חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל ירושלים: ההמלצות והאזהרות של רון פוגל

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל הקולנוע בירושלים הוא חגיגה אמיתית לאוהבי קולנוע. לכבוד הפסטיבל, שייערך בין התאריכים 25.7-5.8, ריכז מבקר האתר רון פוגל כמה וכמה המלצות ואזהרה או שתיים לגבי חלק מסרטי הפסטיבל. ההמלצות מחולקות לפי המסגרות והתחרויות השונות בהן יוקרנו הסרטים
גאלה

וויטני- סרט תעודה מטלטל ומרגש על חייה של וויטני יוסטון, מהזמרות הגדולות של אמריקה. הבמאי קווין מקדונלד חודר לקרביים של וויטני ומשפחתה ומצליח להוציא מסמך נוקב על חייה ומותה של אגדה.

שחור על לבן - הסרט הטוב ביותר שראיתי בפסטיבל קאן האחרון. ספייק לי חוזר והוא עצבני מתמיד ומגיש עוד מניפסט על יחסי שחורים-לבנים באמריקה בסרט על שוטר אפרו-אמריקאי המסתנן לארגון ה-KKK.



קולנוע ישראלי

הד - סרט נוגה ומדכדך שמצליח לרגש בעיקר בזכות משחק מצוין של יורם טולדנו ויעל אבקסיס והצילום הנהדר של דניאל מילר.

כאן ועכשיו- סרטו הבועט של רומן שומונוב על חבורה של ראפרים רוסים ומאבקם לשרוד ולקיים את האמנות שלהם. הצצה לעולם לא מוכר בסרט מרתק ומסקרן.

פרה אדומה- אביגיל קובארי, בדרך כלל זמרת, טורפת את במסך בסרט על מתנחלים. גל תורן ומורן רוזנבלט הנפלאה משכנעים גם הם.

אין בתולות בקריות - סרטה הרגיש והחולמני של קרן בן רפאל שבמרכזו יבגניה דודינה, האחת והיחידה, כאם המנהלת בית קפה בקריית ים וג'וי ריגר כבתה המתבגרת. מלא אווירה, מר-מתוק ומצולם נהדר.

[*]

קולנוע ישראלי קצר

מכתב אהבה למ"מ שלי - חצוף ומצחיק, פנינה של סרט. הבמאית עטרה פריש עושה פלאים מסיפור על טירוניות והמפקדת שלהם אי שם בשטח.

תחרות בינלאומית

אפר לבן - סין המשתנה בעוד יצירה אפית של הבמאי המוכשר ז'יה זאנג-קה. . צ'יאו היפיפייה מגיעה לעיר הגדולה מעיירת כורי פחם בכדי לנסות את מזלה. היא מתאהבת בבין המאפיונר ומערכת היחסים שלהם יודעת עליות וירידות, אך היא לא מוותרת. מה שמתחיל כסרט גנגסטרים, הופך למסה על המודרניזציה בסין – לטוב ולרע. טאו ז'או וליאו פאן מפליאים בתפקידים הראשיים. כמי שמנהל את שבוע הקולנוע הסיני, אני בהחלט ממליץ לראות את אחד הבמאים הסינים המוכשרים בימינו.

[*]

גבול - זוכה תחרות "מבט מסוים" בפסטיבל קאן האחרון והסרט הנועז של אותו פסטיבל בעיניי. טינה עובדת במכס ומצטיינת באיתור מבריחים באמצעות חוש ריח יוצא דופן. גם המראה שלה אינו שגרתי. יום אחד, כשגבר מסתורי חולף על פניה בעבודה, היכולות שלה משתבשות בפעם הראשונה והיא מפתחת כלפיו אובססיה משונה. הבמאי עלי עבאסי, שעבר מאיראן לשבדיה, מגיש יצירה על גבולות ועל זרות. האיפור לא ייאמן, האפקטים גם כן והכול חובר למשהו אפל ומורכז שאי אפשר להישאר אדיש אליו. ראיון שלי עם הבמאי יעלה בהמשך השבוע באתר. דוג מן - עוד יצירה היפר ריאליסטית של מתיו גארונה ("גומורה") על האנשים הקטנים ועל המאפיה. סיפורו של מרצ'לו, אב לבת ומנהל של פנסיון לכלבים. מקור הכנסה נוסף, מפוקפק במיוחד, שואב אותו אל מערכת יחסים מסוכנת ומשעבדת עם טיפוס אלים ומסוכן. מרצ'לו פונטה, שזכה בקאן בפרס השחקן, מרשים בהופעה אותנטית וכואבת.



עץ האגס הפראי - עוד יצירת מופת של מלך הדיאלוגים והסצנות שלא נגמרות נורי בילג'ה ג'יילן ("היו זמנים באנטוליה"). סטודנט שאפתן שב מהעיר לכפר בו נולד כדי לגייס כסף להוציא את הרומן הראשון שלו ומלהג את עצמו ואת בני משפחתו עד קצה גבול היכולת. לא עושים קולנוע יותר טוב מזה.

ביכורים

נערה - זוכה "מצלמת הזהב" לסרט ביכורים בפסטיבל קאן." נערה" של לוקאס דונט מספר על טרנסג'נדרית שמטרתה להפוך לאישה ולהצליח כבלרינה. "ברבור שחור" פוגש את "טרנס אמריקה". מהפנט ומרגש. ראיון שלי עם הבמאי יפורסם גם הוא במהלך הפסטיבל.

ברוח החופש

ארץ מתוקה - וורויק תורנטון ,הבמאי האוסטרלי ממוצא אבוריג'יני, מייצר מערבון אפל ומטריד אי שם בישימון האוסטרלי. בריאן בראון, מגדולי שחקני אוסטרליה בכל הזמנים, בסרט שבועט בראש ובבטן וגורם לך לרצות לזעוק למסך. פגשתי את בראון ואשתו לראיון בפסטיבל הקולנוע בערבה, שיעלה מחדש באתר בשבוע הבא.



מאסטרים

נשמות אבודות - שמונה שעות חודרות לנשמה של המסטר וואנג בינג המשרטט את סיפוריהם של ניצולי מחנות השמדה בסין.

דונבאס - עוד אלגוריה פוליטית מבריקה ומתעתעת של סרגיי לוזניצה על החיים באוקראינה בזמן מלחמה. כולל כמה סצינות שלא ייאמנו.
תיהנו, תאהבו ורוצו מהר - הבמאי הצרפתי כריסטוף הונורה ממשיך ביצירת סרטים שהם חגיגה לסיניפילים. הפעם מדובר ב-1993 ,ובסיפור אהבה בין סטודנט צעיר לגבר מבוגר חולה איידס. גם את הונורה פגשתי בקאן לראיון שיעלה לראשונה באתר בשבוע הבא.

[*]

תלמה - יואכים טרייר מביים כדרכו בדייקנות מסוגננת בסרט על ילדה בעלת יכולות על טבעיות. סרט שמתכתב עם "קארי" של דה פלמה ועם "פנומנן" של דריו אג'נטו. לאוהבי האימה המחלחלת.

פנורמה

קיץ - הבמאי קיריל סרברניקוב, הנתון במעצר בית במדינתו, מציג סיפור על להקת רוק ברוסיה בשנות ה-80. מרענן ומעניין.

2001 אודיסיאה בחלל - אין צורך להכביר במילים על יצירת המופת של סטנלי קובריק. בשתי מילים -לרוץ ומהר.

העגורים עפים - אני חושב שצפיתי בסרטו הנפלא של מיכאיל קאלטוזוב לפחות עשר פעמים וכל פעם אני מוצא בו עוד רובד ועוד סצנה מופלאה. אישה בזמן מלחמת העולם השנייה והתלאות שהיא ואהוביה עוברים. טטאינה סמוילבה, שהוכתרה כ"פנים של רוסיה" בסוף שנות ה-50, ממגנטת בתפקיד הראשי.

[*]

טעם של תה ירוק מעל אורז - יצירה נהדרת של המסטר יסוג'ירו אוזו, בין גדולי במאי יפן בכל הזמנים. התייחסות נבונה וצינית למוסד הנישואין. עותק משוחזר באיכות מצוינת.

החיים על פי אגפא - סרטו של אסי דיין ממש לא זקוק להמלצה ועדיין נשאר אקטואלי, מאיים ומטריד.

חובה גם להזכיר את ההקרנה תחת כיפת השמיים של "אינדיאנה ג'ונס ושודדיי התיבה האבודה" עם המוזיקה של ג'ון וויליאמס בביצוע התזמורת הסימפונית ירושלים.

אזהרה

סכין+לב - סרט איום ונורא, תעלומת רצח של שחקני פורנו גאים. דה פלמה וארג'נטו לעניים, אפילו ונסה פאראדי לא מצילה את הסרט משיממונו.
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ שחור על לבן (עמוד סרט)
חץ אפר לבן (עמוד סרט)
חץ דוג-מן (2018) (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט