חדשות קולנוע וסרטים

ההוביט – סיכומה של טרילוגיה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לקראת צאת החלק השלישי והאחרון בטרילוגיית ההוביט, "ההוביט: קרב חמשת הצבאות", אנחנו עושים לכם קצת סדר באירועי הטרילוגיה עד כה, מעדכנים אתכם בעובדות מעניינות שלא ידעתם על הסדרה ומנסים להבין - האם הטרילוגיה מצליחה לעמוד בהשוואה ל"שר הטבעות"? וגם: סרטון בלעדי של מאחורי הקלעים של "ההוביט: קרב חמשת הצבאות" וחלוקת תיקים מעוצבים של ההוביט מתנה לגולשי הפייסבוק שלנו

ההוביט-מסע בלתי צפוי

אחרי 9 שנים של המתנה מייגעת מהחלק האחרון של "שר הטבעות", הגיע לאקרנים החלק הראשון של טרילוגיית ההוביט, "מסע בלתי צפוי", עם ציפיות כמעט בלתי אפשריות. הסרט הראשון נפתח כשבילבו, גיבור הסרט, מחליט לכתוב לאחיינו פרודו, גיבור טרילוגיית "שר הטבעות", את ספרו "לשם בחזרה" העוקב אחר הרפתקאותיו של בילבו 60 שנים קודם לכן. בילבו מספר על ממלכת הגמדים, שתחת שלטונו של המלך ת'רור הייתה ממלכה מצליחה מאוד. ת'רור, שנודע בחמדנות שלו, אסף כמות אדירה של זהב. כל זה נהרס עם הגעתו של הדרקון סמאוג שחמד את האוצרות של ת'רור, הרס את עירם של הגמדים והבריח את הגמדים מממלכתם.

שאר הסרט עוקב אחרי תחילת המסע של בילבו (מרטין פרימן, הידוע מתפקידו כד"ר ווטסון ב"שרלוק"), הצטרפותו להרפתקאה של 13 הגמדים במסעם להשיב לעצמם את מולדתם ואוצרם מידי סמאוג. הסרט הראשון כולל כמה סצנות מעולות, כמו סצנת הטרולים בה שלושה טרולים מתכווחים איך לבשל את החבורה. בילבו מתווכח איתם על אופן הבישול עד עלות השחר והגעתו של גנדלף, שחושף את הטרולים לאור השמש שהופך אותם לאבנים. עלילת הסרט גם מקשרת אותנו לאירועים של "שר הטבעות", כשאנחנו פוגשים את הטבעת לראשונה ולומדים איך היא הגיעה לידיו של בילבו.

באחת הסצנות הטובות בטרילוגיה עד כה אנחנו פוגשים את גולום. בזמן הריגה של גובלין הטבעת חומקת ממנו ובילבו מוצא אותה ושם אותה בכיסו. גולום מבחין בבילבו והשניים מסכמים על משחק חידות, שבו במידה ובילבו ינצח גולום יראה לו את הדרך החוצה מהמערה אך במידה ויפסיד יאכל ע"י גולום. בשאלה האחרונה בילבו שואל את גולום מה יש לו בכיס. גולום מבין שהטבעת נגנבה ממנו, תוקף את בילבו, והלה מגלה במקרה כי אותה טבעת הופכת אותו לבלתי נראה- וכך מתחמק מגולום. בנוסף לכך לבילבו הזדמנות להרוג את גולום, אך הוא בוחר לחוס על חייו.

למרות הכנסות עצומות של למעלה ממיליארד דולרים ברחבי העולם, הביקורות היו מעורבות ברובן. רוב הביקורות היו על שיטת הצילום החדשנית בטכנולוגיה של 48 פריימים בשנייה (לעומת 24 המקובלים בקולנוע כיום). בעוד חלק מהביקורות טענו ששיטה זו תורמת לתנועה החלקה של הסרט, וכי מדובר בפיתוח והתקדמות חשובה בקולנוע, חלק אחר טען שההתקדמות מהירה מדי ושחלק גדול מהאנשים שצפו בהקרנה חוו סחרחורת ומיגרנות.

ביקורת נוספת היא על אורך הסרט- 170 דקות, ועל הפיצול של ספר קצר כל כך (245 עמודים) לשלושה סרטים באורך של כמעט 8 שעות יחד. הביקורות החיוביות ציינו במיוחד את הופעתו של אנדי סירקיס כגולום בסצנה היחידה בה הוא משתתף.

[*]

ההוביט-מפלתו של סמאוג

הסרט השני בטרילוגיה עוסק במסע של החבורה לעבר ההר הבודד והמפגש עם סמאוג, כשבדרך הם עוברים ביער מירקווד (המכיל עכבישי ענק כמו שטולקין אהב) וזוכים למפגש מעניין עם האלפים, ביניהם לגולאס (אורלנדו בלום) הזכור לטובה מ"שר הטבעות", וגם ט'אוריאל (אוונג'לין לילי, המוכרת לרובנו כקייט מ"אבודים") שלא קיימת ביצירה של טולקין ומתפקדת כצלע הנשית היחידה בעלילה.

גם בסרט הזה כמו בסרט הראשון ישנן כמה סצנות מצוינות, דוגמת המרדף אחר הגמדים בחביות שעשוי בצורה נהדרת.

השיא של הסרט מגיע, כצפוי, במפגש הראשון של בילבו ושלנו עם סמאוג הדרקון, בדיבובו של בנדיקט קמברבאץ' (כוכב הסדרה "שרלוק") המצוין. הדרקון הענק והמפחיד- אבל עם זאת חכם - הוא אחד המרשימים ביותר שנראו בקולנוע מעולם. הסיקוונס האחרון בכיכובו הוא הטוב ביותר בטרילוגיה עד כה. הסרט מסתיים בכך שסמאוג יוצא מההר לכיוון עיר הגמדים ומשאיר אותנו עם ציפיה גדולה לסרט האחרון בטרילוגיה.

הסרט השני גם זכה בהצלחה קופתית אדירה עם הכנסות של 955 מיליון דולרים, אך כמו הסרט הראשון, גם הוא סובל מבעיות רבות; הבולטת כמובן היא האורך שלו, שפשוט לא מתאים לטרילוגיה. עם זאת, מדובר בסרט טוב בהרבה מהסרט הראשון וכזה שבהחלט משאיר ציפייה לחלק האחרון הבא עלינו לטובה.

ההוביט – קרב חמשת הצבאות

החלק האחרון בטרילוגיה ייפתח בתקיפה של סמאוג על עיר האגם לאחר שיצא מההר בסרט השני. בנוסף לכך צבא האורקים שמונהג ע"י אזוג ובולג יוצא למלחמה בבני האדם, הגמדים והאלפים על הארץ התיכונה.

הסרט המסכם של הסדרה מגיע עם ציפיות מטורפות וסיכוי סביר להיות שובר הקופות הגדול של השנה, עם פוטנציאל גדול לעלות על קודמיו מבחינה ביקורתית. את התשובות לכך נקבל בקרוב.

צפו בסרטון בלעדי ומתורגם של זכרונות הצוות מאחורי הקלעים של "ההוביט: קרב חמשת הצבאות":



ההשוואה ל"שר הטבעות"

ולקראת סיום הטרילוגיה, אי אפשר שלא להתייחס להשוואה ל"שר הטבעות", שבעיניי רבים נחשבת לטרילוגיה הטובה ביותר שנראתה על מסך הקולנוע. "ההוביט", לצערי, פשוט לא שם. הוא נופל משר הטבעות כספר, וכתוצאה מזה גם כסרט. אין לו את העומק של שר הטבעות, אין לו את האפיות שיש בשר הטבעות והוא נופל ממנו גם בכל מישור של מבע קולנועי: הפסקול, הבימוי, הצילום, העריכה. עם זאת, מדובר בהחלט בסיפור מעניין שהעיבוד הקולנועי שלו- למרות הבעיות הרבות מהן הוא סובל- הוא באופן יחסי מוצלח. יכול להיות שאם נוריד קצת את הציפיות האדירות ממנו להיות "שר הטבעות" הבא נוכל להנות מהטרילוגיה הזו הרבה יותר.

לסיום: 3 עובדות מעניינות על הסרט שכנראה לא ידעתם

• מרטין פרימן כמעט איבד את התפקיד של בילבו- כשמרטין פרימן קיבל את התפקיד כבילבו הוא כבר היה מחוייב לצילומים של סדרת הטלוויזיה "שרלוק" שנערכו באותו זמן של הצילומים של ההוביט. פיטר ג'קסון שרצה את פרימן לתפקיד הראשי מאוד דחה את הצילומים כדי לחכות לסיום צילומי של פרימן ל"שרלוק".

•השוט הראשון שצולם הוא קרב החידות בין גולום לבין בילבו. ג'קסון ביקש שהסצנה תצולם מזוויות שונות עם מעט מאוד עצירות או בלי עצירות בכלל מה שגרם לכך שהסצנה צולמה במשך שבוע.

משפחתו של טולקין, יוצר ספרי "ההוביט" ו"שר הטבעות", הם לא מעריצים גדולים של העיבודים הקולנועיים של פיטר ג'קסון, בלשון המעטה. אע זאת רויד טולקין, נינו של היוצר, אמר בראיון שהוא מאוד אוהב את העיבודים הקולנועיים ושהם מדהימים בעיניו.

רוצים לזכות בתיק מעוצב של ההוביט?

[*]

היכנסו לעמוד הפייסבוק של אתר סרט, עשו לייק לעמוד, העלו תמונה שלכם עם דמות מתוך סדרת הסרטים "ההוביט" (אפשר גם ליצור בפוטושופ). התמונות הכי שוות לדעתנו יזכו את בעליהן בתיק "ההוביט: קרב חמשת הצבאות."
זוהר צלח - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט