חדשות קולנוע וסרטים

הפסטיבל הבינלאומי ה-17 לקולנוע גאה: המלצות וסקירות סרטים

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
רגע לפני תחילת פסטיבל הקולנוע הגאה, שיתקיים בין ה-27 באוקטובר- 5 בנובמבר בסינמטק ת"א ובמרכז תרבות אניס ביפו, כתבי האתר עם ההמלצות על כמה מהסרטים המסקרנים בפסטיבל: הסרט הישראלי "השחיין", הסרט הארגנטינאי "משחקי בנים", נציג פינלנד לאוסקר "סרט בנות", הדרמה המרוקנית "הכפתן הכחול", הסרט הגאורגי "חול רטוב", דרמת הנעורים "את יכולה לחיות לנצח" וקומדיית הקאלט "ילדות רעות" שתוקרן בנוכחות כוכב הסרט
חול רטוב - סרטה השני של הבמאית הגאורגית אלין נוואריאני. בכפר דייגים ששוכן ליד הים, קבוצה של אנשים שבטוחה שמכירה אחד את השני עוברת אירוע שישנה את כל מה שהם חשבו. אחד התושבים נמצא תלוי בביתו וכעת נכדתו צריכה לארגן את הלויויתו. בזמן החקירות סביב הטרגדיה, מתגלה רשת של סודות ושקרים הנוגעים לחיי האהבה האסורים של שניים מתושבי הכפר המבוגרים.

במהלך נועז לבמאית שמגיעה מארץ שמרנית כמו גיאורגיה, נוואריאני קוראת תיגר על הכנסייה וההשלכות הנוראיות שלה כלפי הקהילה הלהט"בית בזמן שהיא חולקת כבוד למאבק של דור שלא מדברים עליו מספיק. דור שלחם על מנת שהדור הצעיר יותר יוכל ליהנות מפירות המאבק למען זכויות. הסיפור קורע הלב שמביאה למסך הבמאית בת ה-37 מצליח לרגש ולחמם את הלב בזכות פסקול מצוין ולוקיישנים אותנטיים שלוכדים את החוויה של כפר מבודד מלא במסתורין. (ליטן לשינר)

השחיין - סרטו השני באורך מלא של האמן אדם קלדרון, המתאר את ההתרחשויות עמוסות ההורמונים במחנה אימונים לשחיינים השואפים להגיע לאולימפיאדה. העלילה עוקבת אחרי שחיין בשם ארז המתחרה על כרטיס הכניסה לאולימפיאדה. במחנה האימונים הוא פוגש את נבו, בחור יפה נוסף שמעורר אצלו תשוקות מודחקות שהוא מאוד חושש מהן. עומר פרלמן שטריקס ("שבאבניקים") מצוין וכן בתפקיד הראשי. קלדרון מספק קולנוע ישראלי צעיר, תוסס וצבעוני. (רון פוגל)

[*]

סרט בנות - שלוש נערות צעירות מנסות לפלס את דרכן דרך הקשיים שמביא איתו גיל ההתבגרות. בזמן שהן מנסות להגדיר את עצמן, כל אחת מהן מוצאת את עצמה במרכזו של חיפוש והתמודדות עם המכשולים בדרך להגשמת החלומות. מימי המרדנית נסחפת לרומן עם אמה, מחליקה מקצועית שמתכוננת לאליפות אירופה בעוד שהיא נושאת בעיות משפחתיות משל עצמה. רונקו, חברתה הטובה של מימי, יוצאת במקביל למסע למצוא את האחד שיגרום לה לאורגזמה המיוחלת.

המועמד הפיני לטקס האוסקר של שנת 2022 מספר סיפור התבגרות של שלוש בנות. אבל באופן מפתיע לסרט שכזה, הוא לא מתייחס אל בני הנוער כחייזרים אלא כבני אדם עם בעיות אמיתיות, כאלה שצריך להציג על המסך בגובה העיניים, והתסריט של אילונה אהטי ודניאלה הקולינן מצליח לעשות בדיוק את זה. מלבד התסריט, הבמאית אלי האפסלו מצליחה ללכוד את הקצב המהיר והבלתי פוסק שמשתנה כל רגע בוויזואליה מהפנטת ומדויקת במיוחד עם צילום בקצב משתנה, תאורה צבעונית והרבה שכבות של פסקול. "סרט בנות" מדבר על כל מה שמטריד את הגיל הזה, מערכות יחסים, חברות, בעיות עם המשפחה והמציאות שלא תמיד מסבירה פנים באמצעות יצירה מרעננת שמלאה בכוח נשי. (ליטן לשינר)

[*] את יכולה לחיות לנצח - באופן שמזכיר טיפה את "שאהבה נפשי" של סבסטיאן לליו, צמד הבמאים שרה ווטס ומארק סלוצקי בוחרים לעסוק גם הם בנושא של להט"ביות בתוך קהילה דתית שמרנית. ג'יימי (אנוון אודריסקול), נערה מתבגרת נשלחת לאחר מות אביה לגור עם דודיה שמשתייכים לקהילת עדי יהוה. היא יוצרת קשר עם מריקה (ג'ון לאפורט), בתו של הכומר. בין השתיים מתפתח מהר מאוד רומן סודי אליו מתנגדות המשפחות שיעשו הכל כדי להפריד בין השתיים.

סרט הביכורים של שני הבמאים מציג לנו את המאבק של אהבה אסור בפעם המי יודע כמה על המסך. למרות שעסקו בו רבות, זה נושא מרתק והתוצאה שהשניים מביאים היא ממתק עדין ומרגש שעוסק בקסם שיש בחקר גבולות ומרדנות לשם האהבה. דרמות נוער קורעות לב לחובבי סרטים כמו "אשמת הכוכבים" שהם מהנים מאוד וגם קצת גילטי פלז'ר. (ליטן לשינר)

הכפתן הכחול - סרט ממרוקו בבימויה של הבמאית מרים טוזאני שמגיע לפסטיבל הגאה לאחר שהשתתף בתחרות במסגרת 'מבט מסוים' בפסטיבל קאן. הסרט עוסק בחייט ובאשתו שתופרים קופטנים (לבוש חגיגי המשמש באירועים שונים). הבעל הוא הומו המסתיר את נטייתו המינית והאישה חולת סרטן. כשמגיע תופר חדש לעבוד בחנות, החייט הוותיק יצטרך להילחם ברגשותיו והעניינים יסתבכו. סלאח בכרי המצוין (בנו של מוחמד בכרי) מגלם את גיבור הסרט האיטי והמאוד מחושב הזה. (רון פוגל)



משחקי בנים - קבוצה של גברים ארגנטינאים צעירים מבלה יחד את חופשת חג המולד בבית נופש. כבר מתחילתו של הסרט ניחן כי שוטים רבים לכל אורכו מציגים את אותה אסתטיקה ויזואלית המאפיינת בדרך כלל פרסומות של בשמים ואפטרשייב לגברים. כהנחת יסוד על העולם הגברי ההטרוסקסואלי, המבע הקולנועי דואג לתעד את הגברים בפעילויות היומיומית שלהם בזמן חופשתם. הם מסתובבים עירומים למחצה, משחקים במשחקי מחשב, מעשנים, שותים, מסתממים, מדברים על בנות ומשמיעים הערות הומופוביות באופן תדיר. החלקים המוקדמים של הסרט נעדרים ייצוג נשי, אולי כיוון שמרקו ברגר הבמאי מבקש לבחון היכן עובר הגבול בין הומו-אירוטיות להומופוביה. הגברים קוראים זה לזה "הומו" כבדיחה, ובכל זאת חולקים מיטות יחד בתנוחות מעורטלות. הם מתענגים על הכיף שבחציית הגבולות, בייחוד בליל חג המולד בו הם דוחפים את הגבולות עוד יותר לקצה כשהם למעשה מתחילים לביים פורנוגרפיה מדומה.

אך עולה השאלה האם עלינו למצוא את התנהגותם של הגברים במהלך הסרט דוחה או שמא עלינו לראות אותה כתמימה, כגברים צעירים שעוסקים רק בקצת כיף ביניהם. אולי זו הסיבה שברגר החליט לשלב בסרטו את פולי, דמות חיצונית שהעולם הזה זר לה. לעומת אחרים, דמותו של פולי ממאנת לקחת חלק במשחקים הטיפשיים. הוא נשאר מרוחק פיזית ורגשית מהאחרים כשהם ממשיכים בתעלולים שלהם. ניכר כי פולי מסתיר את זהותו הקווירית מפני חבריו.
מלבד פולי, אותו מגלם היטב פרנקו אנטוניו דה לה פואנטה, רוב הגברים הם רק טשטוש של גוף וטסטוסטרון. עם זאת, דמות נוספת שיש לשים אליה לב היא של ניקו (ברונו ג'יגאנטי) שמתפקד כמנהיג הקבוצה, שהתנהגותו המסתורית מובילה להטיל ספק במיניותו וזהותו בשל רצף סיבות שהולכות ומתהוות במהלך הסרט. מרקו ברגר מביא אל המסך סרט שבוחן את הגילויים המזדמנים של הומופוביה וגבריות רעילה, אשר תוצאותיה עלולות להיות הרסניות כשלא מטפלים בה בשלב מוקדם ככל שניתן. (אור טילינגר דה קרבליו)

[*]

ילדות רעות – הסרט שהפך לפולחן של הבמאי מרקו ווטרס לפי תסריט של טינה פיי ובכיכובן של לינדזי לוהן, רייצ'ל מקאדמס ואמנדה סייפריד בהופעה קולנועית ראשונה. קיידי, נערה חדשה בבית הספר התיכון, מוצאת את עצמה נגררת אחרי קבוצת הבנות הפופולריות ולאט, לאט הופכת להיות כמותן. בעיני קיידי (לוהן), נערה שהתחנכה עד כה בחינוך ביתי באפריקה, מסדרונות בית הספר נמשלים לג'ונגל ומגוון הקליקות הסטריאוטיפיות של התלמידים – לממלכת החיות. המזימות של כולן מתפוצצות להן בפנים בסצינה כאוטית שכאילו מתרחשת בג'ונגל אמיתי. התסריט השנון של טינה פיי ושורת שחקניות ושחקני משנה בוגרי SNL הופכים את החוויה להרבה יותר מתוחכמת מסרט נעורים רגיל. השחקן דניאל פרנזה, דמיין מ"ילדות רעות", יגיע להקרנת הסרט ומופע סטנדאפ מיוחד במסגרת הפסטיבל. (יבגני גרינברג)



לכל סרטי הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה ולהזמנת כרטיסים לחצו כאן. לכל הכתבות מפסטיבל הקולנוע הגאה לחצו כאן
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
אין מאמרים מחודש אוקטובר
 
חיפוש בארכיון 2022
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט