חדשות טלוויזיה / סדרות

"מתה לאהוב": ביקורת סרט נטפליקס

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
עיתונאית פוגשת את הנפש התאומה שלה באפליקציית היכרויות ומחליטה לטוס אליו לחג המולד ולהפתיע אותו, אך מגלה הפתעה אחרת לה לא ציפתה. יעל מאורר בביקורת על קומדיה רומנטית/סרט חג מולד עם רגעים חביבים שנופלת בפח שטמנה לעצמה
"מתה לאהוב", או בשמו המקורי "Love Hard" , מתייחס בשמו לסרט "Die Hard" ("מת לחיות"), סרט הפעולה האולטימטיבי בכיכוב ברוס וויליס, שגיבורת הסרט טוענת שהוא "סרט חג המולד הטוב ביותר". הבדיחה הפנימית הזאת מככבת בסרט כדרך להראות את צורת החשיבה הלא שגרתית של הגיבורה, נטלי, עיתונאית מלוס-אנג'לס שכותבת על הדייטים הכושלים שלה (נינה דוברב, "יומני הערפד") ומחפשת, כמובן, אהבת אמת.

זוהי נקודת הפתיחה של אינספור קומדיות רומנטיות, טובות יותר ופחות. "מתה לאהוב" מנסה לעשות משהו קצת אחר. הוא מחבר את שני הז'אנרים הפופולריים, סרטי חג מולד דביקים וסנטימנטליים וקומדיות רומנטיות עם סוף טוב, לסרט אחד שאמור לספק את ה"פיל גוד" המצופה ולהשאיר את הצופים עם חיוך טיפשי על פניהם ודמעה בזווית העין.

[*]

יש רגעים שבהם הסרט מצליח לספק את הסחורה הזאת, אבל ההסתבכות העלילתית כמו גם כמה סצנות קרינג'יות במיוחד מונעות ממנו להיות קומדיה רומנטית מחממת לב עטופה בסרט חג מולד מתוק. הבמאי הרנן חימנס (שסרטו "עלינו" היה נציג קוסטה ריקה לאוסקר לסרט),שהוא גם שחקן וסטנדאפיסט, מצליח לספק רגעים קומיים נחמדים וקומדיה פיזית מוצלחת, אבל משהו הולך לאיבוד בדרך.

בפתיחה המוצלחת של הסרט אנו רואים את נטלי במקום עבודתה, ובשלל דייטים מהגיהינום, עד לרגע בו היא פוגשת את נסיך החלומות הווירטואלי, ג'וש (ג'ימי או. יאנג), המתגורר בעיירה ציורית ליד ניו-יורק. התיאור של התקרבותם של שני הזרים המוחלטים דרך אהבה משותפת לסרטים וקריאת ספר ילדות אהוב על שניהם משכנע ואפילו מרגש. אבל אז הופך הסרט לקומדיית טעויות, שבמהלכו נוסעת נטלי לפגוש את נסיך חלומותיה רק כדי לגלות שהוא לא מי שהיא חושבת. מסתבר שנסיך החלומות בפרופיל הווירטואלי דווקא קיים אבל הוא לא ג'וש, אלא טאג (דארן בארנט), מודל הגבריות המחוספסת שהוא כל מה שג'וש איננו. ג'וש מבטיח לנטלי שיעזור לה לכבוש את ליבו של טאג בתמורה לכך שתעמיד פנים שהיא חברתו במהלך חופשת החג. מה כבר יכול להסתבך? ובכן, הכול.

מסתבר שלא רק ג'וש מעמיד פנים שהוא מישהו אחר. גם נטלי, הרוצה לכבוש את לבו של טאג, מעמידה פנים שהיא אשת טבע, חובבת טיפוס על קירות והרים, ואוכלת בשר, כל מה שהיא לא. במפגש שלה עם טאג היא גם צריכה להעמיד פנים שהיא אוהבת את הספר "וולדן" של ת'ורו, הוגה אמריקני ידוע שספרו מתאר את ההתבודדות שלו באגם וולדן, סמל להתחברות עם הטבע. נטלי היא בחורה עירונית המתעבת כל מה שת'ורו מסמל. טאג, לעומת זאת, מכיר את הספר בעל פה ומצטט ממנו: "במקום אהבה, במקום כסף, במקום תהילה, תנו לי אמת". זהו רגע אירוני בסרט שעוסק כולו בזיופים, שקרים ואי אמירת האמת, לעצמך ולאחרים. חבל שאין בסרט יותר רגעים כאלה.

לעומת זאת, יש בסרט כמה רגעים תמוהים בלשון המעטה. כדי לסמן שג'וש אינו הגבר הטיפוסי, למשל, הוא עוסק ביצירת נרות ריחניים לגברים בלבד. כן. זה מוזר כמו שזה נשמע ויותר מכך - הנר שעליו גאוותו משחזר את הריח הטיפוסי של סבו המת. הסרט גם מנסה מאוד להיות מודע ולכן בסצנת שירת מזמורי חג המולד המשפחתית, שרים נטלי וג'וש את הדואט הנודע "בייבי קר בחוץ" בשינוי מילים שיהפכו אותו ל"פחות מעודד אונס" בלשונה של נטלי. אותה נטלי לא בחלה בשירת קריוקי סקסית בבר על מנת לצוד את הבחור בו היא מעוניינת. כנראה שהפמיניזם שלה מאותגר, בלשון המעטה.

קומדיות רומנטיות קמות ונופלות על הכימיה בין הנאהבים. צמד הנאהבים הפוטנציאלים בסרט הזה, נטלי וג'וש, לא מצליחים לייצר כימיה כזאת. נינה דוברב וג'ימי או. יאנג חביבים מאוד ומספקים רגעים קומיים נחמדים, אבל קשה לראות אותם כזוג רומנטי. מקסימום כזוג ידידים שעושים שטויות ביחד, וגם זה בקושי. יאנג אמור להיות גבר בן 30, אך הוא נראה כנער בן 17. לכן הסוף הטוב של הסרט נדמה די מופרך. הוא אמנם יפה, במיוחד בגלל האזכור של 'סרט חג המולד' האחר שמככב בסרט, "אהבה זה כל הסיפור", אבל לא בדיוק משכנע לאחר כל ההתרחשויות לפניו. "מתה לאהוב" הוא סרט חביב ומתאים לימי החורף שמבוששים להגיע. אבל יש בו ניצוצות של משהו אחר וחבל שהם לא הפכו לזיקוקי דינור של ממש.

הסרט "מתה לאהוב" משודר בנטפליקס. לביקורות סרטים נוספות >> לחצו כאן
יעל מאורר אליאב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
1היתי בטוחה שהוא ירשום לה שהוא הומו בסוף.... אחרת למה היא היתה צריכה לומר לו"תיהיה מי שאתה" בלה בלה (18) | 05/05/2022 07:03:59
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט