חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: "תמונות מחיי נישואין" מגיעה לוונציה והעונות החדשות של 'כאן'

מדור שובר מסך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור חדשות הטלוויזיה של דניאל עמיר: העיבוד המצופה של חגי לוי לסדרה ולסרט הקלאסיים של אינגמר ברגמן מתקבל לפסטיבל ונציה, כאן 11 מציג עונות חדשות ל"בואו לאכול איתי", "טיול אחרי צבא" ו"סליחה על השאלה" והסדרה הקומית עטורת הפרסים "Hacks" מגיעה לישראל
"תמונות מחיי נישואין" בבכורה בפסטיבל ונציה

רק בשבוע שעבר עדכנו אתכם על הטריילר הראשון לעיבוד החדש של היוצר הישראלי חגי לוי ("בטיפול", "הנערים") לקלאסיקה המודרנית של אינגמר ברגמן מ-1973, "תמונות מחיי נישואין", וכבר יש לנו לא רק תאריך יציאה, אלא גם שיא נוצץ להצמיד אליו: התוכנית תוצג בבכורה עולמית במסגרת הרשמית של פסטיבל ונציה, שיערך בין התאריכים ה-1 עד ה-11 בספטמבר. משום שסדרות טלוויזיה הנבחרות להקרין במסגרת הרשמית של פסטיבל ונציה הן מקרה נדיר, לוי יצטרף למספר מועט של יוצרים ברי מזל שעשו זאת בעבר, דוגמת טוד היינס ("קרול", "אני לא שם") עם סדרתו "מילדרד פירס" ופאולו סורנטינו עם יצירתו הנודעת "האפיפיור הצעיר".

לוי חוזר לסדרת הטלוויזיה השוודית של אינגמר ברגמן (ולאחר מכן סרט, שזכה בפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר) בכיכובם של ליב אולמן וארלנד יוזפסון, שפירקה את מונחי האהבה, השנאה, נישואין וגירושין דרך סיפורם של עורכת דין המתמחה בגירושין לבין פסיכולוג על סף משבר בזוגיות. כעת מלהק לוי את השחקנים ההוליוודים אוסקר אייזיק ("בתוך לואין דיויס") וג'סיקה צ'סטיין ("העזרה") לתפקידים הראשיים, בפרוייקט שאליו נכנס כבר לפני כשמונה שנים, אז פנתה אליו משפחת ברגמן לעבד את הסדרה אך מפאת הלו"ז הצפוף שלו, התפנה לכך רק השנה. לוי כתב את התסריט ל-5 פרקי הסדרה וביים אותם, ושיתף פעולה גם בהפקתה עם רשת הכבלים HBO שבה יצר את העיבוד האמריקאי ל"בטיפול" ואת הסדרה "הנערים".

"אני מאוד נרגש ושמח לערוך את הקרנת הבכורה של 'תמונות מחיי נישואין' בפסטיבל ונציה", אמר לוי, "התייחסתי למיני-סדרה הזו כפרויקט קולנועי והיה לי חשוב להקרין אותה בפסטיבל קולנוע, ובייחוד בוונציה – איטליה היא מקור משפחתי והיא תמיד מולדת שנייה בשבילי. הסדרה המקורית של ברגמן, שבקרוב ימלאו לה 50, היא היצירה שהשפיעה עליי יותר מכל עבודת אמנות כלשהי. צפיתי בה בפעם הראשונה במקרה, בגיל 18 בטלוויזיה הישראלית – בחור צעיר ודתי מקיבוץ קטן שלא ידע כלום, לא על קולנוע ולא על מערכות יחסים. ועדיין, אני זוכר אותי אומר לעצמי: אז זוהי אמנות, ככה זה נראה. לקח לי הרבה שנים להעז ולהיענות לפנייתה של משפחת ברגמן ולעבד מחדש את היצירה הזו".



עונות חדשות בכאן 11 ל"טיול אחרי צבא", "בואו לאכול איתי" ו"סליחה על השאלה" עכשיו כשהמרענן הרשמי של הקיץ החל – העונה השלישית של "קופה ראשית" – הגיע הזמן להתפנות לכמה מהטייטלים האהובים של "כאן 11" שמתחדשים גם הם בעונות חדשות. נתחיל עם הצמד חמד גל תורן ופבלו רוזנברג, שכבר חרשו לא מעט יעדי טיסה הפופולריים על יוצאי הצבא הצעירים – מהודו הפסטורלית והפראית כאחד ועד יפן. גל ופבלו צחקו, נבהלו וניגנו למרגלות כל נוף שנפרש מולם. אבל מה עושים כשטיסות אין כל כך בשפע, ואריאנטים נקראים ע"ש יעד הטיול המוכר ביותר שלך והעולם כולו סגור? זוהי נקודת הפתיחה של "טיול אחרי צבא – סובב ישראל". העונה הרביעית של התוכנית, שנולדה מהגעגועים של הצמד אחד לשני, הרצון לצבור עוד חוויות משותפות, ובעיקר ההבנה שהנופים והאנשים המסקרנים ביותר בעולם נמצאים ממש פה. את כל הטיול מסביב לגבולותיה של המדינה ערכו גל ופבלו בקרוואן ממונע, שהיה, הלכה למעשה, ביתם במהלך המסע - הם התניידו, חיו, נהגו ובישלו בו.

בעונה החדשה "הגבול" הוא הסיפור. מסלול הטיול נמתח לאורך גבולותיה הפיזיים של המדינה, מראש הנקרה בצפון ועד מפרץ אילת בדרום; ממסלולים שהצופים יכולים לזהות ישירות (מדרונות צוק מנרה, המפלים הלבנים בעמק המעיינות, לדוגמה) ועד למקומות ואתרים אסורים לביקורים אזרחיים (דיר חיג'לה-ארץ המנזרים, סיור במנהרת חיזבאללה). עם זאת, גם הגבולות האישיים של השניים יבחנו מקרוב, כשיפגשו אנשים בלתי שגרתיים (דרוזים היפסטרים, מתבודדים בערבה, בוקרים בגולן, קהילות של פליטים וצעירים שחיים על גלגלים) ויעברו חוויות אקסטרים וקולינריה (פיצוץ מוקשים, חקר מערות, ליקוט ובישול אלכוהול).

[*]

("טיול אחרי צבא". צילום: מיכה לובטון)

ומכאן לעונה החמישית (!) של תוכנית המתבוננת בחוויות אקסטרים מעט שונות – לארח ולבשל לחמישה אנשים זרים לחלוטין, ולחכות למוצא פיהם לגבי איכות האוכל. אני מדבר כמובן על "בואו לאכול איתי", הגרסה הישראלית ללהיט הבריטי "Come Dine With Me ", המשודר ב- 4 Channel כבר למעלה מ -40 עונות ושנמכר לעשרות מדינות ברחבי העולם. על פניו מדובר בפורמט שמעמיד את משתתפיו בתחרות בין זה לזה, כאשר המארח הזוכה (מתוך חמש ארוחות ערב) יצא לחופשה קולינרית באירופה – אך בפועל, "בואו לאכול איתי" הוא על הדמויות המגוונות והכלל-ישראליות שפוקדות אחת את ביתה של השנייה, ומעבירות ביקורת על הכל – מעיצוב הבית ועד אורח חיי המארח ואמונתו, פעילויותיו ודעותיו. גם העונה תאפשר התוכנית התבוננות והצצה על החברה הישראלית באופן קומי, אותנטי וחשוף (בייחוד בשל הקריינות העוקצנית של שי אביבי), ותעלה מגוון נושאים מעוררי מחלוקת מנקודת מבטם של המשתתפים, ביניהם: איך מתמודדת משתתפת מדרום ת"א עם האשמה של גזענות, מה בני ציפר מספר על מערכת היחסים שלו עם משפחת נתניהו, ולמה אחד המשתתפים מסרב לוותר על חיי הרווקות.
ואם לצטט את "מונטי פייתון", ועכשיו למשהו שונה לגמרי: הפורמט "You can't ask that" של רשת ABC האוסטרלית זכה לפני 4 שנים בפרס Rose d'Or בקטגוריית תכנית הדוקו-ריאליטי הטובה ביותר – מאז קנו את הפורמט כ-30 מדינות ברחבי העולם. אצלנו קוראים לזה "סליחה על השאלה", וההד הציבורי שהתוכנית עוררה – ומקהלת אוהדיה – גדולים לא פחות ממקבילתה האוסטרלית. כעת היא חוזרת לעונה שלישית, וכמו תמיד, התוכנית תציג קבוצה מסוימת המתמודדת עם ביקורת, סטיגמות ושיפוטיות מהסביבה. השייכים לקבוצה זו עונים בפתיחות על שאלות שהופנו אליהם מהציבור הרחב, דרך עמוד הפייסבוק של כאן. אין מדובר בשאלות "פוליטקלי קורקט", אלא בכאלו שכל אחד מאיתנו היה רוצה לשאול אך מעולם לא העז, או שפשוט לא ניתנה לו ההזדמנות לשאול. פרקיה הראשונים של העונה יעסקו בחירשים, בהורים למתאבדים, בחרדים, באנשים שחיו ברחוב ובאנשים שהתאלמנו.

"טיול אחרי צבא – סובב ישראל" תשודר בכאן 11 החל מה-27.7, בימי שלישי בשעה 21:00; "בואו לאכול איתי" - עונה 5 תשודר החל מה-1 באוגוסט, בימים ראשון עד חמישי, בשעה 22:00; ו-"סליחה על השאלה" תשודר מה-2 באוגוסט, בכל יום שלישי, בשעה 22:10.

המועמדת לאמי "Hacks" מגיעה לישראל

בין שלל הסדרות הנודעות שכיכבו שבוע שעבר בהכרזת המועמדויות לטקס פרסי האמי הקרב, בצבץ שם מוזר לא פעם – "Hacks", שזכתה ללא פחות מ-15 מועמדויות, כולל הסדרה הקומית הטובה ביותר, שחקנית ראשית בסדרה קומית (ג'ין סמארט) ושחקנית ושחקן משנה בסדרה קומית (האנה איינבידר וקארל קלמונס הופקינס).

"Hacks" היא דרמה קומית מבית "HBO Max" מהכותבים של "ברוד סיטי" אודות דברה ואנס (ג'ין סמארט), דיוות קומדיה ותיקה המופיעה בלאס וגאס ונמצאת בדמדומי הקריירה שלה. בניסיון להציל את כוכבה הדועך, היא נאלצת לשים את האגו בצד ובלית ברירה להתחיל לעבוד עם אווה (האנה איינבינדר, אחייניתו של פול ניומן), כותבת צעירה שתקרית פומבית מביכה הפכה אותה למנודה בתעשייה. אט אט נרקם בין השתיים קשר מורכב ורצוף עליות וירידות, לכל אחת מהן מטענים ועניינים, שלא יעשו חיים קלים אחת לשנייה.

עבור השחקנית זוכת האמי ג'ין סמארט, זוהי תחיית קריירה של ממש. יחד עם הסדרות המהוללות "השומרים" ו"הסודות של איסטאון", השחקנית הוותיקה בת ה-70 – שכיכבה שנים בפרוייקטים הכי גדולים (מ-"24" ועד "פארגו"), אך תמיד נשארה מתחת לרדאר – הופכת לשם ששגור בפיהם של אמריקאים רבים בזכות הסדרה. איפה עונה 2, אתם שואלים? כבר בדרך.

HACKS תהיה זמינה במלואה החל מה-15/08 ב- yes VOD, והחל מה-22.8, ימי ראשון ב-20:45 ב-HOT3 (2 פרקים ברצף) וכל הפרקים בבכורה החל מה-15.8 ב-HOT VOD וב-NEXT TV.

דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט