חדשות טלוויזיה / סדרות

שש סדרות מסקרנות שמגיעות לערוץ החדש "Freeform"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ערוץ "Freeform" (לשעבר ABC family), אחת התחנות המינוריות ביותר בטלוויזיה האמריקנית עד לאחרונה, החליט לעבור שפצור מוחלט וליצור תוכן מעניין. לאחרונה הערוץ, שחשף לאחרונה שהוא יהיה הבית למצטרפת החדשה למשפחת הטלוויזיה של מארוול "קלוק ודאגר", פרסם שמות של מעל ל-15 סדרות טלוויזיוניות שהוא עומד להציג, והרשימה מלאה בדברים מעניינים. מסתמן גם שהערוץ מתחיל לנטוש את אזור ההתמחות הישן שלו של תוכן לכל המשפחה, ונוטה לכיוון של הפיכה לבית תוכן כללי וגדול יותר. הנה ששת הסדרות הכי מסקרנות:

עברייני על

כן, עיבוד אמריקני ל"עברייני על", קומדיית הפנטזיה המצוינת מבריטניה הוא דבר שקורה, ולא, אין באמת שום סיבה טובה לכך. מלבד לפעמים נדירות, עיבודים מסדרות בריטיות לסדרות אמריקאיות לא עובדים. גם כי יש מעט מאוד סיבות ליצור אדפטציה מטלוויזיה לטלוויזיה ועוד באותה השפה, וגם כי קשה לתרגם סטייל בריטי לסטייל אמריקאי.

רעיון הסדרה הוא, כשלעצמו, רעיון רע. אבל הוא כן מציג מגמה טובה: בכל ערוץ גדול תהיה סדרה אחת או שתיים שמהווה עיבוד עצלני לחומר מקור מצוין. אבל, אם כבר עיבוד מפוספס- העובדה שסדרה כמו "עברייני על" היא סוג הסדרות ש"פריפורם" רוצים אצלם, בין אם זו גרסה מצ'וקמקת או לא, היא סימן טוב לסוג התוכן שייצא מהם בזמן הקרוב. ומי יודע, אולי יקרה עוד מקרה נדיר של עיבוד מוצלח מטלוויזיה בריטית לטלוויזיה אמריקנית, ואז "המשרד" לא יישאר לבד.

Alone together

יש משהו מאוד מרגש ביחסי ידידות אמיתיים בין גבר לאישה שמוצגים על מסך הטלוויזיה והקולנוע. זה כנראה בגלל הנוסחה ההוליוודית המטופשת שקובעת שברגע שדמות זכרית ודמות נקבית באותו הגיל בערך נוכחים באותו מקום באופן קבוע הם ללא ספק יתאהבו, ולכן הפעמים הנדירות הללו שמערכת יחסים אפלטונית בין המינים מוצגת כראוי על המסך כל כך מעניינת ונוגעת ללב. זוהי בדיוק ההבטחה של "לבד ביחד" (בתרגום חופשי).

הסדרה תיכתב על ידי הקומיקאי אנדי סאמברג שכיכב בSNL ו"בברוקלין תשע-תשע" ושותפיו מההרכב המוזיקלי-קומי "The lonely island" ג'ורמה טאקון ועקיבא שאפר, ומתוארת כסיפורם של צמד אאוטסאיידרים שמנסה להתקדם בעולם החלול והציניקני של לוס אנג'לס, ומוצאים אנושיות במערכת היחסים האפלטונית ועמוקה שלהם. זה קרדיט כתיבה רציני ראשון לשלושת היוצרים, ומעניין לראות איזו מין סדרה תצא מהמוחות הקומיים הללו. הסיפור האנושי והחם בצירוף ההומור האינטרנטי והמהיר של סאמברג וחבריו נשמע כמו שילוב מקורי ומעניין שיעבוד נהדר על מסך הטלוויזיה. סדרות הם אולי המדיום האולטימטיבי להראות בו מערכות יחסים, והסדרה הזו נשמעת כמו דוגמא כיפית ומרגשת לכך.

[*] לייטר ביצ'ס

מהמפיקים של הדיילי שואו,"לייטר ביצ'ס" היא מה ש"פריפורם" מבטיחים שיהיה "הגדרה מחדש של תוכניות הלייט-נייט". התוכנית תונחה (וכנראה תיכתב) על ידי צוות נשים. התקווה העיקרית שלי הוא שאיימי פולר תהיה מעורבת בעניין וכמובן, כדאי שישתדלו גם להרחיק מהתכנית את כל מי שהיה מעורב בסרט ה:גוסטבאסטרז" המתקרב. על הנייר זה נראה כמו תכנית מרעננת עם פוטנציאל להמון כיף.

Paige one

אם כבר מדברים על הזדמנויות ראשונות מאחורי הקלעים לכוכבים שהיו בצד המשחק עד עכשיו, מסתבר שהשחקנית אליזבת' בנקס יוצרת סדרה. זה לא באמת אומר הרבה, אבל כשיודעים שהקומדיה הזו מספרת על סופרת ילדים ששונאת ילדים, זה פתאום נראה נהדר. תחשבו על ההזדמנויות הקומיות, ואז תחשבו על האפשרות הסבירה בהחלט שבנקס גם תגלם את דמותה של הסופרת. נשמע טוב פתאום, לא?

[*]

The Deep

ז'אנר הפנטזיה הטלוויזיונית מגיע לשיאו בשנים האחרונות, עם עוד ועוד סדרות ליצורים מיתיים ועולמות מאגיים שונים. אחרי שקיבלנו סדרות ערפדים, סדרות אנשי-זאב, סדרות מכשפות ועוד ועוד, "פריפורם" מביא לנו סדרת בתולות ים. מבין כל היצורים המיתולוגיים הפופולריים שקיבלו סדרות טלוויזיוניות בשנים האחרונות, הדבר הכי קרוב שקיבלנו לסדרה רצינית על אנשי ים הוא "H2O", סדרה עם מעט מאוד עניין בקרב צופים שעברו את גיל 11.

המקור המיתולוגי של יצורים אלו היה כמעט תמיד אפל וברוטאלי: הן הוצגו כיצורים אכזריים, מרושעים ומבעיתים. נדמה שבדיוק מתוך המחשבה הזו מגיעה "The Deep", שמספרת על עיירה קטנה עם אובססיה לבתולות ים, כנראה אלו בעלות התדמית ה"ורודה" והמוכרת יותר, שלפתע חווה פלישה של בתולות ים אמיתיות, המקוריות והאכזריות יותר. זה רעיון שמכיל בתוכו הזדמנויות לאקשן מעולה, לאימה טובה, לקומדיה חכמה ובעצם להמון סוגים שונים של טוב.

אנשים חדשים

זו אולי הראיה המרכזית לנטישה של "פריפורם" של דמוגרפיית הילדים והמשפחות והמעבר שלהם למעמד של ערוץ טלוויזיה "רגיל". "אנשים חדשים" היא דרמה קומית שמגוללת את סיפורה של משפחה אמריקאית שמאמצת תאומים זהים, ואחד מהם גדל להיות בחורה טרנסג'נדרית. זה אכן מריח מיומרנות: אין באמת סיבה נראית לעין להכניס לפרמיס של סדרה שני נושאים טעונים ולא קשורים (אימוץ וטראנסיות), אבל בכל זאת: כל סדרה שמביאה את הנושא הרלוונטי של הקהילה הטרנסג'נדרית לקדמת הבמה היא דבר מבורך.

הסדרה מופקת דווקא על ידי ג'ואל סילבר, שעבד בעיקר על בלוקבאסטרים עתירי תקציב כמו "מת לחיות", "המטריקס" ו"וונדטה", שזו בחירה שמעלה כמה שאלות. הבחירה של ערוץ שהיה "לכל המשפחה" עד לא מזמן למקד סדרה שלמה בנושא שנוי במחלוקת כל-כך היא בחירה גדולה ואמיצה, ומראה, יחד עם שאר הכותרות שהזכרתי כאן ורבות אחרות, ש"פריפורם" צומח מתחת לאף שלנו כערוץ גדול, מכובד ואיכותי.
יוחאי גורלי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט