חדשות טלוויזיה / סדרות

"אל תתעסקו עם חתולים": ביקורת סדרה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאז שיצאה בנטפליקס בחודש שעבר, הפכה סדרת הפשע אמיתי "אל תתעסקו עם חתולים" לתופעה תרבותית של ממש שמייצגת את הצדדים האפלים ביותר שהאינטרנט מוציא מאנשים. אביב עגיב עם ביקורת על סדרה שתותיר אתכם עם תחושת צמרמורת גם זמן רב לאחר הצפייה בה
בשנים האחרונות ענקיות הסטרימינג הביאו לחיינו תופעות ומושגים ששינו את כל מה שהכרנו וידענו על עולם הטלוויזיה והקולנוע. מושגים כמו בינג' ותקדימים כמו סרטי אוסקרים שמגיעים למסך הקטן ואז לקולנוע, הם רק חלק מהשינויים שחלו בעקבותיה. אך לצד כל אלה, נראה שאחת המהפכות המשמעותיים של ענקיות הסטרימינג בכלל ונטפליקס בפרט, הוא ז'אנר ה'טרו קריים'. אם בעבר סדרות מהז'אנר היו שמורות בעיקר לערוצי נישה בחברות הכבלים, הרי שבשנים האחרונות כמעט שאי אפשר לפספס אותן והן חמות כמו לחמניות ונמצאות בכל מקום. אחת לכמה זמן גם יוצאת סדרה שטורפת את כל הקלפים ומצליחה להפוך לשיחת היום. בחודש שעבר הגיעה "אל תתעסקו עם חתולים: המרדף אחר הרוצח מהאינטרנט"" שהספיקה להפוך מאז לתופעה תרבותית של ממש.

למרות שהשם של הסדרה מעניק לה קונוטציה של סרט פעולה קומי (ע"ע 'אל תתעסקו עם הזוהן") כדאי לשים כוכבית ולהזהיר את מי שעדיין לא צפה בה כי לא מדובר בדוקו רגיל. למעשה, מדובר בסדרה שנותנת ביטוי סוציולוגי ליצרים האפלים ביותר של בני האדם בעידן האינטרנט. במשך קצת יותר מ-3 שעות (3 פרקים – כל אחד שעה) גוללו יוצרי הסדרה מותחן בלשי אפל ועוכר שלווה שמגולמים בתוכו כל הרעות החולות של יקום האינטרנט והאנושות כולה. הייחודיות שלו היא הרפרנסים הרבים שנכנסו לחיינו לאורך השנים באבולוציה של הרשתות החברתיות. המהלך הזה נעשה במודע ומטרתו היא לתת לצופים את התחושה שגם הם חלק מהעלילה.

[*]

העלילה נפתחת כאשר גולש אלמוני מעלה לרשת סרטון שבמבט ראשון נראה חמוד למדי ומוצגים בו שני חתולים. תוך מספר דקות הסרטון מקבל תפנית מזעזעת ושני החתולים מוצאים את מותם בדרך מבעיתה. שני גולשים בשם דיאנה וג'ון – שהם למעשה גיבורי הדוקו, מחליטים לקחת את העסק כמה צעדים קדימה ולאתר את הרוצח השפל שמשחק איתם בחתול ועכבר. איך הם יעשו זאת? בכל האמצעים והדרכים שניתן העלות על הדעת: החל מצבע הקירות בדירה שבסרטון, לוגו קופסת הסיגריות ועד לרמזים שמתגלים מעבר לחלון שבחדר השינה. כל אלה יובילו אותם לאחת הדמויות המטורללות שנראו על המסך בשנים האחרונות. בהמשך הסדרה, כאשר מתבהרות כוונותיו האמיתיות של הרוצח שבהמשך עובר גם לרצוח בני אדם, הצופים מבינים שלא מדובר כאן בעוד סיפור על רוצח פסיכופת. למעשה, יש כאן פולחן אישיות בשילוב משחק של חתול ועכבר. הרוצח, שניתן בקלות להבין ששייך לדור האינטרנט, שואב השראות מדמויות של רוצחים סדרתיים ייחודיים שהפכו במרוצת השנים לאייקוניים, ונראה כי מטרתו להיות חלק מהם. יעידו על כך הסימנים והרמזים שהוא משאיר אחריו שהם חלק אינטגרלי במסע הדמים עד לסוף המפתיע שיגרום לכם לתפוס את הראש.



כדי להימנע מספוילרים לא נציין יותר מהשלב הזה. רק נבהיר שיוצרי הסדרה בחרו באופן מודע לא לשלב צילומים גרפיים בסרט ובמקום זה בחרו לתת נפח לעדויות והראיונות עם הבלשים וחוקרי המשטרה, שללא ספק מספקים עבודה אפקטיבית ומשאירים את הצופה עם תחושת צמרמורת גם ימים רבים לאחר הצפייה.

"אל תתעסקו עם חתולים" היא סדרה שמראה דה פקטו את הצד האפל של האינטרנט. היא לא מבקשת לחנך את הצופים או להפחיד אותם, אלא פשוט לתת ייצוג באופן הטוב ביותר לצד האפל והאמיתי של הדארק נט. חשבתם ששיימינג, פערים חברתיים או פריצות של האקרים הם הייצוג האפל ביותר של האינטרנט? הצחקתם אותם. אחרי שתצפו בסדרה הזו כל הדברים האלה ייראו לכם כמו סיור בלונה פארק.

הסדרה "אל תתעסקו עם חתולים" משודרת בנטפליקס. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט