חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: פרידה מאמו של ג'ורג' ו"חזרות" לא חוזרת

מדור שובר מסך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור חדשות הטלוויזיה של דניאל עמיר: הלכה לעולמה אסטל האריס שגילמה את אמו של ג'ורג' ב"סיינפלד", נועה קולר פורשת מהפקת "חזרות" ואיתה נגוז החלום לעונה שנייה; פניווייז הליצן הרצחני והארכי-פושע 'הפינגווין' מהגרסה החדשה והמוצלחת של באטמן מגיעים לסדרות חדשות ב-HBO Max; וגם: הסיפור שמאחורי "הסנדק" הופך לסדרה והסדרה מדוברת של רמה בורשטיין
אסטל האריס ("סיינפלד") הלכה לעולמה

שנתיים לאחר שהלך לעולמו ג'רי סטילר, שגילם את אביו של ג'ורג' בסדרה "סיינפלד", הלכה לעולמה בגיל 93 גם אסטל האריס שגילמה את אמו אסטל שמתערבת יתר על המידה בחייו ופוצחת בוויכוחים קטנוניים וקורעים מצחוק עם אביו. בין תפקידיה המוכרים הנוספים: אשת תפוח אדמה בסרטי "צעצוע סל סיפור", דיבוב בסרט "מרד החיות" ותפקידי אורח בסדרות "נשואים פלוס", "תרגיע", "פיוצ'רמה", "איש משפחה" ועוד. ג'ייסון אלכסנדר שגילם את בנה ג'ורג' ספד לה: "היה לי תענוג ענק לשחק איתך. אני מעריץ אותך ושולח אהבה למשפחתך" .

[*]

לא חוזרים ל"חזרות"

יותר משנה לאחר שהסתיימה בהצלחה מסחרית וביקורתית רבה וקיבלה הבטחה כמעט מיידית לעונה שנייה – ריצתה של "חזרות" מסתיימת: בראיון לכתב "ידיעות אחרונות" רז שכניק, חשף מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי "כאן" אלדד קובלנץ כי "חזרות" לא תחודש לעונה שנייה; "להבנתי, נועה קולר פרשה מהפרויקט", אמר קובלנץ, "לפי המידע שבידיי היא החליטה שלא לכתוב עוד עונה לסדרה המצוינת. מצער מאוד מבחינתי".

הידיעה המצערת מגיעה אחרי סערת הצ'אטים המטרידים בה היה מעורב כוכב הסדרה והשותף לכתיבה של קולר, ארז דריגס, כשמספר הודעות בוטות מינית ששלח לנשים, וביניהן נערה שלימד, נחשפו בתחקיר של אתר "פוליטקלי קוראת" בפברואר אשתקד. דריגס קיבל על עצמו את ההאשמות, וטען כי הוא סובל מהתמכרות למין ונמצא בתהליך שיקום. בכל זאת, "חזרות" – הסדרה החצי-אוטוביוגרפית על זוג יוצרים שנפרד רגע לפני שתיאטרון 'גשר' מחליט להעלות את הצגתם – זכתה בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה באותה השנה ב-8 פרסים (כולל הקומדיה הטובה ביותר ופרסי המשחק בקומדיה) ונראה היה שעונה שנייה בכל זאת תצא לדרך. אך האם ההחלטה לבטלה כה חד משמעית? קולר עצמה טוענת אחרת – בראיון לאתר "ice", טענה השחקנית והיוצרת בשבוע שעבר כי "כשארז דריגס, אסף אמיר ואני נרגיש שיש לנו סיפור מצוין לעונה 2, נגיש לתאגיד ונקווה לאור ירוק". איזו גרסה תנצח? לנו נותר רק לחכות.



ריקוד האש

אם כבר עסקנו בנועה קולר, הייתה תקופה שבה השחקנית לא הייתה מזוהה בהכרח עם "חזרות" או "קופה ראשית", אלא דווקא עם סרטה המדובר של יוצרת הקולנוע החרדית רמה בורשטיין, "לעבור את הקיר", בו גילמה חוזרת בתשובה שמנסה למצוא עצמה שידוך ראוי בהקדם האפשרי. על תפקיד זה זכתה קולר בפרס אופיר לשחקנית הטובה ביותר, ואולי פרס נוסף יגיע אליה בקרוב: קולר תככב בסדרה החדשה של בורשטיין, "ריקוד האש", שתעלה ב-24 לחודש ל-yes VOD . התכנית, שמוצבת בלב קהילה חסידית בטבריה, עוסקת בפייגי בת ה-18 (מיה עברין), שמחליטה להיעזר בנתן (יהודה לוי), בנו הבכור של אדמו"ר הקהילה ומי שהיה "רב של נשים", עד שנחשד באהבה אסורה עם אחת החסידות וכך איבד את הזכות לרשת את האדמו"רות אחרי מות אביו. כעת, בעוד נתן ינסה לחזור לאותו תפקיד שמילא נאמנה כל כך הרבה זמן – למורת רוח הקהילה, פייגי תיאלץ להפוך להיות עצמאית יותר ויותר, כאשר אמה החד-הורית פגועת הנפש (קולר) מתחילה להרגיש מאוימת מהקשר החזק שנרקם בין פייגי לנתן. מלבד לוי וקולר, שמות גדולים אחרים מככבים בתוכניתה של בורשטיין - עידו ברטל, נאיה בינשטוק, נעמי לבוב, עירית שלג, נועם פרוסט והופכים אותה לאחת היצירות המצופות ביותר של השנה הנוכחית.

"ריקוד האש" תעלה ב-24 לחודש ל-yes VOD ותשודר בימי א' בשעה 21:00 ב- yes TV DRAMA וב- STINGTV.



ומה עוד מצפה לכם ב-yes החודש?

סדרות בריטיות חדשות ומדוברות, כדוגמת "פורעי חוק", קומדיית הפשע של סטיבן מרצ'נט ("המשרד"), שעוסקת בשבעה זרים שנאלצים להשלים ביחד עונש של עבודות שירות בעקבות פשעים שביצעו, אך מצבם משתנה כשהם מוצאים תיק מלא בכסף, ללא ידיעה כי כמה אנשים רעים במיוחד מחפשים אותו גם (החל מה-26/04 בבינג' ב-yes VOD) ו"זה הולך לכאוב", דרמה קומית על חוויותיו היומיומיות והלא-נעימות במיוחד של ד"ר אדם מקיי (בן ווישו, סדרת סרטי "ג'יימס בונד") – שהובילו אותו לכתוב יומן אוטוביוגרפי רב מכר באותו השם (החל מה-14/04 בבינג' ב-yes VOD).

סדרות חדשות מבית HBO – "העיר הזו שלנו", הסדרה החדשה מבית ג'ורג פלקאנוס ("הדוכסית") ודיוויד סיימון ("רצח מאדום לשחור", "הסמויה") שמתארת את עלייתו ונפילתו של כוח משימה מיוחד המפקח על עקבות ואיתור הנשק של משטרת בוליטמור (החל מה-26/04) ו-"מינקס", אודות מגזין הפורנו הגברי הראשון, ששימש ככיסוי להחדרת מסרים פמיניסטיים בשנות ה-70 (החל מה-31/03); ועונות חדשות (בצמוד לשידור בארה"ב) לקומדיה השחורה "בארי" (החל מה-25/04) ול-"סמוך על סול", בעונתה האחרונה (החל מה-20/04).

הפינגווין מגיע ל-HBO

כמעט בכל מובן אפשרי, "באטמן" הוא סיפור הצלחה: הטייק הפילם-נוארי של מאט ריבס על הבלש המפורסם בגותהאם הפך ללהיט כלכלי וביקורתי כאחד, עם הכנסות של למעלה מ-600 מיליון דולר ברחבי העולם והשוואות ל"מאסטרפיס" בפרנצ'ייז, "האביר האפל". אם לוקחים את כל אלו בחשבון, אין זה פלא ש-DC ו-"וורנר ברוס" רוצים להעביר את המותג המצליח גם למסך הקטן – אך דווקא לא את מי שאתם חושבים.
לפי אתר "דדליין", "הפינגווין" (שם זמני), מיני-סדרה אודות הנבל הותיק של באטמן, אותו גילם קולין פארל - לא מזוהה בעליל תחת שכבות איפור - כמשנה לראש מאפיה מפוקפק ומסוכן, הוזמנה בשירות הסטרימינג "HBO Max". הסדרה, בפיתוחו של ריבס עצמו, תעסוק בפיתוח דמותו של הפינגווין, שהוצג ב"באטמן" בראשית דרכו "המקצועית" כפושע. "קולין התפוצץ על המסך הגדול בתור הפינגווין, ולקבל את ההזדמנות לחקור לעומק את חיי הדמות הזו ב-HBO Max זה מרגש במיוחד", סיפר ריבס ל"דדליין" אך במקביל הודיע גם על הקפאת הרעיון האחר לספין-אוף של "באטמן", בו יעסוק בשוטר מושחת במשטרת גותהאם באירועים שקדמו לסרט.

לכל מי שאוהב את תכני WB ומתכונן להגעת HBO Max אלינו בזמן הקרוב, ניתן להתנחם בעוד פרנצ'ייז ענק שמקבל את הטיפול הטלוויזיוני: "זה", סרט האימה שמבוסס על הספר הפופולרי של סטיבן קינג, יזכה לסדרת פריקוול בשירות הסטרימינג שתתמקד בהופעתו המחודשת של פניווייז הליצן הרצחני בדרי של שנות ה-60, ואיך אירועים אלו הובילו למתואר בפרק הראשון של סאגת האימה. אנדי מוסצ'ייטי, שביים את שני הסרטים, יפיק את התוכנית יחד עם אחותו ברברה וג'ייסון פוקס (שיכתוב את התסריט) ויביים את הפרק הראשון. "WB" ו-"HBO Max" לא אישרו עדיין רשמית את הידיעה, אך קל לחשוב שזהו צעד הגיוני – שני סרטי הסדרה הרוויחו יחדיו 1.1 מיליארד דולר ברחבי העולם.

[*]

הצעה שאי אפשר לסרב לה

"ההצעה" ("The Offer"), הסדרה החדשה מבית "פאראמונט+", עוקבת אחר תהליך היצירה הכאוטי של "הסנדק", אפוס הפשע שעלה לאקרנים בדיוק לפני 50 שנה. הסדרה בת עשרת הפרקים תעקוב אחר המפיק המודאג של הסרט, אלברט ס. רודי, שנאלץ להתמודד עם המטלה המסובכת שהטילה עליו חברת "פאראמונט" – לעבד את רב המכר של מריו פוזי מ-1969, "הסנדק", לסרט קטן ודל-תקציב. בעודו מנסה לעמוד במשימה, רודי מגייס במאי צעיר בשם פרנסיס פורד קופולה (דן פוגלר, סרטי "חיות הפלא") בשביל לנסות ולקחת את הסרט בכיוון מרענן וחדשני, אך מוצא את אותו סרט "אינדי" קטן הופך לסאגה של ממש, כשתקציב ההפקה הולך וגדל והפחד הגבר של החברה מכישלון סרטי גנגסטרים מעיב על המשך הפרויקט.

כשמרלון ברנדו (ג'סטין צ'יימברס, "האנטומיה של גריי") נכנס לתמונה ועמו הסיוע התקציבי, ההפקה מצאה עצמה שוב על הרגליים, כשהיא פונה יותר לעבר סיפור של קשרי משפחה, הון ושלטון מאשר לסרט גנגסטרים קלאסי. 50 שנה אחרי, "הסנדק" עדיין מכה גלים, כך של"ההצעה" יהיה קהל צופים רחב (צרפו לכך קאסט אורח עם קולין הנקס ומייקל גנדולפיני, שקשור כבר לפרנצ'ייז מאפיה אחר), אך האם הבלגן שמאחורי הקלעים ייתרגם טוב לסדרה? נאלץ לחכות ל-28 לאפריל כדי שנוכל להבין האם זו הצעה שלא נוכל לסרב לה.

דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט