חדשות טלוויזיה / סדרות

"Taylor Swift: The Eras Tour": ביקורת סרט ההופעה של טיילור סוויפט

Taylor Swift: The Eras Tour: ביקורת סרט ההופעה של טיילור סוויפט
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סרט ההופעה המצליח של טיילור סוויפט - שגרף מעל 260 מיליון דולר ברחבי העולם, הופץ ישירות דרכה אל רשת בתי קולנוע ללא אולפן הוליוודי מתווך והוביל לגל סרטי הופעות שהופצו במסכים - הגיע לשירות הסטרימינג דיסני פלוס. תומר כץ על סרט שמעניק כרטיס מוזל להופעה יקרה אך מותיר תחושת החמצה
בשנים האחרונות טיילור סוויפט בת ה-34 הפכה לתופעה אוניברסלית, תרבותית ואייקונית ברמה יוצאת דופן - והפכה למושא הערצה (וסגידה) של מיליוני צעירים וצעירות ברחבי העולם. לאחר שהוציאה כעשרה אלבומים בפחות משני עשורים, יצאה סוויפט לסיבוב הופעות החוגג את 17 שנות הקריירה העמוסה שלה, הקרוי "The Eras Tour".

אחד האלמנטים פורצי הדרך בסרט הוא אופן ההפצה שלו. לאחר שניהלה משא ומתן עם האולפנים הגדולים בהוליווד שלא צלח, היא החליטה לחתום על חוזה עם רשת בת הקולנוע AMC ולהפיץ בעצמה את בסרט. ההחלטה שלה שינתה את עולם ההפצה, הזניקה את הביקוש לסרטי הופעות חיות והכניסה לה סכום עצום.



(מתוך הסרט Taylor Swift The Eras Tour‏)

סרט ההופעה רץ עד לאחרונה בבתי הקולנוע, לטובת המעריצים שלא עלה בגורלם להגיע לאחת מהופעותיה ברחבי העולם, והפך לשובר קופות אימתני עם הכנסות של מעל 262 מיליון דולר. כעת הוא גם עלה כעת בפלטפורמת ״דיסני פלוס״ אירוע הפופ הענקי צולם באצטדיון So-Fi בלוס אנג'לס בקיץ 2023 ובוים על ידי סם רנץ', הידוע בעבודתו על סרטי תיעוד מוזיקליים לאמנים כמו ליזו ובילי אייליש. הסרט מורכב למעשה מצילום שלוש הופעות שונות מאותו ההיכל, ואורכו כשלוש שעות ועשר דקות (בשונה מהגרסה הקולנועית שאורכה שעתיים ו-45 דקות, וזאת מפני שבגרסה של דיסני פלוס נכללים חמישה שירים נוספים).

סרט ההופעה מביא למסך הקטן את ההפקה הענקית והמרשימה של ההופעה הנוצצת, תוך שימוש בעבודת צילום מרובת זוויות, רחפנים, פירוטכניקה, וידאו-ארט ותאורה מיוחדים - המעבירים בצורה מקסימה את האנרגיה והאווירה שבאצטדיון. במהלך המופע, הזמרת מעלה על ראש שמחתה את המעריצים (״הסוויפטיז״) שמלווים אותה בדרכה בנאמנות אין קץ. סוויפט חוזרת ומודה להם על התמיכה העקבית - וכמובן שבכל פעם שפוצה את פיה, הקהל הצפוף משיב בבכי וצרחות מרעידות אדמה ומחרישות אוזניים.על אף הספקטקל המדובר, נראה כי התפאורה המתחלפת, הבמה ההידראולית והרקדנים המפזזים, אינם מצליחים לפצות על יכולות הריקוד המוגבלות של סוויפט - אשר צועדת על הבמה בביטחון מופרז ובתנועות ידיים חוזרות ומביכות. כמו כן, במהלך הסרט בקושי הצלחתי לספור רגעים מרשימים ווקאלית - וזאת כנראה מפני שמדובר בהופעה ארוכה, בה הזמרת צריכה להחזיק את עצמה כשלוש שעות. בנוסף, מפני שהסרט כולל צילום של מספר הופעות שונות אשר נחתכו יחד - ניכר כי ישנן בעיות המשכיות בוויזואליה; כמו מיקום השיער של סוויפט אשר משתנה בפתאומיות ומיקומי הזמרת והרקדנים.



בעיניי, הסרט אינו מחדש דבר ואף מדובר בהחמצה גדולה. הסרט אינו כולל תוכן נוסף מלבד ההופעה בשלמותה ואינו מספק שום הבדל מלרכוש כרטיס להופעה. לצערי, סוויפט מוצגת במהלך הסרט כפלקט אנושי אשר מדקלם משפטים מתוסרטים מראש ונטולי רגש. עריכת הסרט יכלה לסייע בכך ולקצץ כמחצית מזמן ההופעה, תוך השארת הלהיטים הגדולים של הזמרת. עם הזמן שנותר, ניתן היה לפנות מקום לתוכן אחר ואישי יותר - כמו מבט אל מאחורי הקלעים או ראיונות אינטימיים, אשר ישפכו אור על חייה של סוויפט במהלך ההכנות למופע הגדול ביותר בקריירה שלה.

ובכל זאת טוב שהסרט עלה בדיסני פלוס! לו הייתי באולם, אין ספק כי חשבון הבנק שלי היה מתרוקן כליל ובסופו של דבר הייתי מוצא את עצמי דחוס יחד עם חבורת סוויפטיז מצרחים ובוכים - ללא כל יכולת לשמוע את הזמרת. במקום כל הטרחה הזאת, מצאתי את עצמי בפיג׳מה בערב שישי קריר, מקבל כרטיס VIP להופעה יקרה במיוחד - במחיר מוזל.

סרט ההופעה "Taylor Swift: The Eras Tour" זמין לצפייה בדיסני פלוס. לביקורות סרטים נוספות >> לחצו כאן
תומר כץ - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט