חדשות קולנוע וסרטים

גבר בשחור: הסרטים הגדולים של וויל סמית'

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
היום לפני חמישה עשורים הגיע לעולם אחד הכוכבים הגדולים של הוליווד בעשורים האחרונים. לכבוד יום הולדתו חזרה הכתבת הלמינה גרופר לתפקידיו הזכורים והטובים של השחקן החל מהפריצה ב"היום השלישי" ועד המועמדות לאוסקר על "המרדף לאושר"
ווילארד קרול סמית' ג'וניור נולד ב-25 לספטמבר 1968 בפילדלפיה פנסילבניה שבארה"ב והוא רצה להיות ראפר. החלום התגשם באמצע שנות השמונים, אבל ההצלחה גררה הסתבכות מכוערת עם רשות המיסים ועד סוף העשור הכוכב הצעיר היה על סף פשיטת רגל. להצלה הגיעה רשת NBC שהחליטה לבנות סביבו סיטקום שזכה לשם "הנסיך המדליק מבל-אייר". במשך שש העונות בהם הצחיק וריגש על המסך הקטן פיתח הראפר תיאבון למשחק ונשבע להפוך לשחקן הקולנוע הגדול בעולם - והוא הצליח. הייתה תקופה בה ויל סמית' היה המלך. אמנם השנים האחרונות היטיבו פחות עם הקריירה שלו, אבל האיש עדיין אחד השמות הגדולים בהוליווד עם קסם אישי וכריזמה שרק מעטים יכולים להתהדר בה. לכן לכבוד חגיגות החמישים של הנסיך המדליק המקורי, בחרנו חמישה סרטים גדולים שיצחיקו, יבדרו וירגשו עד דמעות.

היום השלישי (1996)

ב-2 ביולי 1996 פלשו לכדור הארץ חייזרים שכל מטרתם לחסל את האנושות כדי לקחת את אוצרות הטבע לעצמם. ב-4 ביולי של אותה השנה הם כבר היו היסטוריה. כך שיחסית לגזע עם טכנולוגיה מתקדמת שגבתה מיליוני חיים נראה שיש להם עוד מה לשפר. אבל זו לא הייתה מלחמה קלה, הפולשים נראו בלתי פגיעים עד שדיוויד לוינסון (ג'ף גולדבלום) מבין איך ליצור וירוס מחשב שיפיל את המגנים שלהם. כדי להטעין אותו על חללית האם הוא חובר לקפטן הילר (ויל סמית') שיטוס איתו לשם ובחזרה. בינתיים נותר נשיא ארה"ב (ביל פולמן) לגייס כל מתנדב בעל ניסיון טיסה לקרב שיראה לחייזרים מה קורה למי שמתעסק עם המין האנושי.

כשקיבל את תפקיד קפטן סטיבן הילר בסרטו של רולנד אמריך כבר היו באמתחתו של וויל סמית' תכנית טלוויזיה מצליחה ושני תפקידים ראשיים בקולנוע. הראשון בדרמה הקומית "קשר בכל מחיר" משנת 1993 של פרד שפיסי שלא זכתה להצלחה גדולה אבל זיכתה את סמית' בשבחים. השני ב"בחורים רעים" של מייקל ביי משנת 1995 שהפך לשובר קופות. כך כשהגיע "היום השלישי" בשנת 1996 סמית' כבר הוכיח שהוא מכרה זהב קופתי וגם בעל כישרון משחק לא מבוטל. למעשה אמריך כל כך התרשם מההופעה בסרטו של שפיסי שביקש ללהק אותו ספציפית לסרט המדע הבדיוני עתיר האפקטים שלו, והוא לא התאכזב. "היום השלישי" היה לסרט הרווחי ביותר של השנה וגם שנים אחרי נותר אחד מחביבי הקהל.



גברים בשחור (1997)

כמו רולנד אמריך, גם הבמאי בארי זוננפלד התרשם מסמית' ב"קשר בכל מחיר" ורצה בו לתפקיד הסוכן ג'יי. בכלל שנת 1997 הייתה שייכת לוויל סמית' שלא רק כיכב באחד משוברי הקופות המצליחים של השנה, אלא גם זכה ללהיט מפלצתי בדמות שיר הנושא מתוכו. לאן שלא הלכתם באותה השנה ראיתם "גברים בשחור" על פוסטרים, ב-MTV וכמובן באולמות הקולנוע. קיי (טומי לי ג'ונס) הוא אחד הסוכנים המנוסים והמוערכים ביותר בסוכנות MIB (גברים בשחור) שתפקידה לפקח על נוכחות חייזרים בכדור הארץ. לאחר ששותפו האחרון מחליט לפרוש הוא מציע משרה לשוטר ניו יורקי צעיר (ויל סמית') שהופך לסוכן ג'יי. במקביל נוחת בכדור הארץ מקק חייזרי המשתלט על גופו של אדגר (וינסנט ד'אונופריו) במטרה למצוא גלקסיה שהוחבאה על הכוכב. על הסוכן קיי ושותפו הבלתי מנוסה לאתר את הג'וק, להגן על הגלקסיה למנוע מלחמה בין כוכבית ולשמור על נוכחותם של החייזרים בסוד וכל זאת ביום השני לעבודה בלבד. סמית' וג'ונס הם אחד הצמדים המפתיעים והמוצלחים על המסך הגדול. בעוד לקיי ולג'יי אישיות שונה לחלוטין, הם עובדים היטב יחד. ההופעות הכריזמטיות של השניים בשילוב התסריט השנון הופכים את "גברים בשחור" מקומדיית מדע בדיוני סטנדרטית לאחת הטובות שיצאו בז'אנר בעשורים האחרונים.



אויב המדינה (1998)

הסרט הזה נועד לכל אותם הפרנואידים וחובבי המזימות שביניכם. הסוכן תומס בריאן ריינולדס (ג'ון וויט) מה-NSA מנסה להעביר הצעת חוק שתגביר את יכולות המעקב של הסוכנות, אך נתקל בהתנגדות של חבר קונגרס. בתגובה הוא מורה על הרצח של חבר הקונגרס, אולם הטיוח מצולם בטעות ומגיע לידיו של עו"ד רוברט קלייטון דין (ויל סמית'), על אף שאינו מודע לכך. ריינולדס לא מוותר ומשתמש בכל האמצעים שברשותו על מנת להרוס את חייו של דין. בלית ברירה פונה עורך הדין לבריל (ג'ין הקמן), מתבודד בעל עבר ב-NSA, שמסביר לו את המצב אליו נקלע. יחד מנסים השניים להפיל את ריינולדס ולהישאר בחיים.

עד שסמית' הגיע לסרטו של טוני סקוט מרבית התפקידים שלקח היו קומיים בבסיסם, אבל "אויב המדינה" הוא כולו מותחן אקשן. הסיבה לשינוי בכיוון הייתה בעיקר כי הוא רצה לעבוד עם ג'ין הקמן כשהוא גובר על מועמדים אחרים כמו טום קרוז, מל גיבסון, ג'ורג' קלוני וסילבסטר סטאלון. על אף שרבים מסכימים כי הסרט די מוגזם ומופרך (במיוחד ה-NSA שלא התלהבו מהיותם הרעים בסיפור), הם גם מודים כי הוא מספק בדיוק את מה שהוא אמור: שעתיים ו-12 דקות של כסיסת ציפורניים על קצה המושב.

עלי (2001)

אחרי שני סרטים שלא זכו להצלחה, ובמיוחד "פרוע על המערב" משנת 1999 שעבורו הוא סירב לתפקיד ניאו ב"מטריקס", החליט סמית' להיכנס לעולם האגרוף עם סרטו הביוגרפי של מייקל מאן אודות האיש והאגדה מוחמד עלי. הסרט עוקב אחר 10 שנים בחייו של המתאגרף בין 1964-74 מזכייתו באליפות במשקל כבד, דרך ההתאסלמות וההשעיה מאגרוף בעקבות סירובו להתגייס למלחמת וייטנאם ועד לזכייתו מחדש בתואר האלוף. כל זאת על רקע המאבק לשוויון של האפרו-אמריקאים בארה"ב ויחסיו של עלי עם נשותיו השונות.

"עלי" התקבל יפה אצל המבקרים, אך לא גרף רווח רב בקופות. הוא כן זיכה את סמית' במועמדות ראשונה בחייו לפרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר ועוד שורה ארוכה של מועמדויות ופרסים אחרים אבל זה לא היה קל. נדרשו 8 שנים כדי לשכנע את הכוכב לקחת על עצמו את התפקיד של המתאגרף האגדי. הוא לא חשב שיוכל לגלם אותו כהלכה ולא רצה להיות מי שיהרוס את הסיפור של מוחמד עלי. לבסוף לאחר אימונים רבים הגיע עלי בעצמו לצפות בוויל בחזרה, על מה שראה אמר: "הוא שחקן מושלם, אפילו אני חשבתי שהוא אני".



המרדף לאושר (2006)

החיים לא הוגנים או קלים וכריס גרדנר יודע זאת יותר טוב מכל אחד אחר. בתור איש מכירות חרוץ הוא עושה כמיטב יכולתו כדי לשלם את החשבונות, אבל אין הרבה קונים לכן הוא מחליט לעשות מעשה ונרשם לתכנית הכשרה לברוקרים. כך הוא מגיע להתמחות ללא תשלום בת חצי שנה יחד עם עוד 19 מועמדים למשרה הנחשקת. אבל המצב רק הולך ומידרדר כשאשתו עוזבת אותו ומותירה אותו עם בנם בן ה-5. השניים נאלצים לבסוף לפנות את דירתם והאב מוצא את עצמו מתקשר לעשירי העיר ביום ומחפש מחסה לו ולבנו בלילה.

עד כמה שהסיפור נשמע שנכתב ע"י תסריטאי הוליוודי במיוחד עבור הסרט, "המרדף לאושר" של גבריאל מוצ'ינו מבוסס על סיפור חייו האמיתי של כריס גרדנר שהפך בסופו של דבר למיליונר בזכות עצמו. סמית' החל להתעניין בעשיית סרט אודותיו לאחר שראה ראיון עמו בטלוויזיה וכתוצאה הוא לא רק כיכב בסרט אלא גם הפיק אותו. בנו של סמית' במציאות, ג'יידן, מככב לצדו ככריסטופר הקטן.

כמו גרנדר גם ההשקעה של סמית' השתלמה, הסרט זכה לשבחים וההופעה הנוגעת ללב זיכתה את הכוכב במועמדות שנייה לפרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר כשהוא מוכיח אחת ולתמיד שהקסם האישי והכריזמה הטבעית שלו יכולים לעשות הרבה יותר מרק להצחיק או להחזיק את הקהל בקצה המושב בסצנות אקשן עתירות אפקטים מיוחדים. וויל סמית' יכול לעשות הכל.

הלמינה גרופר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט