חדשות קולנוע וסרטים

פרויקט סיכום עשור: מקומות 5-10

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
משאל סיכום העשור בהשתתפות 46 במאים ומבקרים מובילים, לצד צוות האתר, מתקרב אל סרטי העשור ומגיע אל העשירייה הראשונה עם מקומות 5-10. בין הסרטים נוכל למצוא זוכה אוסקר אחד לסרט הטוב, את הכניסה הגבוהה במצעד העשור לסרט משנת 2019 וסרטים של אגדות קולנוע כמו ווס אנדרסון והאחים כהן
10. מלון גרנד בודפשט (49 נקודות)

שלושה סרטים ביים ווס אנדרסון בעשור הנוכחי – השניים האחרים "ממלכת אור הירח" ו"אי הכלבים" לא נכנסו ל-50 הראשונים. "מלון גרנד בודפשט" לעומתם נכנס ישירות למקום העשירי, לא מפתיע בהתחשב שמדובר באחד הבמאים הייחודיים, מקוריים ובעלי סטייל ויזואלי מוקפד שיש כיום בעולם. הסרט מגולל את קורותיו של בית מלון אירופאי בתקופה בין שתי מלחמות העולם, על שלל האורחים והעובדים שבו ועל רקע פרשת גניבה של ציור רנסנס עתיק. אנדרסון מנצח על קאסט שחקנים רחב ומרשים בסגנון בימוי ייחודי, צבעוני ומוקפד, שזיכה את הסרט לביקורות חיוביות במיוחד ובגלובוס הזהב לסרט הקומי, לצד 4 מועמדויות לאוסקר.



9. מנצ'סטר ליד הים (50 נק')

סרט השנה של אתר "סרט" לשנת 2016 הגיע למקום התשיעי במשאל העשור, מיקום מרשים למה שהוא בבסיסו דרמה אנושית וקטנה של הבמאי-תסריטאי קנת לורגן. הסרט מספר את סיפורה של משפחת צ'נדלר. לאחר שג'ו, האח הבכור למשפחה נפטר, הופך האח הצעיר (קייסי אפלק), לאפוטרופוס של בנו היתום של ג'ו כשברקע טרגדיה נוראה מהעבר עימה הוא מתמודד. הסרט זיכה את אפלק בפרס האוסקר וגלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר.



8. בתוך לואין דיוויס (54 נק')

בעשור קצת פחות מוצלח לאחים כהן (זהו הסרט היחידי מתוך הארבעה שביימו בעשור הנוכחי שנכנס ל-50 הגדולים), היה לפחות סרט אחד שלהם שהזכיר מדוע הם מהבמאים הגדולים בכל הזמנים והפך לעוד פיסה איכותית בפילמוגרפיה המצוינת שלהם. הסרט, שעוקב אחר ניסיונו של מוזיקאי פולק כושל להצליח בסצנה הניו יורקית של שנות ה-60, משלב תסריט מבריק, הופעות משחק טובות ואת אחד הפסקולים הטובים של העשור ומתאר את חייהם של האמנים בנפשם שלא זוכים להצלחה המיוחלת ושסיפורם אינו מסופר בדרך כלל על המסך הגדול.

סרט העשור של בנימין טוביאס (מבקר, "ידיעות אחרונות"): "שלמות קולנועית בסרט קטן במופגן, על הלוזרים ונדכאים של ההיסטוריה. במידה רבה, למרות שהוא קורה בשנות ה-60, זה הסיפור של העשור הזה".

סרט העשור של חנה בראון (מבקרת, "ג'רוזלם פוסט"): "ככל שחולפות השנים, אני מוצאת את עצמי מתרגשת יותר מהסיפור המצחיק והטראגי ביותר של האחים כהן על אהבה, אמנות וכישלון".

7. פרזיטים (58 נק')

מאז בכורתו העולמית בפסטיבל קאן, שם גם זכה בפרס הראשי "דקל" הזהב לסרט הטוב, הפך "פרזיטים" לסרט המדובר של השנה החולפת ולאחד הסרטים הזרים הנדירים שהופכים לשוברי קופות ברחבי העולם עם הכנסות של 125 מיליון דולר. עם ממוצע ביקורות חיוביות של 99% ומיקום 33 ברשימת הסרטים הטובים בכל הזמנים של אתר IMDB אין פלא שזהו הסרט משנת 2019 שזכה להכי הרבה נקודות גם במשאל המבקרים וטיפס עד למקום השביעי במשאל העשור.

סרטו של בונג ג'ון הו ("אוקג'ה", "רכבת הקרח") הוא משל חברתי שמזגזג בין ז'אנרים של קומדיה, מתח ואפילו אימה העוקב אחר סיפורה של משפחה ענייה, שכל אחד מילדיה מסתנן בתורו לאחוזתה של משפחה עשירה. מכאן מתחילה שרשרת של פעולות מפתיעות, מצחיקות וגם מטרידות שיעלו את השאלה מי משרת את מי? מי הפרזיט האמיתי? בונג יוצר מבנה תסריטאי פיקח שבו הקווים בין טוב לרע מיטשטשים לטובת מורכבות עלילתית ומורכבות מוסרית.

סרט העשור של ערן ריקליס (במאי, "הכלה הסורית"): "מקורי, שלם מהנה ומאתגר".

סרט העשור של דינה צבי ריקליס (במאית, "שלוש אימהות"): "הרפתקה על חושית. ניתן לצפות בו פעמים רבות ועדיין לגלות עוד שכבות של קולנוע חכם, מקורי ומרגש".



6. בירדמן (61 נק')

זוכה האוסקר לסרט הטוב ביותר בטקס האוסקר ה-87 ממוקם במיקום הגבוה ביותר מבין זוכי האוסקר בעשור הנוכחי במשאל. זהו אחד הסרטים הווירטואוזיים והמרשימים שנראו על המסך הגדול בשנים האחרונות בתצוגת תכלית של בימוי המדמה צילום בשוט אחד רציף בסרט שהוא חוויה חושית מרתקת, מקורית ויוצאת דופן. הבמאי אלחנדרו גונזלס אינאריטו העניק למייקל קיטון את הקאמבק המיוחל, כאשר הוא מגלם את בן דמותו, שחקן עבר, שזכה לתהילה בזכות גילום דמות של גיבור על, ומנסה לזכות מחדש בתהילה באמצעות מחזה שהוא מביים ומככב בו בברודווי.

סרט העשור של זוהר צלח (מבקר, Mako) : "יצירה קולנועית אינטנסיבית וקצבית שהיא קודם כל וירטואוזיות של קולנוע מושלם. תצוגות המשחק הנהדרות של הקאסט, בדגש על ההופעה המופלאה של קיטון, והאמירות המרתקות על מקומה של האומנות בעולמנו הופכים את 'בירדמן' ליצירה חד פעמית".



5. לה לה לנד (62 נקודות)
לנצח ייזכר "לה לה לנד" לאחר שהוכרז כזוכה בפרס הסרט הטוב באוסקר ולאחר מספר דקות התברר כי ההכרזה הייתה מוטעית ו"אור ירח" הוא הזוכה הגדול. הסרט הסתפק בשישה פסלונים אחרים (מתוך שיא של 14 מועמדויות), בהפיכתו ללהיט מפתיע עם 446 מיליון דולר ובמיצובו את דמיאן שאזל כאחד הבמאים האמריקאים המעניינים של זמננו.

זהו סרט מסוג הסרטים שכבר לא עושים יותר. יצירה צבעונית, מסוגננת ומרשימה שכולה שיר אהבה למיוזיקלס ההוליוודיים הקלאסיים של פעם. שאזל מחזיר אותנו אל העבר הקסום של הוליווד: הוא משתמש במסך הסינמסקופ הרחב, בצבעי טכניקולור עזים ומשלב תסריט טוב עם בימוי חכם וכישרון גדול. "לה לה לנד" הוא לא רק יצירה רומנטית ומוזיקלית סוחפת, הוא גם יצירה מפוכחת בנועזותה ובאפלוליות שלה על אהבה ומימושה דרך סיפורם של פסנתרן ג'ז קשה יום (ריאן גוסלינג) ושחקנית מתחילה בלוס אנג'לס (אמה סטון). זהו הסרט השני של שאזל במשאל – קדם לו "וויפלאש" במקום ה-25.

סרט העשור של כתבת האתר מישל צ'יקו: "המחווה ששאזל מקדיש לקולנוע ההוליוודי הקלאסי יחד עם שירים קליטים וסצנות מרשימות וצבעוניות - הופכת אותו לאחד הסרטים המרשימים של העשור".

סרט העשור של כתב האתר מתן יניב: "אולי זוהי האהבה שלי לקולנוע על קולנוע ואולי זה שאזל שמשחק לנו ברגש כפי שרק הוא יודע, אבל יצאתי מהסרט בהרגשה של סיפוק שעברתי מסע יוצא דופן".



לכל כתבות סיכום העשור ולבחירת סרט העשור שלכם: לחצו כאן

צוות הבוחרים:

צוות אתר סרט: אלעד שלו (עורך האתר ועורך פרויקט סיכום העשור), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), רון פוגל (מבקר ראשי), הלמינה גרופר, ערן איצקוביץ, דין קליין, לירון אברהם, מתן יניב, ליטן לשינר, מעיין הררי, שרון טהר, אורטל אדיב, נמרוד שובל, מיכל ליבר רונן, מישל צ'יקו, יבגני גרינברג, בן קבסה, מתי לנג, הדר אורלנוב

במאי קולנוע: גיא נתיב ("סקין"), נדב לפיד ("מילים נרדפות"), אהרון קשלס ("מי מפחד מהזאב הרע"), בועז ארמוני ("מסווג חריג"), אסף פולונסקי ("שבוע ויום"), ערן ריקליס ("הכלה הסורית"), ענר פרמינגר ("החיים בינתיים"), תום שובל ("הנוער"), אסף קורמן ("את לי לילה"), מרקו כרמל ("פרא אציל"), אסתי עלמו וקסלר ("ליידי טיטי"), דינה צבי ריקליס ("שלוש אימהות"), אדם סנדרסון ("זוהי סדום"), יבגני רומן ("קולות רקע"), יונה רוזנקיאר ("הצלילה")

מבקרי קולנוע:: יהודה סתיו (ידיעות אחרונות), גידי אורשר (סולם אורשר), יעל שוב (טיים אאוט), יונתן גת (כאן), לירון סיני (סריטה), שמוליק דובדבני (ynet), עופר ליברגל (סריטה), בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות), מרלין וניג (סלונה), חנה בראון (ג'רוזלם פוסט), זוהר צלח (מאקו), עידו רוזן (חוקר קולנוע)
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט