חדשות קולנוע וסרטים

פרויקט סרטי השנה 2022: מקומות 20-11

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פרויקט סרטי השנה, כפי שדירגו 30 אנשי ונשות קולנוע וצוות האתר, ממשיך עם מקומות 11-20 בסרטי 2022: מ"במערב אין כל חדש", דרך "באטמן" ועד "אלביס"
20. סמטת הסיוטים (24)

בגיל 28 גיירמו דל טורו קרא את ספרו של וויליאם לינדזי גרשם - "סמטת הסיוטים", מותחן אפלולי שיצא לאור בשנת 1946 ואף זכה לעיבוד קולנועי כושל בשנת 1947. מאז היה לו רצון אחד: להביא את הגרסה שלו אל המסך הגדול. מדובר בפרויקט חלומות יוקרתי וגרנדיוזי שכמותו כמעט ולא נעשה כיום בהוליווד: עלילת פילם-נואר, המתרחשת בקרקס של פריקים, על רקע השפל הכלכלי ופרוץ מלחמת העולם השנייה. התוצאה היא אחת היצירות הקולנועיות המרשימות של תקופתנו ובהחלט אחד מסרטיו הטובים ביותר של הבמאי המקסיקני זוכה פרס האוסקר.

סרט השנה של יונתן דורון (אידיבי): "מותח, מעניין, עשוי נהדר. קייט בלנשט תמיד נהדרת, הגיע לו להצליח יותר"

19. משקלו הבלתי נסבל של כישרון ענק (24)

מחווה אוהבת ומלאת הערכה של הבמאי/תסריטאי טום גורמיקן שנכתבה במיוחד לכוכב הקולנוע ניקולס קייג'. מה שיפה בסרט הוא שמדובר במכתב אהבה אמיתי לכל פן בעברו של קייג'. לצד הרגעים הקטנים והמינימליסטים שבהם קייג' נמצא במיטבו, תוכלו למצוא את הר הגעש הפרוע שהפך אותו לכל כך אהוב על ידי הקהל הרחב ולסוג של meme ברשתות החברתיות. עד לתפקיד הגדול הבא שיחזיר אותו גם אל רשימת המועמדים לאוסקר, ניתן להתענג על הקומדיה הפרועה והמהנה הזאת.



18. מלך הצפון (26)

רוברט אגרס בנה לעצמו שם כמי שיוצר סרטי אימה אמנותיים, שבעיקר מתחבבים על מבקרי הקולנוע ועולם הפסטיבלים הבינלאומי ("המכשפה", "המגדלור"). הפעם הוא קופץ לסרט הרפתקאות הוליוודי יותר בתקציב של 90 מיליון דולר המבוסס על אגדת עם נורדית שהיוותה השראה לשייקספיר בכתיבת המחזה שלו "המלט". מדובר בהישג מרשים שמביא אל המסך הגדול אפוס תקופתי ספוג דם ופולקלור שמתאים לקהל בוגר. התוצאה לא משעממת לרגע.

17. במערב אין כל חדש (26)

הסרט האנטי-מלחמתי הוא עיבוד שלישי לרומן באותו שם: קדם לו סרט בבימוי לואיס מיילסטון משנת 1930, שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס האוסקר השלישי, וסרט נוסף משנת 1979. זו הפעם הראשונה שהסרט אינו אמריקאי אלא גרמני ואותנטי למקור. הסרט הסוחף והמושקע מתרחש בקרבות הרצחניים של גרמניה מול הצרפתיים במלחמת העולם הראשונה דרך נקודת מבטו של צעיר בן 19 שמצטרף למלחמה. הוא מועמד מטעם גרמניה בקטגוריית הסרט הבינלאומי הטוב ביותר בטקס פרסי האוסקר ה-95 והסיכויים שלו לזכות מוערכים כטובים, ובצדק. סרט השנה של נמרוד שובל (Seret): "עיבוד ייחודי לספר הקלאסי שראוי לאוסקר. הצילומים מדויקים ומדגישים את זוועות המלחמה, הדיאלוגים אמינים ומרגשים וכך הדמויות מקבלות עומק נוסף".

סרט השנה של רותם שרון (Seret): "סרט המלחמה הכי טוב שנעשה ב-20 השנים האחרונות, הצליח להוציא את הקרביים לא רק של אלו שנמצאים בשדה הקרב, אלא גם של הצופה. חוויה מהפנטת ומדממת".



16. הגיבור (27)

נציג איראן לאוסקר 2022 מספר על אדם שיושב בכלא על חוב שלא שולם. חברתו מוצאת תיק מלא מטבעות זהב והוא מחליט להחזיר אותן לבעליהם. התקשורת עולה על הסיפור וגיבור הסרט הופך לגיבור תקשורתי. אבל אז העניינים מסתבכים. אסגאר פרהאדי, זוכה שני פרסי אוסקר על סרטיו "פרידה" ו"הסוכן", הוא אשף המינימליזם והצפייה בסרטיו משולה לצפייה בהצגת תיאטרון משובחת. "הגיבור" הוא עוד יצירה נבונה של יוצר אדיר שנמצא בשיא כוחו היצירתי.



15. אין מצב (27)

סרטו החדש של ג'ורדן פיל ("תברח") עוקב אחר שני אחים המנהלים חווה המשפחתית בעיירה שכוחת-אל במרכז קליפורניה וחושפים תגלית מוזרה אשר מאיימת להשמיד את העיירה ותושביה. פיל מצליח בחוכמתו הרבה להשתמש בז'אנר המערבון, בהיסטוריה של הקולנוע, ברעיונות חברתיים ופילוסופים מורכבים כדי לערבב הכל יחד לתוך תסריט מבדר ולביים סרט נגיש לחלוטין, שגם קהל שאינו מעוניין לחשוב יתר על המידה יהיה מסוגל ליהנות מהתוצאה הקולנועית הסוחפת.



14. לאן את הולכת אאידה (29)

בשנת 1995 אירע אחד ממקרי הטבח הגדולים והמזעזעים שידעה אירופה מאז השואה. הסרט הבוסני "לאן את הולכת אאידה?", שיצא לאקרנים בישראלבתזמון מושלם ביום הפלישה הרוסית לאוקראינה, מביא את הסיפור באופן שלא מרחם ולא חוסך באף פרט, קשה ככל שיהיה, דקה אחרי דקה. המתח אינו פוסק והוא מורט עצבים. הוא גורם לצופה להתמסר לסיפור, מכאיב מאוד אבל כאב מהסוג שיישאר חקוק בזיכרון לנצח.

13. באטמן (31)

דמיינו את דיוויד פינצ'ר מביים את "באטמן" וקבלו את הסרט הנוכחי. בוגר, אפל ומורכב אפילו יותר מסרטיו של כריסטופר נולאן, כאשר הדבר היחיד שעומד לו לרועץ הוא האורך. הסצנות תמיד נשארות ריאליסטיות ולעיתים גם גרפיות ואלימות מהרגיל בסרטי קומיקס. למרות שקצת נשכח מאז צאתו, זהו אחד מסרטי באטמן היותר טובים שנוצרו אי פעם ובהחלט סרט הקומיקס למבוגרים המרשים ביותר מאז "ג'וקר".



12. אדומה אש (40)

אולפני דיסני-פיקסאר לוקחים בסרטם הנוכחי את הצופים לקנדה ומתמקדים בסיפורה של משפחת מהגרים סינית. גיבורת הסרט היא ילדה בת 13 בשם מיי. היא ילדה חכמה, חרוצה, שמצייתת להוריה ואינה ממרה את פיהם. עד שאפיזודה מביכה בה מעורבת אמה גורמת לה להתרגשות יתר. השילוב של ההתרגשות יחד עם פרץ הרגשות של גיל ההתבגרות גורמים לה להפוך לפנדה אדומה גדולה. "אדומה אש" הוא סרט מרגש, משעשע ובעל מסרים חשובים על כבוד, יושר, קבלת שינויים וכל זאת עם אנימציה מרהיבה ושירים מצוינים שנכתבו והולחנו על ידי בילי אייליש ופיניאס אוקונל.



11. אלביס (44)

הביוגרפיה הקולנועית של באז לורמן אודות מלך הרוק'נ'רול היא חוויה מסחררת חושים. יש בה עריכה קצבית, תפאורות וביגוד בשפע, פסקול מסוגנן ומפתיע עם מיטב הלהיטים של המלך והתקופה. אוסטין באטלר נהדר בתפקיד הראשי. הוא דומה לדמות, הוא שר היטב, מתנועע כמו רקדן מקצועי, וגם שחקן לא רע. וטום הנקס גונב את ההצגה כאמרגן הנכלולי שלו.

סרט השנה של יעל מאורר (Seret): "סרטו הסוחף והיפהפה של באז לורמן הוא סיפור מחדש על האייקון דרך עיניו של קולונל פארקר, הסוכן של הזמר, בגילומו המבריק של טום הנקס. אנו מקבלים הצצה לדמות של המתחזה האולטימטיבי והמניפולטיבי, ודרכו חווים מחדש את הטרגדיה של אלביס".



לכל כתבות פרויקט סרטי השנה >> לחצו כאן
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ באטמן (עמוד סרט)
חץ אלביס (עמוד סרט)
חץ אדומה אש (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט