חדשות טלוויזיה / סדרות

משחקי הכס -ביקורת: עונה 6, פרק 2

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
העונה השישית של משחקי הכס חזרה אלינו כבר בשבוע שעבר עם הפרק הראשון "האישה האדומה". לאחר צפייה בפרק השני, ברור כשלג שהפרק הראשון רק הכין את השטח. וכך אחרי שלל תקוות, תפילות וזאב בלהות יפיפה אחד ניתן לומר בבטחה (אזהרת ספוילר): הוא חי! אבל בואו לא נקדים את המאוחר. אז מה היה לנו?

ובכן, אחרי עונה שלמה בה לא התראינו, בראן סטארק ממשיך לגלות את כוחו כווארג. יחד עם מורו החדש העורב בעל שלוש העיניים הם משוטטים בזמן, וצופים בנד סטארק בילדותו בווינטרפל, יחד עם אחותו ואפילו הודור שידע אז לדבר. ייתכן מאוד שבראן יהיה זה שיעזור להשלים את הפאזל לחלקים לא ברורים, כמו למשל מיהי אמו של ג'ון סנואו. ובינתיים בקאסל בלאק, חבורת הבוגדים שהפכה את ג'ון סנואו למסננת, מבקשים מנאמניו המתבצרים בחדר עם גופתו, לתת להם לבצע טקס קבורה. ברגע השיא בו מנסים הבוגדים לפרוץ לחדר, קבוצת הפראים בהנהגתו של מאנס ריידר פורצים את השער ומטים לגמרי את האיזון לטובה והבוגדים נשלחים למאסר.

בינתיים בווסטרוז מתכוננים להלווייתה של הנסיכה מרסלה. מלא באשמה ג'יימי לאניסטר מנסה להרכיב את שנותר ממשפחתו ולהשיב את כבודו האבוד, ובנסיון פתטי הוא מאיים על קיבורן. אפילו טומן הילדון מגדל אומץ העונה, ומתחיל לדבר לעניין. אבל אמו נטולת הבעה, שבורה פיזית ונפשית מאז שחזרה ממסע "הבושה". במידה רבה נראה שיותר מתמיד היא מקבלת את קללת הנבואה ועל כן היא חסרת תקווה למרות מילותיו של טומן.

ב"משחקי הכס" כמו ב"משחקי הכס", כל דמות עלולה למצוא את מותה בכל רגע. אנחנו יודעים זאת, אך עדיין מופתעים כל פעם מחדש. כך לאחר שהתנער מסטטוס הממזר, החל רמזי בולטון לחבב את מקומו כיורש. והיה ברור לכל צופה מן המניין שהבשורה על הולדת אחיו הקטן לא תתקבל בטוב, אבל לזה באמת שלא ציפיתי. עם קבלת ההודעה, מחבק רמזי את אביו חיבוק דוב וממהר לתקוע בו סכין. מבטו המופתע של בולטון מבטא את תחושותינו, כי למרות חתונת הדמים והכל אפילו לו לא מגיע מוות לא פיירי כל כך. דקות אחרי אנו כוססים ציפורניים בחרדה רבה ממה שצפוי לקרות לעולל שזה עתה נולד. ויחד עם אמו הוא מוגש לבסוף כמנה עיקרית לכלבים. ענן שחור וכבד נופל על ווינטרפל, והחשש לחייה של סאנסה רק הולך ומתגבר, האם תצליח להימלט לחלוטין מציפורניו של רמזי? ומה יקרה כשתגיע לקאסל בלאק?

[*] בזמן שת'יאון "הסרחן" מחליט לחזור הביתה לאיי הברזל, אחיו של המלך גרייג'וי מתגלה כחי. כך בליל סופה על גשר ישן, המלך והאח מתעמתים והמלך מוצא את מותו בקרקעית התהום. כעת נותרת אחותו של ת'יאון - יארה (היחידה עם ביצים בבית הזה) לבדה, בטוחה כי כס המלך שלה לעד, כאשר זקן השבט ממהר להשיבה למקומה ומבטיח לה שלא בטוח שכך יתגלגלו הדברים. נותר רק לחכות ולראות כיצד יצליח ת'יאון להתגבר על כל מה שעבר ולהשתחרר מכינויו "סרחן" כדי לנקום את מות אביו ולהחזיר את כס המלכות למשפחתו.

והגענו ל"גראנד פינאלה" של הפרק. לאחר שיחת עידוד של דאבוס, מסכימה מליסנדרה לנסות ולהחיות את ג'ון סנואו ולעשות את מה שקיוונו לו מאז מותו בסוף העונה הקודמת - ללטף את גופתו של ג'ון סנואו ולומר מילים חסרות משמעות (בחוסר ביטחון הכל כך לא אופייני לאדמונית הזו). מרותקת למסך אני מביטה בחתיך ההורס הזה, מקבל תסרוקת חדשה מעוד ג'ינג'ית. התפילות הופכות מהירות יותר ויותר, כולם במתח, חוץ מזאב הבלהות המנמנם לו בשלווה למרגלות אדונו. כך כאשר כולם כבר מבטלים את התקווה להשיבו ויוצאים מהחדר, הזאב מתעורר, ואיתו ג'ון סנואו בכבודו ובעצמו, למי שחשב לרגע שניתן להיפטר מהדמות הראשית בסדרה. כנראה שיש דמויות שאפילו ב"משחקי הכס" לא מעזים להרוג.

ביקורות על כל פרקי העונה החדשה של "משחקי הכס" יופיעו מדי שבוע ביום שלישי במדור הסדרות שלנו. לביקורות סדרות נוספות: לחץ כאן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ משחקי הכס 6 (עמוד סדרה)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט