חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבלי הקולנוע של נובמבר: סולידריות, אניניישן וקולנוע אנתרופולוגי

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
חודש נובמבר עמוס בכל טוב בפסטיבלי קולנוע. בנוסף לפסטיבל הגאה שנגמר בתחילת החודש ופסטיבל הסרטים בערבה שיתחיל בקרוב ואותו נסקר בהרחבה, נובמבר מציע לנו 3 פסטיבלים נוספים: פסטיבל 'סולידריות' לקולנוע וזכויות אדם, פסטיבל האנימציה 'אניניישן' ופסטיבל הקולנוע האנתרופולוגי בסינמטק ירושלים. באילו סרטים תוכלו לצפות בהם?
פסטיבל האנימציה אניניישן

פסטיבל אניניישן, פסטיבל האנימציה הבינ״ל שיתקיים במהדורתו השביעית בין ה-16-19 בנובמבר בירושלים, הוא חגיגה יחידה מסוגה, המוקדשת כל כולה לאנימציה - יצירה מקומית וזרה, נקודת מפגש לאוהבי אנימציה ואנשי התעשייה הישראלית. תכנית הפסטיבל מורכבת מהקרנות פיצ'רים ומקבצי סרטים קצרים מישראל ומפסטיבלים בינלאומיים, סדנאות, פאנלים, אירועים לכל המשפחה, תערוכת אמנות ומשחקי מחשב עצמאיים. במהלך ארבעת ימי הפסטיבל תוצג תערוכת אנימציה בכל רחבי הסינמטק, הכוללת מיצגים, וידאו ארט, ועוד.

סרט הפתיחה של הפסטיבל יהיה ״מלחמות חדי הקרן״ על צמד אחים בצבא הדובונים החמודים יוצאים למלחמה אפית ועקובה מדם בחדי הקרן. כמו כן יוצג ״בובס בורגרס: הסרט״ הקרנה נדירה בקולנוע בארץ של הסרט החדש בסדרת הסיטקום האמריקאית, הסרט המדובר " מרסל הקונכייה עם הנעליים", הקרנת הסרט הקצר "מכתב לחזיר" ושיחת אמן עם זוכת פרס אופיר טל קנטור, אירוע הוקרה לאנימטור והמאייר גיל אלקבץ ז"ל, מגוון אירועים לכל המשפחה ועוד. ולבסוף - מסיבה מהסרטים פריים רייב

[*]

(מתוך סרט הפתיחה "מלחמת חדי הקרן")

פסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם

פסטיבל "סולידריות" לקולנוע וזכויות אדם, האירוע הקולנועי היחיד מסוגו בישראל, יציין השנה עשור להיווסדו ויתקיים בתאריכים 1-10 בדצמבר בסינמטק תל אביב. במהלך עשרה ימים יציג הפסטיבל עשרות סרטים בינלאומיים וישראליים, כאלה שהוצגו בפסטיבלים ברחבי העולם, זוכי פרסים, ולצד זה מחוות, מפגשים ואירועים. היצירה הקולנועית בפסטיבל עוסקת בסיפורים אנושיים של ספורטאים, מוזיקאים, עיתונאים, אנשי קהילת הלהט"ב, פליטים ועוד ומה קורה כאשר כוחות גדולים מהם פוגעים בזכויותיהם.

את הפסטיבל יפתח הסרט הדוקומנטרי: "התיק נגד אניה" (The New Greatness Case) בבימויה של אנה שישובה, יוצרת קולנועית מרוסיה, שמצאה בחודשים האחרונים מקלט בישראל יחד עם בתה ובעלה, שותפה ליצירה, הבמאי והצלם דמיטרי בוגולובוב. הסרט הוא מותחן תיעודי, שזוכה בשנה האחרונה בהקרנות ופרסים בפסטיבלים בינלאומיים מובילים. במרכזו נערה בת 17 שאוהבת לדבר על אקולוגיה ועל פוליטיקה עם חבריה הצעירים הנפגשים בצ'אט. אל תוך הצ'אט מסתנן סוכן חשאי מטעם המודיעין האכזרי של ולדימיר פוטין והחבורה מוצאת עצמה מאחורי סורג ובריח, תחת כתב תביעה דרקוני באשמת חתרנות והסתה.

כמו כן תתקיים הקרנת בכורה עולמית לסרט הישראלי העלילתי "גרגרי חול" בבימויים של גיתית כבירי, יהל כבירי, בהשתתפות שני כהן, יוסי מרשק, אורי פפר ולוסי אהריש, במרכזו דוד, נער רגיש מדימונה שאמו חולה בטרשת נפוצה, אביו, עובד קבלן והוא נאלץ לטפל באחיו בן החמש. כשהוא נתקל באינטרנט באתר של בני נוער המשתפים ביצירותיהם הספרותיות, הוא מתחזה ל"נדב מכפר-סבא" ומפרסם את סיפוריו על משפחתו כאילו נכתבו רק מדמיונו. הוא מסתבך בשקריו המצב שנקלע אליו מערער את המרקם העדין של המשפחה והם נאלצים לעבור תהליך של התפכחות. בנוסף יוקרנו בבכורה הסרטים הדוקומנטריים הישראליים "כמיהה" (במאית: ד"ר מלכה שבתאי) ו"מקום בטוח" (במאית: נעמי ביגלאייזן).

עוד תתקיים הקרנה חגיגית בנוכחות דייויד ברוזה של "מזרח ירושלים, מערב ירושלים" (2014). הסרט, בבימויים של ארז מילר והנריקה צימרמן, מתעד שמונה ימי הקלטות ומפגשים של ברוזה באולפן הקלטות פלסטיני בשכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים עם מוזיקאים ישראלים, פלסטינים ואמריקאיים.

שני יוצרים ישראלים ותיקים, שזוכים להצלחה בינלאומית מתמשכת, אודי אלוני ויולי כהן, יעמדו במרכז של שתי מחוות. במחווה לכבוד אודי אלוני יוקרן בבכורה בישראל סרטו "למה אנחנו אמריקאים?" (2021), חקירה קולנועית מעמיקה של משפחת בארקה האגדית של ניוארק, שהפטריארך שלה הוא אמירי ברקה, מגדולי המשוררים האפרו-אמריקאים של זמננו. במחווה ליולי כהן יוקרנו הסרטים: "המחבל שלי" (2002), "ציון, אדמתי" (2004) ו"האח שלי" (2007).

[*]

(מתוך הסרט "התיק נגד אניה")
פסטיבל הקולנוע האנתרופולוגי

פסטיבל הקולנוע האנתרופולוגי ה-11 יתקיים בין התאריכים 29.11-01.12, בסינמטק ירושלים. הפסטיבל הוא תוצר של שיתוף פעולה בין סינמטק ירושלים והמחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה של האוניברסיטה העברית ויציג סרטים דוקומנטריים בעלי אוריינטציה אתנוגרפית. סרטים אלה, מתארים בכלים קולנועיים את המורכבויות של חיי היחידים והקהילות בעולם הרחב, ואת היחס בין האנושי ללא אנושי. ההקרנות מלוות בהרצאות מקדימות מפי חוקרות וחוקרים מקומיים ואורחים מחו"ל.

את הפסטיבל יפתח הסרט "מרימות את הרף" (איסלנד 2021) בבימויו של גויון רגנרסון, העוקב אחר מאבקן של בנות וילדות קבוצת כדורסל ומאמן כדורסל נחוש, המתכוונות לשנות סדרי עולם ולשחק נגד קבוצות בנים, למרות שהחוק המקומי לא מאפשר זאת. הסרט מצטרף למסען המפותל של הנערות ומלווה מקרוב את מאבקן, את התבגרותן האישית, המשפחתית, המגדרית והאזרחית בצל המהומה שנוצרת סביב עימות זה.

הפסטיבל יארח את הבמאי הנורווגי טרונג וואג הסרט "מקום שקט". וואג משמש גם כמורה בתוכנית מיוחדת שמקיימת האוניברסיטה בטרומסו עם מדינות מהסאב-סהרה ובעיקר קמרון. תוכנית זו מכשירה במאים מקומיים שיוצרים סרטים על החברות שלהם. לצד זאת עבד הבמאי במשך שנים ארוכות באזורי מצוקה באפריקה מטעם מוסדות האו"ם. השיחה עימו והצפייה בסרט, מציעים הבנה עמוקה ושקטה של החיים במערב אפריקה, מחוקר ויוצר המכיר את האזור ומלווה את גיבוריו לאורך שנים.

ביום חמישי 1.12 תרצה פרופ' רונית ריצ'י, האוניברסיטה העברית בירושלים, לפני הסרט "הפנימייה". הסרט מלווה את הצופים אל תוככי אחת מתוך עשרות אלפי הפנימיות לבנים ולבנות המציעות חינוך מוסלמי מסורתי. הסרט נוקט בגישת זבוב על הקיר ועוקב בדיסקרטיות אחרי התלמידים והתלמידות ללא שיפוט או עין ביקורתית ומעביר דרך סגנון הסרט את גישת בית הספר לחינוך – לא מה לחשוב, אלא איך לחשוב.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
אין מאמרים מחודש נובמבר
 
חיפוש בארכיון 2022
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט