חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: המיני סדרה לפי "טייגר קינג" והסרט של "10 אחוז"

מדור שובר מסך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור חדשות הטלוויזיה של דניאל עמיר: סדרת הלהיט של נטפליקס "טייגר קינג" תהפוך למיני סדרה בכוכבה של קייט מקינון; הקומיקאי הידוע לשמצה ביל קוסבי בסדרה דוקומנטרית חדשה על אודותיו; עונה חדשה ל"שערורייה בריטית למדי" בכיכובה של קלייר פוי; הסדרה הצרפתית "10 אחוז" תמשיך בסרט טלוויזיה ועונה חמישית; פרידה מהקומיקאי לואי אנדרסון
"טייגר קינג" הופכת למיני סדרה

אחד הלהיטים הזכורים ביותר של תקופת הסגר הממושכת, "טייגר קינג" (שעונתה השנייה עלתה לפני מספר חודשים לנטפליקס), מקבלת ספין חדש – הפעם מהוליווד. המיני-דרמה החדשה מבית שירות הסטרימינג Peacock, "ג'ו נגד קרול", מעבדת למסך הקטן (ע"פ "טייגר קינג" ופודקאסט ה-"True crime" המצליח, "Over My Dead Body") את סיפורם האמיתי של מגדלי ו"אוהבי" החיות ג'ו אקזוטיק וקרול באסקין.

במיני סדרה באסקין (כוכבת "סאטרדיי נייט לייב" הוותיקה קייט מקינון) לומדת כי אקזוטיק (ג'ון קמרון מיטשל; "הדוויג והשארית העצבנית") מגדל ומרביע חתולים גדולים בשביל הונו האישי, היא שמה לעצמה למטרה לסגור את גן החיות הפרטי והמשגשג שלו. אקזוטיק לא נותר חייב, והאדם הביזארי מתחיל לחפור בעברה המפוקפק של באסקין (כולל היעלמותו המסתורית של בעלה לשעבר דון לואיס – דיויד וונהאם מ-"שר הטבעות" – והשמועות על המעורבות של כמה טיגריסים בכך) ולא מוותר על דרכו לחשיפת הצביעות של באסקין. עד כמה קל יהיה לקבל עיבוד רציני לסיפור שעבר כבר כל פרודיה? אי אפשר לדעת – אבל עם חומר שכזה בתור בסיס, אין ספק שלפחות יהיה מעניין.

"ג'ו נגד קרול" תעלה לשירות “Peacock” (שלא זמין בארץ) ב-3.3.



הסדרה התיעודית על ביל קוסבי

אחד מסיפוריו הגדולים של גל ה-"מי טו" הוא סיפור נפילתו מתהילת עולם של ביל קוסבי, הקומיקאי האפרו-אמריקאי פורץ הדרך, שכיכב בשנות ה-80 ב"משפחת קוסבי", והתגלה כאנס סדרתי, ששחר לתקוף כל לילה בבר אחר. קוסבי עצמו הורשע בגין תקיפה מינית ב-2018, אך ביוני האחרון, זוכה קוסבי מאשמה על בסיס עדותו הלא קבילה והקומיקאי בן ה-84 השתחרר. וכעת, נותרת השאלה איך להתייחס לאותו קוסבי – אייקון תרבות שהוביל מהפכה חינוכית, ייצוגית וקומית בארה"ב השמרנית? או שמא כטורף מיני מורשע, שגלגלי הצדק עשו איתו חסד גדול מדי?

"חייבים לדבר על קוסבי" ("We Need to Talk About Cosby"), סדרה תיעודית חדשה ומדוברת בת 4 פרקים מבית SHOWTIME, שמוקרנת בימים אלו בפסטיבל סאנדנס מנסה לענות על השאלה הבעייתית הזו. הקומיקאי והיוצר זוכה האמי, וו. קמאו בל (United Shades of America”"), יוצא בסדרה זו למסע בין עשרות קטעי ארכיון של קוסבי מ-5 עשורי פעילות, ראיונות עם שותפים וחברים לעבודתו מול עדויות מקורבנותיו הרבות כדי לחזור ולשאול אותנו את השאלה עתיקת היומין: האם אפשר להבדיל אמן מעבודתו? ומה בחירתנו כעת – להוקיע או להנציח? תשובה חד משמעית לא תהיה כאן ככל הנראה, אבל מחקר מעמיק לתוך נפשו הפושעת של כוכב תרבות דווקא כן יהיה.

"חייבים לדבר על קוסבי" תשודר בערוץ yes דוקו וב- STINGTV בצמוד לשידור בארה"ב.

[*] ומה עוד מחכה ב-yes החודש? סרטי וסדרות דוקו-מוזיקה חדשים – ביניהם "שלום", תיעודה האינטימי של ענת גורן את שלום חנוך במשך שנתיים (בכורה ב-yesVOD וב-STINGTV - כל פרקי הסדרה, החל מיום חמישי ה-3.2, בשעה 21:00) ו"טינה", המועמד הטרי לאמי שמתבונן לתוך הקריירה הארוכה והחיים הפתלתלים שעברה טינה טרנר (בכורה ביום שלישי, 1.2, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV); סדרות חדשות – כדוגמת סדרת המתח הישראלית "ילדים ביער", מבית היוצר ובכיכובה של דלית קהן (החל מה-10/02 ב-yes VOD ובימי ה' בשעה 22:00 ב- yes TV ACTION וב- STINGTV); ועונות 1 -5, והעונה השישית החדשה, של "בשירות החוק" (החל מה-16/02 בבינג' ב-yes VOD).

קלייר פוי תככב ב"שערורייה בריטית למדי"

נראה כי לקלייר פוי זורם דם כחול בעורקיה – השחקנית הבריטית בת ה-37 הספיקה כבר לגלם בקריירה בת העשור שלה שתי חברות נודעות ביותר במשפחת המלוכה האנגלית: אן בולין, אשתו השנייה של הנרי השמיני הנודע לשמצה בסדרה "וולף הול" ותפקידה הנודע ביותר - המלכה אליזבת' השנייה, בשתי עונותיה הראשונות של הדרמה המצליחה של נטפליקס "הכתר". כעת פוי יכולה להוסיף עוד דמות מלכותית פומפוזית לרשימה: "שערורייה בריטית למדי" היא עונתה השנייה של האנתולוגיה "שערורייה אנגלית למדי".

בעוד עונתה הראשונה עסקה בפרשת המין של ג'רמי ת'ורפ (יו גרנט), מנהיג מפלגת הלייבור בשנות ה-70, "שערורייה בריטית למדי" בוחנת את סיפור הגירושין המתוקשר והמלוכלך של מרגרט קמפבל (פוי) ואיאן קמפבל (פול בטאני; "וונדה-ויז'ן"), הדוכס ה-11 של ארגיל, בראשית שנות ה-60. הגירושים הצבעוניים הולידו, כמו שנהוג בבריטניה, התעוררות תקשורתית ושמועות מיניות מוגזמות שנקשרו לשמה של קמפבל. במבט לאחור, ה"פרנזי" התקשורתי והשמועות היו קשורים לא פחות ליחסה המיזוגני והמעמדי של בריטניה לנשים, בייחוד בשנים שלאחר מלה"ע ה-2, ועם זאת – למרות היותה של הסדרה ביקורתית על היחס הנ"ל שנמשך עד היום – היא לא מציירת את קמפבל כדמות "הירואית", שפועלת למען כל הנשים, אלא בעיקר בשביל צרכיה הפרטיים. כך יוצרת כותבת הסדרה שרה פלפס ("תקוות גדולות") דמות אמביוולנטית, שמייצגת עבורנו את הקושי החברתי בקהילה הבריטית.

העונה השנייה תשודר החל מה-20.1 ב HOT VOD וב NEXT TVוביום שבת, ה-22.1 בשעה 21:00 ב HOT HBO (שלושה פרקים ברצף). העונה הראשונה תשודר החל מה-20.1 ב-HOT VOD וב-NEXT TV וביום שישי ה-21.1 בשעה 21:00 ב-HOT HBO (שלושה פרקים ברצף).

[*]

ומה עוד מצפה ב-HOT החודש? העונה הרביעית והאחרונה של דרמת המתח "להרוג את איב" מבית היוצר של פיבי וולר ברידג' (החל מה-28.2, ימי שני ב-23:00 ב ,HOT HBO ב HOT VOD וב(NEXT TV ; המיני-סדרה המדוברת מבית "הולו","המורה" ("A Teacher"), העוקבת אחר ההשלכות החברתיות של מערכת יחסים בין מורה לספרות בתיכון (קייט מארה; "בית הקלפים") לבין תלמידה (ניק רובינסון; "עוזרת בית") בן ה-18 (החל מה-6.2, ימי ראשון ב-20:45 ב HOT3 וכל הפרקים ב HOT VOD וב NEXT TV).
"10 אחוז" חוזרת בסרט

בין "משחקי הדיונון" ל"בית הנייר", צצה קומדיה צרפתית קטנה וחכמה שהפכה ללהיט – "10 אחוז", שעוקבת אחר שגרת יומם המתוחה והעמוסה של סוכנות ייצוג שחקנים, "ASK", בעודם מנסים לתחזק את מה שנשאר מחייהם הפרטיים. מאז עלייתה של הסדרה ב-2015, היא הספיקה לרוץ במשך 4 עונות, לזכות בפרס האמי הבינלאומי, לקבל רימייק טורקי (שהורידו את התמות הגאות של התוכנית) ולחכות לרימייקים בריטיים (שכבר צולם בהפקת "אמזון" והגביר את ההומור השחור כמיטב המסורת הבריטית), אינדונזיים, איטלקיים ודרום קוריאניים.

בין לבין, הספיקה להודיע יוצרת הסדרה ניקול מרסייה כי עונתה הרביעית של התוכנית לא תהיה האחרונה שלה, וכי סרט טלוויזיה בן 90 דקות ועונה חמישית נמצאים כבר בדרך. כעת, מפיק התוכנית מישל פלר מעדכן על ההתפחויות הדרמטיות בעיבוד החצי-קולנועי לסדרה של מרסייה – "הסרט ייפתח בניו-יורק עם אנדראה (קמיל קוטין) ואז יחזור לצרפת – זה מעניין אותנו לבחון את נקודת המבט האמריקאית על צילומים בצרפת. יהיה צבעוני".

פרידה מגיבור טלוויזיה

לואי אנדרסון, הקומיקאי והשחקן, נפטר בגיל 68 מסיבוכי לימפומה. מאדם סנדלר עד ויולה דייויס וגילברט גודפריד, מאות הספדים נכתבו לזכר הקומיקאי ברחבי האינטרנט, אך מי היה לואי אנדרסון? כסטאנדפיסט צעיר בלוס אנג'לס של שנות ה-80, אנדרסון החל לבנות לעצמו שם ארצי באמצעות הופעות אורח ב-"טונייט שואו" של ג'וני קרסון, סרטי קאלט כמו "שמתי ברז למורה" ו"מגלה את אמריקה", אך פריצתו הגדולה ביותר הגיעה עם תוכנית האנימציה שביסס על ילדותו כילד עם עודף משקל, אח ל-9, בן לאם אוהבת ואב עם הלם קרב, "החיים עם לואי", שהפכה לא רק ללהיט מקומי (התוכנית זיכתה את אנדרסון פעמיים ברצף באמי על הופעתו בה), אלא לקאלט בינלאומי.

התהילה הובילה את אנדרסון ליצור סיטקום בשר ודם, "The Louie Show", אך זה בוטל אחר שישה פרקים בלבד. אנדרסון חזר לאור הזרקורים עם ליהוקו למנחה השעשועון המיתולוגי "Family Feud", ותפקידו המדובר בקומדיה מבית FX "הליצן העצוב" ("Baskets"), בה שיחק דווקא את אמן של זאק גלפאיניקיס בתפקיד כפול כתאומים עם זיקה למקצוע הליצנות. תפקידו הביזארי של אנדרסון בתוכנית העמיד אותו לשלוש מועמדויות ברצף לפרס שחקן המשנה הטוב ביותר בקומדיה בפרס האמי, כשבראשונה זכה.

[*]
דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט