חדשות קולנוע וסרטים

הצגת הקולנוע האחרונה: הסרטים הטובים שמתרחשים סביב עולם התיאטרון

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד עליית הסרט "אדמונד דה ברז'ראק", העוסק באחורי הקלעים של הפקת המחזה הצרפתי הנודע, בחר כתב האתר בן קבסה עוד חמישה סרטים קלאסיים על עולם התיאטרון - מ"הכל אודות חווה" ו"אורות הבמה" של צ'פלין ועד זוכי האוסקר "שייקספיר מאוהב" ו"בירדמן"
להפוך הצגה מפורסמת לסרט מוצלח זה מיזם לא פשוט, לשחרר סרט סוחף שעלילתו מבוססת על עולם התיאטרון ושחקני הבמה – קשה פי כמה. למרות זאת, יש שבחרו לקחת את עולם הבמה ולהעביר אותו לקולנוע – במטרה להמחיש ולהעביר לצופים את מה שקורה מאחורי האורות הנוצצים, את הדרמה והתלאות (אבל גם הכיף) של חיי השחקן המיוסר. גם מי שלא אוהב תיאטרון או הצגות או לא מתחבר לעולם הבמה, יכול ליהנות מסרטים שעלילתם סובבת סביב הבמה, וצפייה בסרטים מהז'אנר יכולה לשנות תפיסה או לפחות להגביר מודעות והערכה לאלה שמעזים ועוסקים בתחום.

אמנם העולם במה וכולנו שחקנים, אבל בפועל נדירים האנשים שעוסקים במקצוע שחקן או מחזאי תיאטרון, ומקבץ סרטים איכותיים נותן לנו, הצופים, את האפשרות להציץ לנפש, המלחמות והקשיים של העוסקים במלאכה. המסקנה החד משמעית היא שלא כל הנוצץ זהב - נהפוך הוא - עולם הבמה הוא עולם נוקשה, תחרותי, דורסני ולא תמיד מתגמל, ולכן קל ליצור סביבו עלילה מרתקת, מרגשת וסוחפת שתעניין כל צופה.

בסוף השבוע שעבר יצא לאקרנים הסרט הצרפתי "אדמונד דה ברז'ראק", העוקב אחר אדמונד רוסטאן מחזאי גאון שעד כה נחל רק כישלון. ההזדמנות הגדולה מגיעה כשגדול השחקנים של התקופה מבקש לככב במחזהו החדש בתנאי שהבכורה תהיה בעוד 3 שבועות. הבעיה היא שאדמונד עדיין לא כתב מילה אחת, ואין לו מושג איזה סיפור הוא יספר. כל שהוא יודע זה ששם המחזה יהיה "סיראנו דה ברז'ראק". לכבוד צאת הסרט בחרנו עוד 5 סרטים שכדאי לכם לראות על עולם התיאטרון.



הכל אודות חווה (1950)

אחת הקלאסיקות הקולנועיות האהובות בכיכובה של אחת מגדולות שחקניות הוליווד – בטי דיוויס. "הכל אודות חווה" היה מועמד ל-14 פרסי אוסקר (שיא מועמדויות לסרט) וזכה בשישה בהן, בין היתר, אוסקר לסרט הטוב ביותר. הסרט, שמבוסס על הספר "חוכמת איב" של מרי מור, נכתב ובוים על ידי ג'וזף ל. מנקייביץ'. העלילה מספרת על מרגו צ'נינג (בטי דייויס) - כוכבת ברודוויי מזדקנת ועל איב הרינגטון (אן בקסטר) מעריצה ערמומית וקנאית שחולמת להיות שחקנית ונכנסת בסערה לחייה של מרגו. הסרט מגולל כיצד איב מנסה להחליף את מרגו באובססיביות כשהיא לא בוחלת בשום אמצעי כדי להגשים את חלומה.

אורות הבמה (1952)

מהסרטים המאוחרים, הנוגים והאישיים ביותר של צא'רלי צ'פלין שכתב, הפיק וביים אותו וכמובן גם כיכב בו כדמות הראשית. הסרט מספר על קאלוֵורו - בדרן שהיה למלך הבמות, אך בחלוף השנים נעלם מן התודעה והחל לדעוך ולהישאב להרס עצמי, עד שסיפור חיים הפוך משלו, של רקדנית צעירה, נכנס לחייו יחד עם אהבה ומעיר אותו חזרה. הסרט נגמר בדרמה גדולה, כמו שרק צ'פלין יודע, ומעביר מסר חד וברור על עולם האמנות שהשתנה מן הקצה אל הקצה בזמנו.



שייקספיר מאוהב (1998)

זוכה פרס האוסקר לסרט הטוב ביותר, מבוסס (לכאורה) על חייו של המחזאי ויליאם שייקספיר, ומתאר במעין קומדיה רומנטית את חייו של אמן הנתקל בקשיי כתיבה, כספים ויחסים זוגיים. הסרט מציג כיצד מהקשיים שחווה שייקספיר צומחת ההשראה לכתיבת הסיפור המוכר על 'רומיאו ויוליה'. שלא תתבלבלו, הסרט בדיוני ברובו למרות שתמצאו בו דמויות היסטוריות מוכרות רבות, ולמרות שהוא צולם באתרים אותנטיים ומאזכר קטעי הצגות אמיתיים. יצירה מצויינת שמתארת סיפור גדול על אדם גדול אבל בצורה קלילה.



המין היפה (2004)

"המין היפה" נכתב בהשראת דמותו של השחקן אדוארד קינסטון (מהמאה ה-17). הסרט מגולל את סיפור חייו של השחקן שחונך וגדל לשחק בדמויות של נשים, בתקופה בה לנשים אסור היה לככב על הבמות, ומתמקד בתפנית המפתיעה שהשחקן חווה כשחוק חדש של המלך צ'ארלס מאפשר לנשים לשוב ולשחק ואוסר לגברים לגלם דמויות של נשים. סרט קליל, רומנטי ומרתק לצפייה.

בירדמן (2014)

זוכה נוסף בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר, מספר על ריגן תומסון (מייקל קיטון)– שחקן מזדקן שגילם בעברו גיבור על שעונה לתואר "בירדמן", ושבמהלך הסרט מנסה להעלות הצגה בברודווי ולהוכיח שהוא שחקן רציני. במהלך הפקת ההצגה ריגן נאבק (בעיקר עם עצמו) ומצוי במצב אישי ורגשי לא פשוט כלל, כשהוא מתמודד עם הרצון להוכיח את עצמו ולשמר את התהילה, אך לא כל כך מצליח בניסיונו ומתמודד עם ביקורות רבות. הסרט קצבי ועשוי מצוין – מעניין וסוחף לכל אורכו, מבוים בתנופה ובשוטים ארוכים מרהיבים על ידי אלחנדרו גונסלס איניאריטו ומאזכר קטעים ביוגרפיים מהפילמוגרפיה של קיטון ששיחק בעבר את דמותו של באטמן.

בן קבסה - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט