חדשות טלוויזיה / סדרות

פאודה- חמשת הרגעים הגדולים של העונה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחרי שסחפה מדינה שלמה, הסתיימה העונה הראשונה של "פאודה" בקול ענות חלושה. למרות זאת לאורך העונה הצליחה "פאודה" להשאיר חותם גדול על הקהל ולייצר רגעים בלתי נשכחים. כמה מהם עומדים מעל כולם – אלו חמשת הרגעים הגדולים בעונה הראשונה של הסדרה:

5. החתונה של באשיר

כבר בפרק הראשון קיבלנו את אחד הרגעים הגדולים של העונה. באשיר, אח של אבו אחמד, מתחתן. מתוך אמונה שאבו אחמד יהיה שם דורון ואלי מגיעים כעובדי קייטרינג לחתונה. דורון, שלהוט למצוא את אבו אחמד, עושה טעות קטנה שחושפת את זהותם והחתונה הופכת לכאוס מוחלט. באשיר נהרג בניסיון להגן על אשתו, אמל, מה שיגרום לה לרצות לנקום.

מדובר באחד הרגעים החזקים בסדרה בעיקר מכיוון שבמעט זמן שהיה לנו להכיר אותו באשיר הסתמן כאדם טוב ובמקום מסוים שילם את המחיר שאחיו היה צריך לשלם. דבר נוסף ועיקרי הוא התזמון- אירוע כה גדול בפרק הפתיחה מציב רף גבוה אותו "פאודה" בהחלט קיימה.

4. אמל מתפוצצת במועדון

אמל וגם אבו אחמד רוצים נקמה, ואין נקמה יותר מתוקה מפיגוע במקום הקרוב לאחד מחברי יחידת המסתערבים. מיקום הפיגוע נבחר על ידי אבו אחמד בתקווה לפגוע בבועז הרוצח של אחיו, לאחר שבועז מפיל בטעות בחתונה של באשיר גפרורים עם סמל של מועדון.

אנחנו יודעים שאל אותו מקום יוצא בועז בשביל לפגוש את אהובתו החדשה, דריה. אמל מגיעה למועדון בידיעה שיש לה 3 דקות לצאת מרגע שהמטען מופעל. במועדון היא פוגשת את דריה הברמנית, שרואה שמשהו לא בסדר עם אמל ומנסה להרגיע אותה. הסצנה הקטנה הזו, יחד עם הלחץ של אמל, גורמים לנו לחשוב שאולי אמל תחזור בה אך כאמור זה לא קורה והיא מפוצצת את המועדון בדיוק כשבועז מגיע. דריה כמובן, לא שורדת. גם כאן "פאודה" מוכיחה לנו שוב שהכל יכול לקרות באחד הרגעים המותחים שלה העונה.



3. אבו אחמד ודורון נפגשים

חיכינו לרגע הזה כמעט עונה שלמה, הוא נבנה לאט ובזהירות ובפרק 9 זה קרה בפעם הראשונה (והאחרונה)- שני האויבים הגדולים נפגשו פנים אל פנים.

דורון מגיע למפגש כמועמד לצאת לפיגוע הגדול שמתכנן אבו אחמד. הסצנה היא מין תמונת מראה של השניים וממחישה לנו שוב כמה הם דומים וכמה רחוק הם מוכנים ללכת בשביל המטרות שלהם. בסופו של דבר אבו אחמד בוחר בדורון לתפקיד, מה שמחזק את התחושה שהוא רואה בו הרבה מעצמו.

2. וואליד הורג את אבו אחמד

בפרק האחרון של הסדרה קיבלנו את אחד הרגעים המפתיעים של העונה הראשונה. וואליד מגיע אל אבו אחמד כדי להודיע לו שהבחור שהוא גייס לפיגוע הגדול הוא בעצם מסתערב יהודי. בזמן שאבו אחמד יושב עם הגב אליו מוציא וואליד אקדח, יורה לו כדור בראש והורג אותו.

אנחנו לא בדיוק מבינים מדוע וואליד עשה זאת. אולי זה בגלל הטעות הענקית של אבו אחמד בבחירתו של דורון לפיגוע, אולי בגלל שהוא מאשים אותו בהתפוררות היחסים שלו עם שירין ואולי כתוצאה מתסכול מתמשך. מה שבטוח, התוצאה משאירה את כולנו עם פה פתוח והייתה אחד מנקודות האור היחידות בפרק האחרון של העונה הראשונה.

1. בועז מתפוצץ

הרגע הכי גדול של הסדרה ואחד הרגעים הכי גדולים של הטלוויזיה הישראלית בשנים האחרונות הוא ללא ספק המוות של בועז. הפרק בו הכל השתנה וללא ספק הפרק הכי מפתיע של הסדרה. הפרק זכה לכינוי "החתונה האדומה של פאודה".

אחרי שבועז נחטף ופצצה הוחדרה לגופו, דורון ושאר המסתערבים, חוטפים שייח' בלי אישור מאף גורם בישראל במטרה להשיג עסקת שבויים מהירה, שלא כוללת שחרור של אלפי מחבלים. בנקודת המפגש וואליד רואה שגם עביר, בתו של אבו אחמד, נמצאת שם ככה שהתכנון של לפוצץ את כולם עם השייח' קצת מסתבך. וואליד שואל את אבו אחמד מה לעשות ומקבל הוראה ללחוץ על הכפתור ולפוצץ את בועז לגורמים יחד עם הש'ייח וכל מי שנמצא שם. אותה החלטה מביאה למותו של בועז, הש'ייח וגם לפציעתה של בתו הקטנה של אבו אחמד, עביר.

ההחלטה של אבו אחמד בעצם שינתה את הסדרה לגמרי. המוות של בועז, אחת הדמויות הבולטות בסדרה, עורר עניין רב ובעיקר תדהמה בקרב הצופים. הרגע הזה הוא הרגע הטוב ביותר של העונה הראשונה של הסדרה ויהיה קשה מאוד ליוצרים להגיע לתוצאה כזו גם בעונה השנייה. הפיצוץ וההחלטה שקיבל אבו אחמד הוא תמצית של המסר שיוצרי הסדרה ניסו להעביר כל הזמן - בפאודה הכל אישי.

[*]

רוצים לדעת מה חשבנו על הפרק האחרון של העונה? היכנסו למדור הסדרות וקראו את פאודה - ביקורת פרק סיום העונה של זוהר צלח.
זוהר צלח - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ פאודה (עמוד סדרה)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט