חדשות קולנוע וסרטים

סיכום 2018: שחקנית ושחקן השנה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פרנסס מקדורמנד או ליידי גאגא? טימותי שאלאמה או בראדלי קופר? סיכום השנה של צוות אתר הסרט ומבקרי ויוצרי הקולנוע המובילים בישראל ממשיך עם הבחירות בשחקן ושחקנית השנה - והתחרות השנה הייתה קשה וצמודה במיוחד. מי היו השחקנים שעשו לנו את השנה הקולנועית?
שחקנית השנה

מקום ראשון - פרנסס מקדורמנד – "שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיזורי" (4 הצבעות)

לא בכדי זכתה השחקנית הנהדרת בפרס אוסקר שני (ובפרסי גלובוס הזהב, באפט"א, גילדת השחקנים ועוד ועוד) על תפקידה בסרטו של מרטין מקדונה. מקדורמנד נעצה בשיניים בתפקיד שהולם אותה בצורה הטובה ביותר כאם שכולה שיוצאת כנגד המשטרה לאחר שחקירת בתה שנרצחה ונאנסה אינה מתקדמת. הרצון לנקמה שבא לידי ביטוי בזעם המתפרץ ובמעטה הציניות והקשיחות שהיא עוטה על עצמה מכלה אותה מבפנים ואין כמו מקדורמנד לבטא זאת בשלמות.

"תצוגת המשחק הטובה ביותר בקריירה שלה – כואבת, מהפנטת, רגישה, אבל בעיקר כועסת". (זוהר צלח)

"אחת מתצוגות המשחק הגדולות של העשור" (אלעד שלו)



מקום שני – סאלי הוקינס, "מודי", צורת המים", "פדינגטון 2" (3 הצבעות)

אולי זה קצת משעשע לכתוב זאת על שחקנית בת 42 ששיחקה בסרטים רבים של במאים מוערכים כמייק לי וודי אלן, אבל 2018 הייתה שנת הפריצה של סאלי הוקינס עם תפקיד ראשי בזוכה האוסקר "צורת המים" בו גילמה בכישרון רב בחורה אילמת היוצרת קשר עם יצור תת מימי הנרדף ע"י השלטונות. למחמאות זכו גם תפקידיה סרט הילדים אהוב הביקורות "פדינגטון 2" וכציירת מודי לואיס הסובלת מדלקת מפרקים בסרט "מודי".

מקום שלישי – מרגו רובי – "אני טוניה", לזלי מנוויל – "חוטים נסתרים", דניאלה וגה – "אישה פנטסטית", ליידי גאגא – "כוכב נולד" (2 הצבעות)

את המקום השלישי חולקות כוכבת ענק כמרגו רובי בהופעה שזיכתה אותה במועמדת ראשונה לאוסקר כמחליקה האמנותית טוניה הארדינג ,הזמרת המצליחה ליידי גאגא בתפקיד משמעותי ראשון, השחקנית המתחילה דניאלה וגה בסרט זוכה האוסקר הזר "אישה פנטסטית" ולזלי מנוויל הוותיקה.

שחקן השנה

מקום ראשון – טימותי שאלאמה – "קרא לי בשמך", "ליידי בירד", "ילד יפה" (4 הצבעות)

אם יש כוכב ענק אחד שפרץ ב-2018, זה טימותי שאלאמה עם מועמדות לשחקן הראשי באוסקר על תפקידו שובה הלב כנער צעיר המתאהב בסטודנט המבוגר ממנו בעשור בבית הוריו באיטליה בסרט "קרא לי בשמך", תפקיד משני במועמד נוסף לאוסקר –"ליידי בירד" ותפקיד ראשי מוצלח כנער הסובל מהתמכרות לסמים בסרט "ילד יפה".

"שחקן מרגש שהצליח להביא תצוגת משחק מורכבת ומעוררת הזדהות עמוקה, במיוחד בשוט הסיום הארוך ומלא ההבעה שנכנס לי ללב ונצרב עמוק בזיכרון". (מעיין הררי)



מקום שני – ג'וש ברולין – "הנוקמים: מלחמת האינסוף", ג'ון סי.ריילי - "האחים סיסטרז" (3 הצבעות)

ג'ון סי ריילי הנהדר גונב את ההצגה בסרטו דובר האנגלית הראשון של הבמאי הצרפתי ז'אק אודיאר בדמותו של אלי, צייד ראשים בעל נפש של אמן מיוסר, שנגרר לחיי האלימות אחר אחיו הפרוע, אך כל שהוא רוצה זה למצוא שקט ושלווה. גו'ש ברולין יוצק עומק של ממש לנבל תאנוס בשובר הקופות הענק "הנוקמים: מלחמת האינסוף".

מקום שלישי – בראדלי קופר – "כוכב נולד", דניאל דיי לואיס – "חוטים נסתרים", פרנץ רוגובסקי – "טרנזיט", רמי מאלק – "רפסודיה בוהמית", אידיין דוגו דמירקול – "עץ האגס הפראי" (2 הצבעות כל אחד)

במקום השלישי שני כוכבי על - בראדלי קופר שביים ומככב בלהיט "כוכב נולד", דניאל דיי לואיס בתפקידו האחרון בקולנוע בסרט "חוטים נסתרים". עוד לצדם כוכב בעלייה בדמות רמי מאלק המגלם את פרדי מרקורי ושני שחקנים אירופאיים מסרט גרמני וסרטו הטורקי של הבמאי המוערך נורי בילגה ג'יילן.

"בראדלי קופר קיבל על עצמו אתגר משמעותי כשלקח על עצמו לביים את 'כוכב נולד' ולשחק בתפקיד הגברי הראשי. הופעתו מרשימה, משכנעת ואף אעז ואומר מרגשת באמת". (מישל צ'יקו)

"כל תזוזה היא של מאלק אך נעשית לפי המחשבה של פרדי. מאלק אמור לקבל אוסקר על הופעה בלתי נשכחת". (מתן יניב)
צוות הבוחרים:

צוות אתר סרט: אלעד שלו (עורך האתר), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), רון פוגל (מבקר ראשי), הלמינה גרופר, ערן איצקוביץ, רפאל תמנה, דין קליין, לירון אברהם, עומר חגי, יוחאי גורלי, מתן יניב, ליטן לשינר, מעיין הררי, שרון טהר, אורטל אדיב, נמרוד שובל, מיכל ליבר רונן, מישל צ'יקו

מבקרי קולנוע:: אבנר שביט (וואלה), יעל שוב (טיים אאוט), אורון שמיר (עכבר העיר), ארז דבורה (ynet), ישי קיצ'לס (ישראל היום), אור סיגולי (גלובס), עופר ליברגל (סריטה), בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות), מרלין וניג (סלונה), חנה בראון (ג'רוזלם פוסט),זוהר צלח (אתר ערוץ 10), נטליה ירמין, עידו רוזן

במאי, שחקני ואנשי קולנוע: בועז ארמוני ("מסווג חריג"), אסף פולונסקי ("שבוע ויום"), נמרוד הוכנברג ("מקוללים"), נועה רגב (מנהלת פסטיבל ירושלים), מרט פרחומובסקי (מייסד 'מאגר העדויות של הקולנוע הישראלי'), ארז ברנהולץ (במאי ומפיק)
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט