חדשות קולנוע וסרטים

"לא האמנתי שאצור 3 הצלחות ברצף": ראיון עם במאי "אליבי.קום"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פיליפ לאשו, שביים וכיכב בקומדיה הצרפתית "אליבי.קום" שהפכה לשוברת קופות בצרפת ומגיעה בסוף השבוע למסכים בישראל, מספר בראיון מיוחד לאתר על תגובתו להצלחת הסרט וסרטיו הקודמים "בייביסטינג 1 ו-2", על הליהוק של נטלי ביי ועל אהבתו לקומדיות של האחים פארלי
השחקן פיליפ לאשו החליט לפני שלוש שנים לעבור לכיסא הבמאי בסרט הבכורה שלו "בייביסיטינג" בו גם כיכב. הקומדיה המטורפת, העוקבת אחר מאבטח הנקרא לשמור על ילדו הקטן של טייקון תקשורת לסוף שבוע אחד והורס לחלוטין את הבית המפואר במסיבת יום הולדתו ה-30, הפכה להצלחה קופתית אדירה בצרפת והובילה לסרט המשך מצליח בבימויו של לאשו. כעת מגיע לארץ סרטו השלישי כבמאי "אליבי.קום", שהפך גם הוא לשובר קופות במולדתו.

ציפית להצלחה מסחרית גדולה כפי שהייתה לסרט בצרפת?

"לא חשבנו שזה יעבוד כל כך טוב, במיוחד ששני הסרטים שעשינו 'בייביסיטינג' 1 ו- 2 היו הצלחות גדולות. חשבנו שלא נצליח ליצור שלוש הצלחות ברצף. זה פשוט בלתי אפשרי ולא קורה. בסופו של דבר הסרט עבד יותר טוב מכל אחד מן הסרטים הקודמים. אי אפשר להסביר את זה".

עלילת הסרט עוקבת אחר גרג (לאשו) שהוגה רעיון מבריק לסטרט-אפ – אתר בשם Alibi.com שהופך להצלחה ענקית. רבים משלמים במיטב כספם כדי שימציאו אליבי לחיים הסודיים שהם מנהלים במקביל. בדרכו להצלחה הגדולה, גרג פוגש את פלו, נערת חלומותיו. כדי לייצר אליבי להיעדרויותיו התכופות הוא מציג עצמו בפניה כאיש צוות אויר. על אף שפלו שונאת שקרנים, גרג בוחר להמשיך במשחק אך העניינים מסתבכים כשמסתבר לו שהחותן המיועד שלו הוא מהלקוחות הקבועים של Alibi.com. גרג מוסיף שקר על שקר עד שהכל מתפוצץ וכולם מוצאים עצמם באותו מלון בריביירה הצרפתית.

[*]

איך עלית על הרעיון של האתר?

"הרעיון לסרט עלה כשראיתי כתבה על אתרים כאלה כי הבנתי שהם באמת קיימים. יש בערך 10 אתרים כאלה בצרפת והם עוסקים בעיקר במתן אליבי בענייני בגידות וניאופים. חשבתי שזה ממש מטורף ומאוד לא מוסרי וגם שזה רעיון מצוין לסרט".

בסרטים שלך אתה משחק ומביים בו זמנית. זה לא מקשה על העבודה?

"אני אוהב לשחק ולביים, למרות שזה הרבה עבודה. זה מה שאני עושה מאז שאני בן 15 כשההורים שלי נתנו לי את המצלמה הראשונה שלי. אבל חשוב מאד להקיף את עצמך בצוות טוב כי קשה לחשוב על כל דבר". בניגוד לקומדיות צרפתיות רבות המגיעות לארץ ומיועדות לקהל בוגר ומעודן יותר, "אליבי.קום" דבק יותר במסורת הקומדיות הפרועות, משחיל בדיחות מטורפות ונמוכות בחלקן בכל רגע אפשרי ומתבסס על קומדיה של טעויות, אי הבנות, סלפסטיק וחילופי זהויות. לקלחת המצחיקה הזו הצליח לאשו גם לרתום את השחקנית הוותיקה נטלי ביי ("זה רק סוף העולם").

כיצד הצלחת להשיג כוכבת ותיקה כמו נטלי ביי לסרט?

"היא אהבה את התסריט מאוד, נפגשנו לשיחה והמפגש היה מאוד מוצלח. חששתי שאולי היא לא תרצה לעשות חלק מן הסצנות שאולי הן קצת קיצוניות בשבילה. בסוף הבנתי שסתם חששתי. היא הסכימה לעשות כל דבר. היא אוהבת לצחוק והלכה עם ההומור שלנו . היא נהדרת".

\

מיהן ההשפעות שלך מבחינת הומור?

"בצרפת ההשפעות שלי הן הבמאי פרנסיס ובר והקומיקאי פייר רישאר, שני אלה הם הסיבה לכך שרציתי לעוסק בקומדיה. אבל יש גם את האמריקאים שמהווים מקור השראה כמו האחים פארלי. יש לי הרבה פחדים שהצופים לא יצחקו מבדיחה כזו או אחרת. לכן זו הסיבה שאנחנו מכניסים כמה שיותר גגים לסרט כדי שהצופים לא ישתעממו".

עד היום ביימת רק קומדיות. מעניין אותך להמשיך בז'אנר?

"כרגע אני רוצה לעשות רק קומדיות. אני חושב שאין דבר יותר מענג מאשר לגרום לאנשים ליהנות ולגרום להם לשכוח את הצרות והדאגות שלהם, גם אם מדובר רק בשעה וחצי".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ אליבי.קום (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט