חדשות קולנוע וסרטים

סרטי השנה 2021: מקומות 21-30

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בשנה בה הקולנוע חזר לאקרנים רק במחציתה, פרויקט סיכום השנה שלנו בהשתתפות 33 כתבי האתר, מבקרי קולנוע בכירים ובמאי ואנשי קולנוע, בחרו את 30 הסרטים שעשו לנו את השנה מבין אלו שהופצו בקולנוע (לא כולל סרטים ישראליים). מקומות 21-30 כוללים להיטים כמו "ספיידרמן: אין דרך הביתה" ו"לשחרר את גאי" ואת סרטיהם החדשים של רידלי סקוט, אדגר רייט, אדם מקיי ועוד
30. ספיידרמן: אין דרך הביתה (18 נקודות)

הסרט הנצפה ביותר מאז מגפת הקורונה עם הכנסות של מעל מיליארד דולר ברחבי העולם בתוך 12 ימים, והיד עוד נטויה, מחזיר את האמון שיש קהל שמוכן לצאת ולשלם עבור קולנוע גם בימים אלו. כל מה שצריך זה גיבור על אהוב, דמויות נוסטלגיות מהעבר שעושות קאמבק מפתיע, מוליטוורס עמוס בגיבורי ונבלי על המגולמים ע"י כוכבים מוערכים, אפקטים יוצאי דופן ואפילו תסריט ובימוי מוצלחים שזוכים להערכת המבקרים עם 94 אחוז ביקורות חיוביות. אז אולי בעצם לא כל כך פשוט להחזיר את הצופים לקולנוע?



29. קיץ 85 (19 נק')

הכוח של אהבת נעורים ראשונה הוא אחד הכוחות הגדולים והמדהימים שיש לחיים להציע. אבל מה קורה כשצד אחד אוהב ומושקע רגשית יותר מהצד השני? מה קורה כשצד אחד הוא מנוסה, כריזמטי ומניפולטיבי והצד השני נאיבי ומאוהב עד כלות מבלי לראות את הפגמים של מערכת היחסים? ומה ההשלכות של כך? אלו השאלות שעולות וצפות מסרטו החדש והנפלא של הבמאי הצרפתי פרנסואה אוזון ("פרנץ"). סרט מרגש, לופת וכואב שמציג את חוזקה של האהבה ואת העוצמה הרבה יותר של התפרקותה.



28. ואז רקדנו (19 נק')

עוד סרט על מערכת יחסים בין שני בחורים צעירים, הפעם תוצרת גאורגיה. מראב הוא רקדן צעיר בלהקת הריקוד הלאומית שגר עם הוריו בטבליסי הבירה. כשמגיע רקדן חדש ללהקה, בתחילה מראב נרתע ממנו והם אף מתחרים על מקומו של רקדן אחר שנפצע. במהרה התחרות הופכת למשיכה הדדית. הסרט עורר מהומות עם צאתו בגיאורגיה, ומספק הצגה מורכבת, מרגשת ומרתקת של אהבת גברים בעולם שמרני.

סרט השנה של לירון אברהם: "בילי אליוט המודרני בשילוב תרבות גאורגית ייחודית וזוויות על החיים שלא רואים כל יום".



27. המועמדת המושלמת (20 נק')

הבמאית הייפא אל מנסור היא יוצרת הסרטים הראשונה בערב הסעודית שעשתה היסטוריה כשסרטה "וגד'ה" נבחר לייצג את המדינה בטקס האוסקר לפני קרוב לעשור. השנה יצא סרטה "המועמדת המושלמת" על אישה המגישה בטעות טופסי התמודדות לראשות העירייה ומבינה שקיבלה הזדמנות חד פעמית לעשות שינוי אמיתי. סרט מסקרן המציג את השינוי האיטי שחל במעמד האישה בערב הסעודית ואת הנשים שמבצעות את השינוי כנגד כל הסיכויים.

26. אל תסתכלו למעלה (21 נק')

הסאטירה של אדם מקיי ("מכונת הכסף") עוקבת אחר קייט, סטודנטית לאסטרונומיה (ג'ניפר לורנס), שמגלה יחד עם המרצה שלה (ליאונרדו דיקפריו) שביט ענק שעושה את דרכו לכדור הארץ ועתיד להשמידו בוודאות בתוך חצי שנה. אבל איש בפוליטיקה או בתקשורת לא מתייחס לאזהרותיהם ברצינות וגם כשנדמה שכן אינטרסים כלכליים מוכחים כחשובים יותר מעתיד המין האנושי. הסרט לא מזכיר במילה את משבר האקלים, אך זהו למעשה הנושא שעומד במרכזו. למרות אורכו המוגזם, זה סרט מוצלח, כזה שגורם לכם לצחוק ולהיות חרדים לעתיד האנושות בעת ובעונה אחת.



25. לשחרר את גאי (21 נק')

בתוך כל שוברי הקופות שהם סרטי המשך/ספין אוף/פריקוול וכד' כיף למצוא ממתק מקורי למדי בסרטו של שון לוי ("לילה מטורף במוזיאון") על פקיד פקיד בנק (ריאן ריינולדס) שמגלה בוקר אחד שהוא שחקן רקע במשחק מחשב, ומחליט להפוך לגיבור הסיפור אשר אותו ישכתב בעצמו.



24. הדו-קרב האחרון (23 נק')

הבמאי הוותיק רידלי סקוט הוציא השנה בגיל 84 שני סרטים – "בית גוצ'י" ו"הדו קרב האחרון" בכיכובם של מאט דיימון ובן אפלק ועל פי תסריט שלהם. עלילת הסרט מתבססת על מקרה אמיתי שהתרחש בצרפת בימי הביניים - משפט בין שני אבירים, ז'אן דה קארוז' וז'אק לה גרי, בו טענה אשתו של דה קארוז' כי חברו תקף אותה בזמן שבעלה היה במלחמה ואנס אותה. מכיוון שלא ניתן היה לבדוק את אמיתות דבריה, הוחלט כי השניים יילחמו בדו קרב על המוות. במידה ולה גרי יהיה המנצח בדו קרב, תוצא אשתו של דה קארוז' להורג באמצעות שריפה על המוקד. תוצר אמיץ, חזק ורלוונטי לעידן המי טו עם תובנות שימשיכו להדהד גם לאחר סיום הצפייה.

23. אתמול בלילה בסוהו (23 נק')

סרט חדש של אדגר רייט ("בייבי דרייבר") בדרך כלל מספק את הסחורה וכך גם עם מותחן האימה הפסיכולוגי הזה בו מעניק רייט לצופים חווית צפייה מהפנטת ומסוגננת, גם אם חסרה את הברק והשנינות של סרטיו הקודמים. העלילה עוקבת אחר אלואיז, נערה צעירה בעלת תשוקה עזה לעיצוב אופנה, שבאופן מסתורי מצליחה לחזור אחורה בזמן ללונדון של שנות ה-60. שם היא משתלבת במהרה בחיי הזוהר הנוצצים ובחיי הלילה הפרועים אך גם נשאבת לעולם אפל והרסני.

סרט השנה של אלברט גבאי (סינמאקשן): "מותחן פסיכולוגי מרתק, קולנוע בשיאו, תסריט חכם, ערוך באופן שלא ראיתי בקולנוע, מפתיע, מפעים. אחד הסרטים הטובים ביותר שראיתי בשנים האחרונות".



22. פיג (30 נק')

ניקולס קייג' מחליט לצאת למסע נקמה במי שחיסלו את חזיר המחמד שלו. נשמע כמו עוד זבלון אקשן מהסוג שהתמחה בהם השחקן המושמץ בעשורים האחרונים? סרטו של הבמאי מייקל סרנוסקי לוקח את קייג' הרחק למחוזות דרמת הארט-האוס במסע מהורהר אל עבר סצנת הקולינריה של פורטלנד והאנשים שמרכיבים אותה. סרט על בדידות, שכול וחיפוש אחר קשר אנושי, שבו המכות היחידות שמחטיף הגיבור הן מילוליות ומי שנותר חבול ופצוע גופנית ונפשית זה הוא עצמו.



21. פאלם ספרינגס (32 נק')

הסרט היחיד שמככב גם בסרטי השנה האלו וגם בשנה שעברה מאחר וב-2020 עקב מגפת הקורונה אפשרנו גם לסרטים שהופצו אונליין בפסטיבלי קולנוע ולא בבתי הקולנוע להשתתף במשאל. המיני-ז'אנר של סרטי לולאת זמן, סטייל "לקום אתמול בבוקר", קיבל תוספת מרעננת בדמות "פאלם ספרינגס", שמספק מבט שונה ומקורי על הפרדוקס הבדיוני. העלילה עוקבת אחר שני זרים, ניילס (אנדי סאמברג) ושרה (כריסטין מיליאוטי), שמגיעים לחתונה בפאלם ספרינגס רק כדי לגלות שהם תקועים בלולאת זמן אינסופית. זהו סרט קטן וחמוד עם תסריט חכם שמאזן בצורה טובה את הקומדיה עם הדרמה והפנטזיה, הדמויות משלימות זו את זו והבימוי המדויק של מקס ברבאקו מצליח להזרים חיים חדשים לגימיק שנדמה שכבר מיצה את עצמו.



לכל כתבות סיכום 2021 >> לחצו כאן
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט