לכבוד פסטיבל ונציה שמתקיים בימים אלה, החלטנו לבחור את הסרטים ששברו את תקרת הזכוכית הארטיסטית במילניום הנוכחי ואף הכניסו כמה דולרים לכיס מהים בשפנים, דרך צורת המים והר ברוקבק ועד ג'וקר
לכבוד פסטיבל ונציה שמתקיים בימים אלה, החלטנו לבחור עוד מספר סרטים שהוצגו בו בעבר, שברו את תקרת הזכוכית הארטיסטית במילניום הנוכחי ואף הכניסו כמה דולרים לכיס. אלו סרטים שהוכיחו כי פסטיבל אירופאי אינו חייב להיות נישתי, והוצגו ללא הפסקה בבתי קולנוע ברחבי העולם.
הים שבפנים (2004) - אלחנדרו אמנבר הצי'ליאני חבר לחוויאר ברדאם ויחד יצרו השניים יצירת מופת ספרדית, שאף זכתה בפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר בפרסי האוסקר באותה השנה. ברדאם מגלם את רמון סאמפארדו, שנלחם במשך שלושים שנה על זכותו למות בכבוד. הסרט עוקב אחרי מערכת היחסים שלו עם שתי נשים: ג'וליה עורכת דינו המאמינה במטרתו ורוזה, אישה מקומית המנסה להוכיח לו שגם במצבו הגופני יש לו סיבה להמשיך ולחיות. באקרנים, כמו גם בעיני המבקרים – זכה "הים שבפנים" להצלחה מסחררת (יחסית לאותם שנים), לאחר שהכניס 43 מיליון דולר. בכך, מדורג הסרט במקום העשירי ברשימת הסרטים הספרדיים הרווחיים בכל הזמנים.
הר ברוקבק (2005) - סרטו המופתי של אנג לי, ואחד מסרט הלהט"ב הגדולים והמפורסמים בכל הזמנים. הסרט המשיך לאחר ונציה וזכה לאחר מכן בפרס באפט"א הבריטי, פרס גלובוס הזהב ובשלושה פרסי אוסקר. העלילה עוקבת אחר מערכת יחסים הומוסקסואלית בין שני בוקרים (הית לדג'ר וג'ייק גילנהול) לאורך שנות השישים עד השמונים, ם לאחר ששניהם כבר נשואים, הם ממשיכים להיפגש ומשמרים את הרומן. הסרט שובר הלב מציג מחזות קשים ורדיפה אכזרית על ידי הסביבה השמרנית באותה תקופה ואת הקושי של הדמויות ללכת בעקבות ליבן. . העדינות של הסרט גורמת לנו להתמקד ברגעים הקטנים, ומציגה לנו כיצד השניים מרגישים כשהחיים סוגרים עליהם מכל הכיוונים. הסרט הפך לשובר קופות ענק יחסית לז'אנר שלו עם הכנסות של 178 מיליון דולר ברחבי העולם.
המתאבק (2008) - מי היה מאמין בשנת 2008 שמיקי רורק עוד יחזור לאקרנים, ועוד בתפקיד כה תובעני. השחקן, שזכה לתהילת עולם בשנות ה-80 וה-90, דעך לאיטו בשל כל מיני סיבות כאלה ואחרות. מי שהחיה את רורק הוא הבמאי דארן ארונופסקי ("רקוויאם לחלום"), שלקח את השחקן, משח אותו בשמן וזרק אותו לזירת ההיאבקות באחד מסרטי הספורט הטובים ביותר שנעשו (בהנחה שניתן לקרוא לסרט הזה ''סרט ספורט''). גם בוונציה הצליח המתאבק להיאבק על מקומו, ובאקרנים מדובר היה בפנינה שהכניסה רווחים יפים – לעומת תקציב של 6 מיליון דולר בלבד, הרוויח הסרט 44 מיליון דולר. בהחלט מכובד.
המועדפת (2018) - יורגוס למינטוס אוהב כל מה שמוזר, מוזר וטוב. אז הוא לקח שלוש שחקניות פנומנליות, פלפל עם תסריט מלא בתככים ומזימות, קנאה ואנושיות וגם שפך קצת ארנבים על הדרך. מה שיצא לו זה אחד הסרטים המדוברים של שנת 2018. הופעה באמת יוצאת דופן של שלישיית השחקניות (אוליביה קולמן, רייצ'ל ווייס ואמה סטון), הפכה את "המועדפת" לחובת צפייה וזה הורגש גם בקופות – 95 מיליון דולר הכניס הסרט והוא עדיין הכי רווחי של הבמאי היווני עד כה.
צורת המים (2017) - ניתן לטעון בקלות ש"צורת המים" הוא אחד הסרטים המסחריים המיוחדים שיצאו בעשור האחרון. הוא היה מועמד למאות פרסים, זכה בקרוב ל-100 בכל רחבי העולם, ומעבר לפרס הסרט הטוב ביותר באוסקר, גם בוונציה הוא קטף את פרס אריה הזהב די בהליכה. גיירמו דל טורו והראש המשוגע שלו, הפכו פנטזיה דרמטית ליצירת מופת מרגשת ורומנטית על אהבה בלתי אפשרית. לא רק בפן האמנותי יכול היה דל טורו לסמן וי, שכן גם באקרנים זכה הסרט להצלחה מסחררת עם של 195 מיליון דולרים אל מול תקציב די זעום במונחים של היום, אשר עמד על 20 מיליון דולר.
ג'וקר (2019) - נסיים ב-הסרט, בה' הידיעה. סנסציה תרבותית שהתפוצצה בצורה שאף אחד לא ציפה, במיוחד לאור העובדה שהקהל לא ידע בדיוק למה לצפות. הרי כבר היה ג'וקר אחד כמעט קרוב לשלמות בגילומו של הית' לדג'ר ז"ל, אז למה בדיוק שזה יקרה פעם שנייה? חואקין פיניקס חשב אחרת, ובאחת מתצוגות המשחק האישיות הגדולות שנראו על המסך אי פעם, הפך הג'וקר להרבה יותר מסרט. עם השאלת אלמנטים מסרטיו של סקורסזה "נהג מונית" ובמיוחד "מלך הקומדיה" (כולל הופעה של דה נירו) ויצירת סרט קומיקס שהוא למעשה דרמה איכותית שחוקרת דמות שסועה בחברה אכזרית, "ג'וקר" היה להצלחת ענק, זיכה את פיניקס בפרס האוסקר שלא נדבר על הרווחים המשוגעים, שהפכו אותו לסרט הראשון בהיסטוריה שמדורג ''למבוגרים בלבד'' שחצה את רף המיליארד דולר.