חדשות קולנוע וסרטים

במאי הקולנוע המוערך נורי בילגה ג'יילן יהיה אורח פסטיבל הסרטים בערבה

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל הסרטים בערבה, שיתקיים בין ה-9-19 בנובמבר בשמורת הטבע עשוש, הכריז על האורחים והתכנית האמנותית שלו. בין האורחים: הבמאי הטורקי עטור הפרסים נורי בילג'ה ג'יילן ("היו זמנים באנטוליה")", השחקנית גוסלג'י מאלאנדה - כוכבת סרט הפתיחה ונציג צרפת לאוסקר "סן עומר", הבמאי הפולני הוותיק והמוערך יז'י סקולימובסקי שיציג את סרטו "אי אה" והבמאי האיסלנדי הלינור פלמאסון ("ארץ אלוהים") • כל האורחים והסרטים שיוקרנו בפסטיבל בכתבה
נורי בילגה ג'יילן, מגדולי במאי הקולנוע הפעילים היום, יהיה אורח הכבוד של פסטיבל הסרטים ה-11 בערבה שיתקיים בין התאריכים 9-19 בנובמבר בלב הערבה, בסמוך לשמורת הטבע עשוש. זוהי הפעם הראשונה בה הבמאי הטורקי יגיע לישראל להציג בפני הקהל המקומי את עבודתו כבמאי וכצלם. בפסטיבל יוקרנו חמישה מסרטיו זוכי הפרסים - "אקלימים", "שלושה קופים", "שנת חורף", "היו זמנים באנטוליה" ו"עץ האגס הפראי" וכן סרטו הקצר הראשון "קוקון". בנוסף לתכנית הקולנועית, תוצג במהלך הפסטיבל בגלריית עשוש בכפר האמנים צוקים התערוכה "אקלימים" - במסגרתה יוצגו כמה מצילומיו המונומנטליים של ג'יילן שהוטסו במיוחד מהאוסף שלו באיסטנבול, וכן תיערך כיתת אמן בהשתתפותו. אל אורח הכבוד יתלוו במהלך הביקור ואירועי הרטרוספקטיבה שותפתו ליצירה ולחיים, התסריטאית המצליחה אברו ג'יילן, ובנם המשותף.

[*]

(נורי בילגה ג'יילן. צילומים בכתבה: יח"צ ערבה)

המהדורה ה-11 של פסטיבל הסרטים בערבה, ביוזמתו וייסודו של מפיק הקולנוע אייל שיראי, תימשך 11 ימים, שראשיתם ביום הקרנות מיוחד של פרויקט הדגל של הפסטיבל "קצר במדבר". באירוע מיוחד זה ייערכו תשע הקרנות בכורה עולמיות – של שישה סרטים עלילתיים ושלושה סרטים תיעודיים קצרים, בנוכחות יוצריהם. בהמשך אותו ערב יוקרן סרטו של יונה רוזנקיאר "הדרך לאילת" שזכה בפרס הראשון בתחרות הסרט הישראלי בפסטיבל הקולנוע ירושלים בקיץ.

סרט הפתיחה של הפסטיבל יהיה "סן-עומר" של הבמאית אליס דיופ, זוכה פרס אריה הכסף (הפרס הגדול של חבר השופטים) ופרס סרט הביכורים הטוב ביותר בפסטיבל ונציה. הסרט, שנבחר לייצג את צרפת לאוסקר, מציג את סיפורה של ראמה, סופרת צעירה, המסתירה את ההריון הטרי שלה מהעולם. היא נוסעת לפרבר צרפתי בשם סן-עומר, במטרה לסקר את משפטה של לורנס, נערה מהגרת מסנגל שמואשמת ברצח התינוקת שלה. השחקנית גוסלג'י מאלאנדה תגיע לערבה להציג את הסרט בפני קהל הצופים בהקרנה נוספת של הסרט, שתתקיים יומיים לאחר הפתיחה.

[*]

(תמונה מתוך הסרט הצרפתי "סן עומר")

זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן, הסרט "אי-אה", המציע לצופים התבוננות פילוסופית בת זמננו מנקודת מבטו של חמור קטן, יוקרן בנוכחותם של הבמאי הפולני הוותיק והמוערך יז'י סקולימובסקי, התסריטאית אווה פיאסקובה שותפתו ליצירה, והמפיק השותף ג'רמי תומאס. הפסטיבל בחר להקדיש מחווה מיוחדת לשיתוף הפעולה ארוך השנים בין סקולימובסקי לתומאס, במסגרתה יוקרן בנוסף ל"אי-אה", גם סרטם המשותף "הזעקה" משנת 1978, וכן סרט מוערך נוסף של כל אחד מהם – "שמיים מגינים מעל" של ברנרדו ברטולוצ'י המנוח שהפיק תומאס בשנת 1990, ויצירתם המשותפת והנועזת של סקולימובסקי ופיאסקובה משנת 2008 – "ארבעה לילות עם אנה". כבכל שנה, הפסטיבל יציג מבחר מסרטי השנה הבולטים, שרבים מהם זכו בפרסים בפסטיבלים הגדולים של 2022, בנוכחות הבמאים והבמאיות. את "הכי גרועים", זוכה פרס הסרט הטוב במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן השנה, תציג לקהל הבמאית ליז אקוקה. אלכסנדרו בלק, שזכה בפרס הבימוי במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן השנה יציג בפני הקהל בערבה את סרטו "מטרונום" שעלילתו מתרחשת ברומניה בראשית שנות השבעים למאה הקודמת, בימי הדיקטטורה של צ'אושסקו, ומדגים כיצד רוח נעורים ואהבת המוזיקה גוברות על חומות האיסורים.

אורח בינלאומי נוסף שיגיע להקרנה בנוכחותו הוא הבמאי האיסלנדי הלינור פלמאסון עם סרטו "ארץ האלוהים", דיוקן על תוצאותיה של אמונה עיוורת, המתרחש על רקע הנופים המבודדים, הייחודיים ועוצרי הנשימה של מולדתו. הסרט הוקרן בפסטיבל קאן האחרון במסגרת היוקרתית "מבט מסוים". זוהי הפעם השנייה בה הבמאי הלינור פלמאסון מגיע להתארח ולהציג את סרטיו בפני הקהל בערבה.

[*]

(תמונה מתוך הסרט הרומני "מטרונום")

עוד סרטים מדוברים ועטורי פרסים מהפסטיבלים המובילים בעולם שיציג הפסטיבל: "קירבה" של לוקאס דונט ("נערה") - זוכה פרס הגרנד פרי בפסטיבל קאן ונציג בלגיה לאוסקר, "ילדים של אחרים" - סרטה של הבמאית הצרפתיה רבקה זלוטובסקי שהוקרן במסגרת התחרות הרשמית בפסטיבל ונציה האחרון , "שני צידי הלהב" של קלייר דני, זוכה פרס "דב הכסף" לבימוי בפסטיבל ברלין, בכיכובה של ז'ולייט בינוש, "ברוקר" - סרטו החדש של הבמאי הוותיק הירוקאזו קורה-אדה, בכיכובו של סונג קאנג-הו, שזכה בפסטיבל קאן האחרון בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו. הסרט מתרחש בקוריאה ועוקב אחרי שני גברים הסוחרים בתינוקות בשוק שחור אפל של הורות וניצול.

בכורות ישראליות נוספות בפסטיבל יהיו לסרטים: "פמפיר" של הבמאי האוקראיני דמיטרי סובצו'ק שבשל המצב בארצו נבצר ממנו להגיע להקרנה, "ההר" – סרטו החדש של תומאס סלבדור, שביים את עצמו בתפקיד הראשי וקטף את פרס הסרט הצרפתי הטוב במסגרת "שבועיים של במאים" בפסטיבל קאן השנה, ו"הבן" - חלקה השני של הטרילוגיה של פלוריאן זלר (אחרי "האב") העוקבת אחרי יחסים משפחתיים. בנוסף, הסרט "ולריה מתחתנת" של מיכל ויניק יגיע לערבה מייד אחרי שקטף את הפרס הראשי לסרט ישראלי בפסטיבל הסרטים חיפה.

מידע כללי, מכירת כרטיסים ואפשרויות לינה בערבה באתר הפסטיבל
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ קירבה (עמוד סרט)
חץ שנת חורף (עמוד סרט)
חץ היו זמנים באנטוליה (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט