חדשות טלוויזיה / סדרות

חניבעל - ביקורת פרקי סיום הסדרה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הפרק האחרון של העונה השלישית של "חניבעל" שודר בשני האחרון ב-YES. פרק הסיום שכנראה הוא גם פרק סיום הסדרה כולה שכן לאחר הביטול של רשת NBC שום ערוץ לא הרים את הכפפה ורכש את הסדרה. בגדול שני הפרקים לפני האחרונים הכינו את הקרקע לפינאלה הגדול. ויל וד"ר שילטון מתראיינים לעיתון של פרדי ומלכלכים על דולרהייד במטרה לפתות אותו להוביל אותו אליהם. התוצאה לצערם הופכת לסיוט, כאשר בסצנה ששוב בודקת את גבולות הטעם הטוב של הצופים דולרהייד אוכל את השפתיים של שילטון.

דבר נוסף ומרכזי שעלה בפרקים האלה הוא ניסיון להציג את הצד האנושי של דולרהייד, מה שעובד בעיקר בזכות מערכת היחסים עם ריבה, שהייתה מהדברים המעניינים בחלק השני של העונה. העניינים מסתבכים כאשר הדרקון האדום מחליט שריבה צריכה להיות הארוחה הבאה שלו, דבר שכמובן לא מקובל על דולרהייד. כל זה מוביל לסצנה הזויה שכוללת קרב בין דולרהייד לדרקון האדום. כמו כן חניבעל מבלה את כל החצי השני של העונה כלוא. כך אנו יכולים לראות לראשונה בסדרה חניבעל דומה יותר לזה שמוכר לנו מ"שתיקת הכבשים" - מניפולטור שמשחק בכולם כמו במריונטות גם כשהוא מוגבל.

כל האירועים האלה התרחשו בשני הפרקים לפני האחרונים ובעצם מובילים אותנו לפינאלה של העונה וכנראה של הסדרה כולה. אחרי הפרק הזה, אני חייב להגיד שגם אם זה סיום הסדרה, אני בסדר עם זה. כי "חניבעל", כמו שעשתה בשתי עונותיה הקודמות, מסיימת עונה בצורה מופתית, שנוגעת בכל הנקודות שצריך ומספקת סיום בלתי נשכח שיכול בהחלט להתאים גם לסיום סדרה.

כבר בפתיחת הפרק אנחנו רואים את דולרהייד שתופס את ריבה במטרה להרוג אותה, אך כשהוא מבין שהוא לא יכול לראות אותה מתה מולו הוא מחליט להתאבד. הסיקוונס כולו עשוי בצורה מבריקה ושוב למרות שהוא מבצע מעשה מזעזע ומנסה לשרוף את ריבה, אנחנו נחשפים לצד האנושי של דולרהייד שלא יכול לראות את האישה שהוא אוהב מתה. ריבה, שמצליחה להיחלץ, מספרת ל-FBI שנגעה בפניו של דולרהייד והם היו מפוצצים מירייה בפרצוף, אך מהר מאוד אנחנו מבינים שזה לא הפרצוף של דולרהייד שהיא נגעה בו ושהוא הצליח לברוח. הניגוד בין הדרקון האדום לדולרהייד מצד אחד וההתמזגות שלהם מהצד השני מהווים את הסיפור המרכזי של העונה הזו. הצד האנושי של דולרהייד, שנעלם כשהדרקון האדום מופיע, פשוט עשוי נהדר והליהוק של ריצ'רד ארמיטאג' לתפקיד יצרה דרקון אדום ייחודי ומעניין.

[*]

התכנית הגדולה של ויל היא לביים בריחה של חניבעל כדי שדולרהייד יפגוש אותו ובכך להיפטר בסופו של דבר משניהם. כדי לפתות את חניבעל להסכים אלאנה מגיעה ומציעה לו את כל הפריבילגיות שהיו לו לפני שעזר לדולרהייד להתחמק בפעם הראשונה- הספרים שלו, שירותים ותנאים קצת יותר נוחים. אנחנו מקבלים רגע מצמרר ולא כל כך מתאים לחניבעל כשהוא מאיים על אלאנה כי בת זוגה ובנה שייכים לו. הוא מסכים לעזור לה ול-FBI אך מבקש שויל יבוא לבקש ממנו אישית. אחרי הסצנה הזו אלאנה, בנה ובת זוגה עולים על מסוק ובורחים. סיקוונס הבריחה המבוימת מגיע ועוד לפני שה-FBI מתחילים לבצע את התרגיל. דולרהייד תוקף את הרכב במה שהופך לאחד הרגעים המפתיעים והאפקטיביים של העונה. דולרהייד מחסל את כל השוטרים באזור ומאפשר לחניבעל וויל לברוח.

הסיקוונס האחרון מפגיש את חניבעל וויל במקום המסתור של חניבעל. השניים שותים כוס יין עד שדולרהייד יורה בחניבעל. דולרהייד נכנס ותוקף גם את ויל והשניים דוקרים אחד את השני. לאחר קרב די ברוטאלי, ויל וחניבעל מצליחים להרוג את דולרהייד לא לפני ש"חניבעל" מספקת לנו רגע מזעזע נוסף כשחניבעל מוציא לדולרהייד את הגרוגרת עם השיניים. לאחר מכן אנחנו זוכים רגע ויזואלי נהדר שהדם של דולרהייד מתפזר סביבו בצורת כנפיים אדומות, דומות לאלו של הדרקון האדום. ויל וחניבעל עומדים מעל גופתו של פרנסיס וחניבעל אומר לויל שזה כל מה שהוא רצה בשבילו. ויל מגיב ואומר שזה יפהפה. ברגע של כניעה והבנה שאולי באיזשהו מקום, חניבעל צדק כל הדרך. ויל דוחף את עצמו ואת חניבעל מהצוק למטה ונותן לנו הצופים את הסיום האולטימטיבי שכולנו ציפינו לו. ויל נכנע סוף סוף לצד האפל שלו ולחניבעל אך מסרב לחיות עם זה. אחרי הקרדיטים אנחנו זוכים לעוד סצנה מטרידה במיוחד בה בדליה יושבת בשולחן לארוחה שהמנה העיקרית היא הרגל הקטועה שלה. היא מצפה לאורח ואנחנו נצטרך לחכות ולראות אם הסדרה תגיע לרשת אחרת לעוד עונה כדי לדעת במי מדובר.



מדובר בסיום העונה מבריק וכזה שאפילו מתעלה על הסיום המדהים של העונה הקודמת. העובדה ש"חניבעל" הצליחה להיות משודרת בטלוויזיה ועוד ב-NBC היא מפתיעה וזה שהיא שרדה שלוש עונות שלמות זה נס. "חניבעל" לא הייתה נקייה מבעיות, לעיתים קרובות מדי היא העדיפה את הפן האמנותי על העלילתי, לא תמיד היא התקדמה בקצב הנכון והרבה פעמים היא הלכה בכיוון הלא נכון. על הדברים האלה היא כיפרה עם קאסט מצוין בראשות מאדס מיקלסן, שהצליח ליצור חניבעל מורכב ומעניין הרבה יותר מזה של אנת'וני הופקינס האגדי, מערכות יחסים מעניינות וגם הצליחה לקבוע רף חדש של ברוטאליות בטלוויזיה. חניבעל הייתה ייחודית ושונה בנוף הטלוויזיוני וספק אם נראה משהו כזה בקרוב. אני כבר מתגעגע.
זוהר צלח - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט