חדשות טלוויזיה / סדרות

"אופוריה": ביקורת פרקי ספיישל

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
טרם הגעת העונה השנייה של סדרת הלהיט של HBO, קיבלנו שני פרקי ספיישל אינטימיים שממשיכים את הדפוס של כתיבה מעולה, פסקול נהדר וצילום מרהיב, רק כדי להרגיע את המעריצים ולהזכיר לנו למה "אופוריה" היא הטיפול הפסיכולוגי שכולנו צריכים
עד שתעלה העונה החדשה של הסדרה המצליחה "אופוריה" מבית HBO, שמבוססת על הסדרה הישראלית באותו שם, יוצרי הסדרה נותנים לנו שני פרקי ספיישל, שממשיכים את הדפוס של כתיבה מעולה, פסקול נהדר וצילום מרהיב, רק כדי להרגיע את המעריצים ולהזכיר לנו למה "אופוריה" היא הטיפול הפסיכולוגי שכולנו צריכים.

בניגוד לעונה הראשונה שכללה את חיי המסיבות הפרועים והנועזים של ילדי התיכון, שני פרקי הספיישל של שונים לחלוטין. הם שקטים ואינטימיים אבל מרגשים ונוגעים בכל הנקודות הנכונות. הפרקים מתמקדים כל אחד בדמות אחרת, רו וג'ולס, כשהן נותנות את נקודת המבט שלהן על אירועים שקרו במהלך העונה הראשונה.

רו- "Trouble Don't Last Always" - הפרק הוא דיאלוג בין הדמות של רו (זנדאיה המצוינת), לבין הספונסר שלה, עלי (קולמן דומינגו). אחרי מונטאז' חלומי שמראה מה יכול היה להיות אם רו וג'ולס אכן היו בורחות יחד בסוף עונה 1, אנחנו עוברים לדיינר שבהמשך הפרק מצולם מכל זווית אפשרית ועושה שימוש נהדר בצילום דרך החלונות. זה חרוש אבל זה יפה.

[*]

הקרדיט בפרק הזה לגמרי מגיע לצמד השחקנים, אחרי הכל העלילה לא באמת מתקדמת למקום מסוים וכמה אפשר לראות את אותם שוטים יפים דרך החלון, אבל הם מבצעים את הדיאלוגים הארוכים בצורה שמרגישה הכי טבעית והכי אמיתית. הם נוגעים במציאות באופן שהעונה הראשונה של "אופוריה" מעולם לא עשתה ומנהלים שיחה על אלוהים והתמכרות בצורה הכי בוגרת ורגועה שיש וזה בהחלט מראה את הכוח של השניים ביכולתם לסחוב פרק שבקלות יכול היה להיות משעמם ורפטטיבי.

ג'ולס - "Fuck anyone who's not a sea blobֻ" - הפרק נפתח באחד הסיקוונסים הכי יפים בתולדות הסדרה, שגם ככה מפתיעה בכל פעם בשוט יפהפה אחר, אקסטרים קלוז אפ על העין של ג'ולס בזמן שסצנות מעונה 1 חולפות מול עיניה. ג'ולס תמיד הייתה אחת הדמויות המעניינות והצבעוניות בעיניי. בסופו של דבר היא מהווה ייצוג לקהל שלא זוכה למספיק ממנו על המסך ולמרות ששמענו חלק קטן מהסיפור שלה, היא תמיד הייתה דמות שקיבלה את הפעולות של דמויות אחרות, מבלי שנבין באמת מה עובר במוחה. הפרק נותן לנו חלון לעולם של ג'ולס דרך פגישה שלה אצל הפסיכולוגית: הצד שלה בקשר עם רו והדרך בה היא רואה את הדברים, הפחדים שלה, התחושות שלה, מה היא בכלל חושבת על עצמה ומערכת היחסים שלה עם אמה, שמשליכה כמובן על הקשר שלה עם רו. אין ספק שאחרי הפרק הזה ההבנה שלנו את הדמות הזו שונה לחלוטין.



אחת העובדות הכי מרתקות שהופכות את הפרק לאפילו מדהים יותר, זו העובדה שהאנטר שייפר כתבה את הפרק והייתה שותפה ביצירה שלו. כשחקנית ההתמסרות שלה לדמות כל כך מדהימה עד שלעתים הגבול בין ג'ולס להאנטר מטשטש והכתיבה הכה אמיתית שלה על מי שהיא במציאות והאופן שבו זה משיק לדמותה של ג'ולס פשוט מדהימה. המונולוג שלה על הדרך שבה היא חושבת על מיניות ונשיות, הוא אחד העוצמתיים בתולדות הסדרה.

במקום לעשות את הדבר הברור וליצור עלילה חדשה, היוצר סם לוינסון העניק לנו שני פרקים שלא מקדמים את העלילה יותר מדי, אך מאפשרים לנו לקבל זווית חדשה על אירועים שכבר ראינו ולהבין פרטים על הדמויות שטרם ידענו עד היום. ראינו אותן במצבים הכי פתוחים הכי פגיעים והכי אמיתיים. קיבלנו שני טיפולים אצל הפסיכולוג באורך 40 דקות כל אחד שמספרים לנו על עצמנו ועל העולם שנקרא "אופוריה" יותר משחשבנו שאנחנו יכולים לקבל.

פרקי הספיישל של "אופוריה" זמינים לצפייה ב-HOT VOD וב-Yes Vod. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
ליטן לשינר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט