חדשות קולנוע וסרטים

הילדה בת 30: הסרטים הטובים של ג'ניפר לורנס

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
השחקנית הצעירה, היפה והמוכשרת ג'ניפר לורנס, שבגיל 22 כבר קטפה את פרס האוסקר הנחשק, חוגגת היום שלושים שנות קיום. על כשרון המשחק שלה אין עוררין, והיא נחשבת אחת השחקניות עם המשכורות הגבוהות בעולם. לכבוד יום הולדתה בחרה מיכל ליבר רונן חמש תחנות עיקריות בחייה של לורנס שהפכו אותה לשחקנית כה אהובה
התפקיד המשמעותי הראשון - "קר עד העצם" (2010)

התפקיד המשמעותי הראשון של לורנס הוא בסרט הדרמה האמריקאי "קר עד העצם" (שמבוסס על ספר), עליו הייתה מועמדת לראשונה לפרס אוסקר ופרס גלובוס הזהב. הסרט מתרחש במקום נידח, הרי האוזרק המרוחקים. ג'ניפר לורנס מגלמת את רי, בחורה קשוחה בת 17 שחולמת להתגייס לצבא. בניגוד לבני נוער אחרים בגילה, היא מטפלת באחיה הקטנים ובאמה המשוגעת. חייה האפרוריים והקשים נקטעים עם הופעתו של שריף המקום בביתם. הוא מכריז כי אביה נעלם ממעצר ומכיוון שחתם ערבות על הבית, במידה ולא יופיע תוך שבוע, היא ומשפחתה יזרקו לרחוב מביתם.

מכיוון שעתיד משפחתה מונח על כתפיה, היא יוצאת לאתרו. רי מנסה להתחקות אחר מסלולו העקלקל של אביה. במהלך הדרך המפחידה היא נפגשת עם טיפוסים מפוקפקים ומסתכנת בסכנת חיים ממשית, כשמסייעים לה רק אומץ ליבה ונחישותה. במסע זה היא נחשפת לאופיו האכזרי של האדם, ובסופו של דבר מפנימה אותו בעצמה. הבמאית דברה גראניק ("ללא עקבות") חושפת אמריקה מפוקפקת ומפחידה שלא רואים בדרך כלל בעין המצלמה. אבל מירב השבחים מגיעים לשחקנית הראשית. לורנס נכנסה בטבעיות לתפקיד הנערה הקשוחה והכישרונית. ללא ספק אחד מתפקידיה הטובים ביותר.



שובר הקופות הראשון - "משחקי רעב" (2012)

התפקיד המרשים שגילמה ג'ניפר ב"קר עד העצם" הביא אותה לתודעה וחשף את כשרונה הדרמטי. בעקבותיו קיבלה תפקידים שונים, ביניהם דמותה של המוטנטית הכחולה בעלת יכולת שינוי הצורה, מיסטיק בסדרת הסרטים המצליחה, "אקס-מן". אך אין ספק שתפקידה כרי, הנערה הלוחמנית, המוכשרת והנחושה סלל את דרכה לגלם את הדמות הראשית בסדרת סרטי ההרפתקאות "משחקי רעב", קטניס אוורדין. הסדרה מכילה ארבעה סרטים המבוססים על טרילוגיית ספרי הפנטזיה רבי המכר פרי עטה של הסופרת סוזן קולינס.

הסרטים הפכו לשוברי קופות ענקיים והכניסו כמיליארד וחצי דולר. הם מתרחשים בעולם פוסט אפוקליפטי בו שולטת ממשלת "הקפיטול". סביב הקפיטול ישנם 12 מחוזות ופעם בשנה נבחרים מכל מחוז באמצעות הגרלה, נציג ונציגה שנועדו להשתתף במשחק טלוויזיוני "משחקי הרעב". מטרת המשחק היא מלחמה עד מוות בין המשתתפים שבסופה המנצח הוא מי ששורד ונשאר בחיים. "משחקי הרעב" הוא הסרט הראשון בסדרה, בבימויו של גארי רוס ("אושן 8") בו הצופים מתוודעים לגיבורת הסדרה, קטניס אוורדין (ג'ניפר לורנס). הסרט בנוי בצורה מותחת ומרשימה ולורנס עוצמתית ומשכנעת ביכולותיה הפיזיות בסצנות הקרב ובחץ וקשת. זה הסרט שסימן אותה כמודל לחיקוי וככוכבת לוהטות בהוליווד.

האוסקר הראשון - "אופטימיות היא שם המשחק" (2012)

אחרי שלורנס הוכיחה את יכולותיה הדרמטיות ומינפה לעצמה את הקריירה ההוליוודית כגיבורת סרטי פעולה, הגיע הרגע שלה לאתנחתא קומית. לורנס קיבלה את ההזדמנות המיוחלת יחסית מהר בסרט הקומי "אופטימיות היא שם המשחק", המבוסס על ספרו של מתיו קוייק. את הסרט ביים דייויד או. ראסל ("פייטר") והוא שיתוף הפעולה הראשון מבין שלושה (עד כה) בין לורנס, או. ראסל ובראדלי קופר.

לורנס מגלמת בסרט אלמנה צעירה, מובטלת ומכורה למין בשם טיפאני מקסוול. טיפאני נפגשת עם בחור חתיך, פרוד ומתוסבך בשם פאט סוליטאנו (קופר), אשר היה מאושפז חודשים רבים במרכז לבריאות הנפש לאחר שתפס את אשתו בוגדת בו וכעת הוא חדור מטרה לחזור אליה. טיפאני מסכימה לעזור לפאט לתקשר עם ניקי אך יש לזה מחיר. המחיר של פאט הוא אימוני ריקוד והשתתפות בתחרות ריקודים לצידה של טיפאני. לאורך זמן האימונים הם מתוודעים אחד לשני, מכירים לעומק ומתחילים לפתח רגשות אחד כלפי השנייה.

מדובר בסרט מרגש שמביא נקודת מבט של אנשים שחיים עם בעיות נפשיות. הסרט מנפץ את הסטיגמות על כך עם הרבה הומור ועם ליהוק מעולה. לורנס בתפקיד שזיכה אותה בגלובוס הזהב ובאוסקר הראשון שלה בגיל הכה צעיר – 21. – מגלמת בחורה רגישה ועצובה שעטופה בחוצפה וסקסיות ובסופו של דבר זקוקה רק לאהבה. היא הראתה את רבדיה של טיפאני במשחק מרגש ומשכנע ומאידך משעשע ומצחיק. בנוסף, הכימיה בין קופר ללורנס אמינה ומאוד פוטוגנית.



שחיתות בצמרת - "חלום אמריקאי" (2013)

הסרט מבוסס על מקרה אמתי בו ה-FBI ביצע תרגיל עוקץ על מנת להפליל אנשי ציבור מושחתים. הבמאי דייויד או.ראסל שהתרשם מלורנס בסרטו הקודם, ליהק אותה שוב לסרטו – הפעם בתפקיד משנה פחות זוהר וחינני. ובנוסף ללורנס שורה של כוכבים מהשורה הראשונה: בראדלי קופר ורוברט דה נירו שמשתפים איתה פעולה שוב, איימי אדמס הנפלאה, ג'רמי רנר השרמנטי וכריסטיאן בייל המעולה שהעלה במשקל לסרט זה.

"חלום אמריקאי" לוקח אותנו אחורה בזמן, לניו ג'רזי בשנות השבעים. זוג נוכלים, ארווין השמן והמקריח (בייל) וסידני הכריזמטית (אדמס) מנהלים גלריה של יצירות אמנות מזויפות. שניהם באים מרקע כלכלי קשה וחולמים להצליח ובגדול. אך חלומם נקטע כאשר סוכן FBI (קופר) תופס אותם בקלקלתם. האופציה היחידה שלהם להתחמק מהכלא היא להפוך לסוכנים סמויים ולהפיל בכירים פוליטיים בפח. אך מעבר לסיכון המקצועי, מאיים עליהם גם סיכון אישי: אשתו של ארווינג, רוזלין (לורנס). רוזלין היא אישה תאבת בצע, נקמנית ומעורערת בנפשה. היא אינה מוכנה להתגרש מארווין ומאיימת עליו כי תמנע ממנו לראות את בנה, אותו אימץ. לכן ארווינג וסידני חייבים להצליח במזימה הפתלתלה והלא פשוטה.
הסוף כאמור ידוע מראש שכן מבוסס על מקרה אמיתי, אך למרות שמדובר בסרט ארוך יחסית (138 דקות) הוא מצליח לסחוף ולעניין. קסמו של הסרט הוא שילוב של תסריט מעניין ומותח, משחק משובח ותובנות לגבי הרצון להצליח ובגדול. לורנס משחקת בתפקיד שונה מהותית מתפקידיה עד כה – אישה נרקיסיסטית, נקמנית, קנאית ומעורערת. הטירוף בעיניה ומצבי הרוח המשתנים יחד עם קורטוב ההומור גורמים לדמותה של רוזלין להיחרט בתודעה. לא בכדי דמות זו סיפקה לה את פסלון גלובוס הזהב (שנית).



פעם שלישית גלידה - "ג'וי" (2015)

אחרי מגוון תפקידים, קבלת פרס אוסקר ושני פרסי גלובוס זהב, חוזרת לורנס למקורות, ומגלמת את תפקיד הבחורה העצמאית והנחושה (בדומה לתפקידיה ב"קר עד העצם" וב"משחקי הרעב"). גם את סרט זה ביים דייויד או. ראסל וזהו שיתוף הפעולה השלישי שלו עם לורנס עד כה. הפעם לורנס נכנסת לנעליה של הממציאה ואשת העסקים ג'וי מנגנו. בסרט הצופים מתוודעים לעברה של ג'וי כילדה יצירתית שחולמת להגשים את עצמה. חוסר תמיכה משפחתית ומצב כלכלי קשה גורמים לה לוותר על חלומותיה.

שנים לאחר מכן הצופים מוצאים אותה עובדת כדיילת קרקע, גרה בבית הוריה יחד עם אמה, אביה, בעלה לשעבר ושני ילדיהם המשותפים. עד שיום אחד, היא הוגה רעיון ליצור סחבה שניתן לסחוט אותה במהירות. הפעם היא מחליטה לתת לרעיון הזדמנות. ההתחלה מקרטעת אך לאחר שהמוצר משווק בטלוויזיה, המזל מתחיל להאיר לה פנים. עם ההצלחה מתחילות להיערם הבעיות, כולל בעיות אמון במשפחתה. אבל התושייה, הנחישות וכוח הרצון עוזרים לג'וי להתרומם ולהצליח בגדול.

הסרט "ג'וי" נותן תקווה לכל החולמים ותורם להעצמה נשית. התסריט המעניין, הבימוי המרגש והליהוק המשובח שכולל שוב את בראדלי קופר ורוברט דה נירו יוצרים שעתיים של הנאה. לורנס לא נחשבת ליהוק מתבקש לדמותה של ג'וי. היא צעירה מאוד בעוד שדמותה של ג'וי מבוגרת יותר ועם ילדים. עם זאת, או. ראסל כבר לקח עם לורנס סיכון בשני סרטיו הקודמים שבהם הוכיחה את עצמה, כך שידע שהיא תהיה ליהוק בטוח. הכימיה הטבעית שלורנס מקרינה כלפי ילדים נראית אמינה מאוד והיא נראית בוגרת מאוד לגילה. בנוסף לכך, עצמאותה ונחישותה של ג'וי תואמים את הדמויות הקודמות שגילמה לורנס. על תפקיד מוצלח זה קיבלה לורנס את פרס גלובוס הזהב השלישי שלה.

מיכל ליבר רונן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט