חדשות קולנוע וסרטים

המחסל בן 70: הסרטים הגדולים של שוורצנגר

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אחד מכוכבי האקשן הגדולים בכל הזמנים חוגג היום יום הולדת עגול וזה זמן מצוין להיזכר בכמה מהקלאסיקות שלו שהפכו את השרירן האוסטרי לסופרסטאר שהוא. מ"קונאן הברברי" ועד "שליחות קטלנית" - אלו הבחירות שלנו לסרטים הגדולים של ארנולד שוורצנגר
אם בן אדם מגיע לראיון עבודה ובקורות החיים שלו כתוב שרירן, כוכב קולנוע ומושל קליפורניה הוא משקר או שהוא ארנולד שוורצנגר. למר אולימפיה האוסטרי הייתה קריירה יוצאת דופן בלשון המעטה. הוא השתתף בסרטו הראשון כבר בשנת 1970 אך זכה לפריצת הדרך הגדולה רק בתחילת שנות ה-80'. שני העשורים שלאחר מכן היוו את תור הזהב בקריירה שלו.

אל תטעו, לא היה מחסור בכוכבי אקשן שריריים אך ארנולד תמיד התבלט ולא רק בגלל המבטא ושם המשפחה באורך קילומטר (אם תכתבו שוורצנגר באנגלית תזדקקו ל-14 אותיות). בעוד כישורי המשחק שלו היו לא פעם מקור לויכוח בקרב מבקרים ומעריצים כאחד, הכריזמה הקסם האישי וחוש ההומור פיצו על כך. גם בחירת הסרטים שלו לקחה אותו למקומות אליהם כוכבים רבים לא היו מעיזים ללכת (כמו לשחק גבר בהריון) ועם לא מעט הומור עצמי.

על אף שלקח הפסקה של מספר שנים לטובת קריירה פוליטית כמאמר המשפט האלמותי, הוא חזר וממשיך להוכיח גם בגילו המתקדם למה הוא אחד הכוכבים הקשוחים והמבדרים ביותר בקולנוע. לכן לכבוד יום הולדת 70 שחל היום חמישה סרטים (פחות או יותר) ממיטב הפנתיאון השוורצנגרי להנאתכם.

[*]

קונאן הברברי

בשנת 1982 כבר היו באמתחתו של שוורצנגר מספר מצומצם של סרטים אך הלוחם הברברי של הבמאי ג'ון מיליוס היה התפקיד ששם אותו על המפה. העלילה מבוססת על סדרת סיפורים מאת רוברט אי. הווארד שראו אור בשנות ה-30' שבמרכזן ניצב גיבורנו. לאחר שהוריו נרצחים בידי מנהיג כת הנחשי טולסה דום (ג'יימס ארל ג'ונס) נלקח קונאן הצעיר בשבי וגדל כעבד. בבגרותו הופך ללוחם ולאחר שזוכה בחירותו יוצא למסע כשבראש מעייניו נקמה באיש שלקח ממנו את משפחתו. בדרך הוא עובר הרפתקאות שונות ופוגש בבעלי ברית כמו סובוטאי הגנב (גארי לופז) והלוחמת היפה ולריה (סנדהל ברגמן).

המפיקים המקוריים של הסרט ראו את שוורצנגר לראשונה בסרט פיתוח הגוף "Pumping Iron" משנת 1977 והסכימו שהוא האיש המתאים על אף שהיה חסר ניסיון יחסית בתחום המשחק. גם עמיתיו בתפקידים הראשיים, לופז וברגמן, היו טירונים ונבחרו בעיקר בשל התאמתם הפיזית לדמויות. למרות זאת הסרט היה להצלחה ואף הניב סרט המשך "קונאן המשמיד" שנתיים לאחר מכן. בכל המובנים אפוס הפנטזיה והקסם של מיליוס היה זה שהראה לעולם לראשונה את ארנולד שוורצנגר עושה את מה שהוא עושה הכי טוב, מכסח לרעים את הצורה.



הטורף

האגדה מספרת שבהוליווד של שנת 1985, לאחר יציאת "רוקי 4" לאקרנים, רצה בדיחה. לרוקי בלבואה נגמרו היריבים האנושיים וכל שנותר לו הוא להתחיל להילחם בחייזרים. האחים ג'ים וג'ון תומס לקחו את הצחוק ברצינות וכתבו תסריט שבסופו של דבר יהפוך לסרט המדע בדיוני-אימה "הטורף" ("Predator") שיצא בשנת 1987 בבימויו של ג'ון מקטירנן. יחידת חיילי עילית בראשותו של מייג'ור אלן "דאצ'" שייפר (שוורצנגר) נשלחת לג'ונגל של דרום אמריקה למשימת חילוץ - או לפחות זה מה שנאמר להם. עם ההגעה למחנה האויב הם מגלים שמשימתם האמיתית היא השבת מידע מודיעיני שנפל לידי גורמים זרים. על אף הכעס על התרמית, ניצב הצוות בפני אתגר שונה - להגיע בזמן לנקודת האיסוף כדי שיוכלו לשוב הביתה. הג'ונגל מסוכן דיו, אך כפי שהחיילים מגלים הם לא לבד. אחריהם עוקב יצור מסתורי (קווין פיטר הול) שצד אותם אחד אחד באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. כל שדאצ' וצוותו יכולים לעשות הוא לנסות לשרוד מול החייזר האכזרי שלוקח את חלקי קורבנותיו כפרס.

"הטורף" מציג את שוורצנגר באחד מתפקידיו הקשוחים ביותר וגם באחד מקרבות הסיום האפיים ביותר כשדאצ' מכוסה הבוץ מתעמת פנים מול פנים מכוערים במיוחד עם הצייד. הסרט הפך למותג שהניב מספר סרטי המשך ללא השרירן האוסטרי, אך ארנולד תמיד ייזכר כמי שנתן למפלצת טעימה ראשונה מנחת זרועו של בן אנוש.



זיכרון גורלי

החיים הרגילים משעממים אתכם? רוצים לצאת לחופשה אבל בלי כל הטרחה? למה לא להשתיל אחת ישר לתוך המוח? כך מתפתה דאג קוויד (ארנולד שוורצנגר) להגיע לחברת Recall לאחר חלומות חוזרים ונשנים על מאדים. הכוכב מיושב על ידי אנשים וסובל ממתקפות טרור של מורדים. אשתו של קוויד, לורי (שרון סטון) מתנגדת לנסיעה למקום ולכן לא נותרת לדאג ברירה אלא להשתיל את הזיכרונות בהם חשקה נפשו. במשרדי Recall משתכנע גיבורנו לתבל את החופשה בהרפתקת ריגול ומתיישב בכיסא המטופל. אולם זמן קצר לאחר שהוא עוצם את עיניו התהליך משתבש ואנשי החברה שולחים אותו לדרכו.

בחוץ הוא מנסה לחזור לשגרה, אך חבריו לעבודה מנסים להרוג אותו וגם אשתו. היא מסבירה לו שנישואיהם הם לא יותר מזיכרון מושתל ושתפקידה לוודא שלא ייזכר בחייו הקודמים. קוויד בורח ומגלה שהיה פעם סוכן חשאי במאדים בשם האוזר והוא מחזיק במידע בעל ערך. בלית ברירה יוצא גיבורנו המבולבל לכוכב האדום כדי לנסות להבין מי היה ומה לכל הרוחות מתרחש.

"זיכרון גורלי" (Total Recall) 1990 מבוסס באופן רופף על סיפור מאת פיליפ קיי. דיק בשם "We Can Remember It for You Wholesale" ובוים על ידי פול וורהובן. זהו סרט מדע בדיוני שלצד אקשן, אלימות ואפקטים מיוחדים מציע תעלומה אחת גדולה - האם אנחנו צופים במציאות או שהכל רק חלום, חלק מחבילת הנופש והרפתקת הריגול עליה שילם דאג? יש הוכחות לכאן ולשם, אך זו תעלומה אחת שנותרת ללא פתרון.

הנרדף

סרט זה של פול מייקל גלזר הוא כנראה אחד הסרטים הפחות ידועים של שוורצנגר. הוא לא הצליח במיוחד כשיצא בשנת 1987. הייתה בו נימה קלילה יותר מעבודותיו הקודמות של הכוכב והיווה חלק ממעבר לעשיית סרטים נגישים יותר לקהל הרחב, כלומר פחות אלימים ויותר מתאימים לכל המשפחה. "הנרדף" הוא עדיין סרט אלים וגם אחד הסרטים המשונים והכיפיים בקריירה הארוכה של ארנולד. עם השנים צבר הסרט אט אט קהל מעריצים והפך לקאלט.

העלילה מבוססת באופן רופף על ספר מאת סטיבן קינג באותו השם ועוקבת אחר בן ריצ'רדס בעולם עתידני לאחר קריסה כלכלית בשנת 2017. ריצ'רדס נשלח לכלא שלא בצדק ונמלט רק כדי להיתפס בשנית, אך מקבל הזדמנות לזכות בחירותו בשעשועון הטלוויזיה המצליח "הנרדף". החוקים פשוטים: המתמודד בורח ואחריו נשלחים רודפים שתפקידם לחסלו. אם הוא שורד, הוא יוצא לחופשי.

בשלב הזה הסרט הופך למטורף, כאילו שהמנחה הזדוני (ריצ'רד דוסון) והשעשועון ההזוי לא מספיקים, הרודפים הם כמה מהנבלים המשונים ביותר שנראו על המסך. החל מסב-זירו שמשתמש במקל הוקי חד כתער ודסקיות, באזסו עם המסור החשמלי ודינמו הנהנה לשיר אופרה תוך שהוא יורה ברקים בעזרת חליפה חשמלית מכוסה בנורות צבעוניות. החלק הכי טוב, העולם "העתידני" הזה מתרחש ממש עכשיו.



שליחות קטלנית 1 ו- 2

שאר הסרטים ברשימה הפכו את ארנולד שורצנגר לכוכב, אבל המחסל מהעתיד הפך אותו לאגדה. נכון מדובר בשני סרטים אבל אי אפשר באמת לבחור ביניהם. “שליחות קטלנית” הראשון הייתה הברקה פרי מוחו של ג'יימס קמרון וארנולד היה נפלא בתור רובוט רצחני. הייתה רק בעיה אחת, הוא לא רצה להיות האיש הרע. בסרט השני הוא קיבל את מבוקשו, ה- 800-T מודל 101 היה למגן ונותר כזה לאורך כל סדרת סרטי ההמשך.

אז מה הסיפור? מחסל רובוטי דמוי אדם (שוורצנגר) נשלח מהעתיד בו מכונות שולטות בעולם כדי לחסל את שרה קונור (לינדה המילטון), שעתידה ללדת את מי שיהיה מנהיג המחתרת האנושית. בעזרת מורד שנשלח לעבר גם הוא (מייקל ביהן) מובס המחסל לבסוף. שנים לאחר מכן (בסרט השני) כשמושיע בני האדם ג'ון קונור (אדוארד פורלונג) רק נער, שולחות המכונות מחסל נוסף בעקבותיו, קטלני ומתוחכם יותר. הפעם שולחת המחתרת רובוט גם היא, מחסל מאותו הדגם שניסה בעבר להרוג את אימו ותוכנת מחדש על מנת להגן עליו.

העלילה, האפקטים והאקשן כולם עשויים למופת ובראשם ארנולד הבלתי ניתן לעצירה הן כנבל והן כגיבור. גם בתפקיד מכונה חסרת רגש הוא עדיין מצליח לשלב מעט מהאופי וחוש ההומור שלו. אלו הסרטים שנתנו לנו את "אסטה לה ויסטה בייבי" ואת "I'll be back" שהפך לסימן ההיכר של השרירן האוסטרי. אך מעל הכל אלו הסרטים שהוכיחו אחת ולתמיד שאף אחד לא מתעסק עם שוורצנגר.

הלמינה גרופר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט