חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: ליאור רז יככב לצד ספיידרמן וכוכבי "מופע שנות ה-70" חוזרים

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור חדשות הטלוויזיה של דניאל עמיר: אחרי 8 שנים מעבר לים, מנחה הלייט-נייט והאיש מאחורי "קארפול קריוקי" עוזב את תכנית האירוח; נטפליקס יוצרת סדרה על מתחרתה מהעבר שפשטה רגל; כוכב "חינוך מיני" יכנס לנעלי "דוקטור הו" ב-2023 ויהפוך לשחקן השחור הראשון בתפקיד, ההכנות ל-"מופע שנות ה-90", הספין-אוף לסיטקום הפופולרי, מתקדמות; ליאור רז מצטרף לסדרה חדשה עם טום הולנד באפל TV+; וגם – דניאל רדקליף כמו שלא ראיתם מעולם
ליאור רז מגיע מ"פאודה" לאפל

ליאור רז הוא כבר מזמן אינו רק שם דבר במחוזותינו, אלא כוכב בזכות עצמו – ולא רק בזכות "פאודה" הפופולרית – אלא גם בזכות סרטים דוגמת "פגע וברח" ו"מחתרת השישה". כעת, עושה רז את הצעד הבא קדימה – לפי דיווח אתר "דדליין", השחקן הישראלי מצטרף לקאסט "The Crowded Room", סדרה חדשה אותה מפתח התסריטאי זוכה האוסקר עקיבא גולדסמן ("נפלאות התבונה", "מסע בין כוכבים: פיקארד") בעבור "אפל TV+", המבוססת על חוויותיו שלו – כבן לפסיכולוגים לילדים שטיפלו בילדים רבים עם מקרים נפשיים קשים – ועל בסיס ספרו הנודע של דניאל קיס משנות ה-80, "The Minds of Billy Milligan", שעסק בסיפורו חסר התקדים של בילי מיליגן, אנס שזוכה ע"י בית המשפט באוהיו לאחר שאובחן ע"י פסיכיאטרים כלוקה בפיצול אישיות, כשפיתח למעלה מ-24 זהויות שונות לאורך חייו.

סיפורו של מילגן ישמש רק כבסיס לעונה הראשונה בסדרת האנתולוגיה של גולדסמן – כששאר העונות יוקדשו למקרים שונים של התמודדות עם בעיות נפשיות – אך העונה הנוכחית, שצילומיה החלו במרץ האחרון, תראה את אור היום בחודשים הקרובים. את דני סאליבן, דמות המבוססת על מיליגן, יגלם טום הולנד, בניסיון נוסף להתקדם מתדמית ה-"ספיידרמן הידידותי" עם תפקיד דרמטי יותר, ואילו רז יגלם את יצחק, בעל דירתו של סאליבן, שמהווה תפקיד משמעותי בחייו. לצד הולנד ורז, יככבו אמנדה סייפריד ("ילדות רעות"), ג'ייסון אייזיקס (סרטי "הארי פוטר") ואמי רוסום ("חסרי בושה").

[*]

נטפליקס יוצרת סדרה על מתחרתה מהעבר שפשטה רגל

אם בשנות ה-90 מקודם עסקינן, לכל מי שיצא לעבור אותן, זוכר איך סרטים שהתפספסו בבית הקולנוע הגיעו הביתה – רשת חנויות עולמית וגדולה ומשגשגת בשם "בלוקבאסטר". מולה עמד שירות שליחויות DVD קטן, ששלח סרטים מעט יותר איזוטריים מאלו שהיו בבלוקבאסטר, וזכה להצלחה סמלית. כיום, 12 שנה אחרי שהודיעה בלוקבאסטר על פשיטת רגל, אותו שירות שליחויות קטן – "נטפליקס" שמו – מחליט לחזור לאותו רגע שמעצמת ההשכרות הבינה שסופה קרב, בקומדיה חדשה שתעלה בקרוב בשירות הסטרימינג.

הקומדיה החדשה, שתיקרא "בלוקבאסטר", תעסוק בסניף הרשת הפעיל האחרון באמריקה, שמנסה להיאבק עבור קיומו כשתוכן דיגיטלי מתחיל להציף את השוק. את "בלוקבאסטר", שתמונות ראשונות מהפקתה התפרסמו השבוע, יצרו תסריטאים שלהם ניסיון כלשהו עם כתיבה ליצירה שעוסקת במקום עבודה כאוטי - ונסה ראמוס ("ברוקלין תשע-תשע"), דיויד כספה ("נפילות חדות") וג'קי קלארק ("סופרסטור") – ואת אותו הניסיון הם חולקים גם עם כוכבי התכנית, מליסה פומרו ("ברוקלין תשע תשע") ורנדל פארק ("וונדה-ויז'ן", "המשרד").

[*] סופה של תקופה

"זו ההחלטה הקשה ביותר שנאלצתי לקבל", אמר הקומיקאי הבריטי ג'יימס קורדן כשהודיע לפני כשבוע וחצי על עזיבתו בעוד כשנה את הנחיית תוכנית הלייט-נייט “The Late Late Show” לאחר 8 שנים בהן מילא את התפקיד. "אף פעם לא ראיתי את התוכנית כיעדי הסופי ואף פעם לא רציתי שהתוכנית תרוץ יותר זמן משנחוץ לה ומצד שני, תמיד אהבתי לעשות אותה", אמר קורדן בנאום ההכרזה שלו, "אני חושב שבעוד כשנה מעכשיו יהיה זה זמן טוב להתקדם ולראות מה עוד יש בחוץ עבורי".

ככוכב הסיטקום הבריטי המצליח "גאווין וסטייסי", קורדן נבחר להחליף את הבדרן הסקוטי קרייג פרגוסון כשזה עזב את עמדת המנחה ב-2015. במהרה, הפך קורדן לשם חם בארצות הברית ובעולם כולו באמצעות פינה חדשה – אותה יצר לראשונה בעבור אירוע צדקה בריטי ב-2011 – הנקראת "קארפול קריוקי", בה מוזיקאים וזמרים (אך גם מפורסמים "רגילים", כדוגמת מישל אובמה והזוג המלכותי הארי ומייגן) מכל קצוות הקשת המוזיקלית (אלטון ג'ון, אריאנה גרנדה, בילי אייליש וכו'...) נכנסים למכונית עם קורדן ושרים איתו מיטב משיריהם (או דווקא שירים שהם אוהבים). הקטע זכה לתהודה עצומה באינטרנט וברשתות החברתיות, ובמהרה זכה לספין-אוף משלו, שקיבל בעצמו מספר גרסאות בינלאומיות – כולל אחת מקומית (אותה הנחה ניקי גולדשטיין בעונה הראשונה ואודי כגן בעונה השנייה).

[*]

הדוקטור החדש

אחרי מסע חיפושים מתוקשר שארך מספר שנים והעלה כמה שמות מפתיעים (יו גרנט ובנדיקט קאמברבאץ'), נמצא מחליף לאישה הראשונה בתפקיד והדוקטור הנוכחי, ג'ודי וויטאקר ("ברודצ'רץ"), שתעזוב את תכנית המד"ב הבריטית ארוכת השנים בהמשך השנה, לאחר שנכנסה לנעלי המטייל בזמן ב-2017. לפי הכרזת ה-BBC היום (א'), את וויטאקר יחליף נקוטי גאטווה בן ה-29, כוכב "חינוך מיני", וכך יהפוך לשחקן השחור הראשון בתפקיד ב-58 שנות התוכנית.

גאטווה, שנולד ברואנדה וגדל בסקוטלנד, ייכנס לתפקיד בשנה הבאה, כשיוצר הטלוויזיה המוערך ראסל טי. דיוויס ("השנים", "החטא"), שהיה אחראי לחידוש הפופולרי של "דוקטור הו" ב-2005 לאחר הפסקת המותג ודעיכת כוכבו, יחזור לסדרה ויעניק לה גוון חדש. "בניגוד לדוקטור, יש לי רק לב אחד אבל אני אתן את כל כולו לתוכנית", אמר גאטווה הנרגש, ואילו דיוויס הוסיף כי "העתיד הוא כאן וזה נקוטי! לפעמים כישרון נכנס דרך הדלת והוא כל כך נוצץ ונועז וגאוני, עד שאני נותר לעמוד בהשתאות ולהודות לאלוהים".

[*]

מופע שנות ה-90

למרות שעלתה לאוויר לפני כ-24 שנים וסיימה את ריצתה המקורית כבר לפני 16 שנה, הסיטקום הנודע "מופע שנות ה-70" עדיין מוצא חיים חדשים דרך שידורים חוזרים בערוצי הקומדיות השונים, וגם דרך חיי כוכביו – אלו הנוצצים (הזוג ההוליוודי אשטון קוצ'ר ומילה קוניס) ואלו שפחות (כדוגמת דני מסטרסון, שעומד בימים אלו למשפט בגין מספר תקיפות מיניות חמורות).
לפני כחצי שנה, אותם ספק חיים חדשים של התכנית הפכו לחדשים באמת, כשנטפליקס הודיעה על סדרת ספין-אוף לסיטקום המקורי, שתקרא "מופע שנות ה-90" ("That 90’s Show"), ותעסוק בבתם המתבגרת והמתחכמת של אריק פורמן (טופר גרייס) ודונה פינצ'יוטי (לורה פרפון), ליה (קאלי הברדה), בעודה גדלה בלב שנות ה-90 של ויסקונסין. כעת, הכריז שירות הסטרימינג כי לשורות גרייס ופינצ'יוטי, יחזרו בהופעות אורח עוד מכוכבי הסדרה כדוגמת אשטון קוצ'ר (קלסו), מילה קוניס (ג'קי), וילמר ולדרמה (פז), קורטווד סמית' (רד) ודברה ג'ו-ראפ (קיטי). האם הומור הסיטקומים הניינטיז-י יעמוד במבחן הזמן, גם כשהוא מכוון להיות כך? או האם אנו עמוקים מידי בעידן "אטלנטה" כדי להסתכל על עבר פשוט יותר? את התשובות לכך כנראה נדע רק בהמשך השנה.

Like a Surgeon

ולסיכום מדור אייטיזי זה, נסיים עם אייקון שנות ה-80 שזוכה סוף סוף לכבוד המגיע לו, עם ביוגרפיה טלוויזיונית חצי רצינית, חצי בקריצה. החלק הרציני – היא תגולל את סיפור חייו, מילדותו הכשרונית ועד פריצתו הגדולה; החלק הפחות רציני – זה "ווירד" אל ינקוביץ', ומי שמגלם אותו הוא דניאל רדקליף . כוכב הארי פוטר יגלם את אמן הפרודיה – שאחראי על להיטים כדוגמת "Eat It", "Amish Paradise" ו-"Like a Surgeon" בסרט הטלוויזיוני "”Weird: The Al Yankovic Story, שמבוסס על מערכון מבית ערוץ היוטיוב "Funny or Die" מלפני כ-8 שנים (אז היה זה ארון פול שגילם את המוזיקאי הממושקף) ושיעלה בשירות הסטרימינג "ערוץ רוקו" (שלא זמין בארץ) בסתיו הקרוב.

הסרט יכלול גם את כוכבת "ווסטוורלד" אוון רייצ'ל ווד כמדונה וריין ווילסון (דוויט מ-"המשרד") כד"ר דמנטו, שדרן רדיו אקסצנטרי שגילה את ינקוביץ' בתוכניתו. "כשסרטי האחרון 'UHF' יצא ב-1989, הבטחתי למעריציי שאשחרר סרט אולפנים כל 33 שנים, כמו שעון שוויצרי. אני מאוד שמח שאנחנו עומדים בלו"ז", אמר ינקוביץ' כשהכריז על הסרט בינואר והוסיף: "אני מאושר שדניאל רדקליף יגלם אותי בסרט – אין לי שום ספק שזהו התפקיד שבזכותו דורות עתידיים יזכרו אותו".

דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט