ומושפע מאוד מדודו המעורער בנפשו, יוסף חיים. הסדרה בנתה במדויק את אזור ההתרחשות ונעשה בה שימוש בקטעי ארכיון, שתרמו לאותנטיות. היא הכילה קאסט שחקנים מעולה והתגלו בה שחקנים חדשים שאני בטוחה שבעתיד נראה אותם בראשות אדם גבאי כאבישי שהיה פשוט מופלא.

ג'וני ערביד ורובא בלאל- עספור כהוריו של מוחמד היו מרגשים עד דמעות. ושלומי אלקבץ ששיחק את סימון החוקר מהשב"כ היה פשוט ליהוק מושלם. אלקבץ מוכר בעיקר מאחורי המצלמה כבמאי ותסריטאי ("שבעה") והוכיח שכישורי המשחק לא הועברו רק לאחותו רונית אלקבץ ז"ל. על הסדרה הייתה ביקורת חריפה על תכניה ונטען כי היא מסלפת עובדות ומוציאה את ישראל בצורה רעה ולא נכונה. בעיקר הייתה אכזבה גדולה בקרב הישראלים שציפו שהסדרה תעסוק במקרה החטיפה והרצח של שלושת הנערים. אך מי שצפה בסדרה הבין עד כמה היא מראה לעומק את הסכסוך והאיבה בין הצדדים המלובים בהסתות מלמעלה ועד כמה דווקא המערכת הביטחונית בישראל יוצאת כהוגנת וככזו שהופכת כל אבן כדי למצוא את החשודים ולהעמידם לדין.

לחלק הראשון של הכתבה: מקומות 6-10 >> לחצו כאן

מיכל ליבר רונן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
1הנערים סדרה שמשרתת את ארגוני הBDS ושלל הקמפיינים האנטי ישראלים הסדרה מציגה את ישראל בעור רע ונותנת לגיטימציה לעוכרי ישראל להכפיש את המדינה ולפגוע בתדמיתה. זאת הסדרה מספר אחת שלכם? הדירוג פוליטי ולא ענייני יוסף (35) | 08/12/2019 12:59:42
רלוונטי
חץ הנערים (עמוד סדרה)
חץ פאודה (עמוד סדרה)
חץ כפולים (עמוד סדרה)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט